|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?

המכה לפלאפון פגעה בבזק: 14% ירידת הכנסות

הכנסות הקבוצה הסתכמו בכ-2.49 מיליארד שקל ברבעון השלישי הרווח הנקי צנח בכ-38% ההכנסות של פלאפון ירדו ב-26%; החברה איבדה 20 אלף מנויים נטו
07/11/2012  |   עופר וולפסון   |   חדשות   |   תגובות
מאת: עופר וולפסון  |    |  תגובות
שאול אלוביץ', בעל השליטה בקבוצת בזק [צילום: איל יצהר/באדיבות גלובס]

הכנסות קבוצת בזק ברבעון השלישי של שנת 2012 הסתכמו בכ-2.49 מיליארד שקל לעומת כ-2.92 מיליארד שקל ברבעון השלישי אשתקד, ירידה של כ-14.5%. כך עולה (יום ד', 7.11.12) מפרסום דוחותיה הכספיים. עיקר הירידה בהכנסות הקבוצה נבעה מירידה בהכנסות בתחום הסלולרי כתוצאה מירידה בהכנסות ממכירות ציוד קצה סלולרי ושחיקה בהכנסות משירותי סלולר.

הרווח התפעולי של הקבוצה ברבעון הסתכם בכ-667 מיליון שקל לעומת כ-944 מיליון שקל ברבעון השלישי אשתקד, ירידה של כ-29.3%. ה-EBITDA הסתכם בכ-1.03 מיליארד שקל לעומת כ-1.30 מיליארד אשתקד - ירידה של כ-21.1%, והרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות הסתכם בכ-342 מיליון שקל בהשוואה לכ-550 מיליון שקל ברבעון אשתקד, ירידה של כ-37.8%. הירידה במדדי הרווחיות נבעה בעיקר מירידה ברווחיות בתחום הסלולר ומפערים ברווחי הון מנדל"ן ונחושת בתחום הקווי בהשוואה לרבעון השלישי אשתקד.

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון השלישי של שנת 2012 הסתכם בכ-1.02 מיליארד שקל לעומת כ-882 מיליון שקל ברבעון השלישי אשתקד, עלייה של כ-16.1% בעיקר כתוצאה משיפור בהון החוזר במגזר הסלולר. תזרים המזומנים החופשי ברבעון השלישי הסתכם בכ-754 מיליון שקל לעומת כ-508 מיליון שקל ברבעון השלישי אשתקד, עלייה של כ-48.4%. העלייה בתזרים המזומנים החופשי נבעה מגידול בתזרים מפעילות שוטפת והשלמת פרויקטי השקעה גדולים.

בפעילות הקווית של בזק, הגדילה החברה את מספר המנויים ב-4.8% מול הרבעון המקביל, וזה הסתכם ב-1.153 מיליון. ברבעון השלישי גייסה החברה 17 אלף מנויי אינטרנט חדשים נטו לעומת 12 אלף ברבעון השלישי אשתקד. ההכנסה הממוצעת למשתמש (ARPU) מאינטרנט הסתכמה ברבעון השלישי בכ-80 שקל לחודש, לעומת כ-81 שקל ברבעון המקביל אשתקד. מספר קווי הטלפון הקווים עמד על 2.3 מיליון - ירידה של 2.7% לעומת הרבעון השלישי אשתקד. ההכנסה החודשית הממוצעת לקו עמדה על כ-73 שקל לעומת כ-78 שקל ברבעון המקביל אשתקד. קצבי הגלישה באינטרנט גדלו בכ-50% לעומת הרבעון המקביל, ל-9 מגה ביט לשנייה בממוצע.

פלאפון איבדה 20 אלף מנויים

ההכנסות של חברת-הבת פלאפון ברבעון השלישי הסתכמו בכ-1.05 מיליארד שקל, לעומת כ-1.42 מיליארד שקל ברבעון מקביל אשתקד, כתוצאה מירידה במכירות המכשירים ומשחיקת תעריפים לעומת הרבעון המקביל.

ההכנסות משירותים ברבעון השלישי של שנת 2012 הסתכמו בכ-816 מיליון שקל, לעומת כ-914 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, קיטון של כ-10.7%. הירידה בהכנסות משירותים נבעה בעיקר משחיקת תעריפים, כתוצאה מהתחרות המוגברת בענף הסלולר, בקיזוז הכנסות מאירוח מפעילים אחרים על גבי רשת פלאפון.

ההכנסות מציוד קצה הסתכמו ברבעון השלישי בכ-233 מיליון שקל, לעומת כ-507 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, ירידה של כ-54%. הירידה בהכנסות מציוד קצה נבעה מהתחרות המוגברת בענף הסלולר אשר גרמה לירידה בכמות המכשירים שנמכרו ברבעון, לעומת הרבעון המקביל.

מצבת המנויים של פלאפון ירדה במהלך הרבעון בכ-20 אלף, והינה עומדת נכון ל-30 בספטמבר על 2.839 מיליון מנויים, לעומת 2.842 מיליון מנויים ב-30 בספטמבר 2011.

ההכנסה החודשית הממוצעת למנוי עמדה ברבעון השלישי על 95 שקל, לעומת 99 שקל ברבעון קודם ו-107 שקל ברבעון המקביל אשתקד. ברבעון השני והשלישי של שנת 2012 כוללת ההכנסה החודשית גם הכנסות ממפעילי תקשורת חדשים.

שחיקה מתמשכת בשוק השיחות הבינלאומיות

הכנסות בזק בינלאומי ברבעון השלישי הסתכמו בכ-339 לעומת כ-351 מיליון שקל ברבעון השני אשתקד, ירידה של כ-3.5%. הירידה בהכנסות נובעת בעיקר מהשחיקה הנמשכת בהכנסות משיחות בינלאומיות שקוזזה הודות לצמיחה הנמשכת במכירות שירותי האינטרנט על גבי תשתית הכבל התת ימי ורשת האינטרנט החדשה, שהושקו בתחילת השנה.

הרווח התפעולי של בזק בינלאומי ברבעון השלישי של שנת 2012 הסתכם בכ-55 מיליון שקל לעומת כ-61 מיליון שקל ברבעון השלישי אשתקד, ירידה של כ-10.5%. הרווח הנקי ברבעון השלישי של שנת 2012 הסתכם בכ-40 מיליון שקל לעומת כ-46 מיליון שקל ברבעון השלישי אשתקד, ירידה של כ-12.3%. הירידה ברווח התפעולי וברווח הנקי נובעת בעיקרה מעלייה בהוצאות הפחת של החברה, פועל יוצא של השקעות בכבל התת ימי והשקעות נוספות שביצעה החברה בעיקר בעולם ה-ICT.

yes ממשיכה להפסיד

חברת הטלוויזיה בלווין yes דיווחה על מצבת מנויים בסוף הרבעון של כ-581 אלף לעומת כ-585 אלף בסוף הרבעון השלישי אשתקד, ירידה של כ-0.7%. ההפסד הנקי של החברה ברבעון הסתכם בכ-119 מיליון שקל לעומת הפסד של כ-76 מיליון שקל ברבעון השלישי אשתקד, עלייה בהפסד של כ-56.4%. הרווח לפני הוצאות מימון לבעלי מניות ומיסים ברבעון השלישי של שנת 2012 הסתכם בכ-2 מיליון שקל לעומת כ-21 מיליון שקל ברבעון השלישי אשתקד.
סקירה: עדכון לקראת תוצאות רבעון שלישי של בזק
רמי רוזן, מנהל מחלקת מחקר SELL SIDE ואנליסט טכנולוגיה וטלקום בהראל פיננסים, בעדכון לקראת תוצאות רבעון שלישי של בזק: "כמדי רבעון, בזק היא הראשונה מבין חברות התקשורת שתדווח על תוצאותיה העסקיות, ב-7/11, אחרי הצהריים. ברבעון הזה יבואו לידי ביטוי הירידה ב-ARPU כפועל יוצא מהתחרות מול השחקניות החדשות בסלולר. להערכתנו הירידה ב-ARPU צפויה להימשך ביתר שאת גם במהלך הרבעונים הקרובים כאשר חבילת הכל כלול החדשה של Youphone מעלה תהיות לגבי האם ה-ARPU הגיע לתחתית או שיש לו עדיין לאן לרדת. הבחירות הקרובות דוחות את פתיחת השוק הסיטונאי בחצי שנה לפחות ובטווח הקצר זה טוב יותר לבזק ורע יותר לחברות הסלולר. אנחנו חוזרים על המלצת תשואת שוק ומחיר יעד של 4.7 ₪. אנחנו סבורים כי ענף התקשורת יציג תשואת חסר במהלך הרבעונים הקרובים ויחד עם זאת טוענים כי בזק ממשיכה להיות האלטרנטיבה הטובה ביותר למשקיעים שבכל זאת מעוניינים בחשיפה לענף."
תחזית לקראת דו"חות בזק
מצ"ב סקירה הכוללת תחזית לתוצאות הרבעון והתייחסותנו להתפתחויות ולמגמות העיקריות בענף.
סקירה: דו"ח חברת בזק
להלן תגובה ראשונה של אורי ליכט, מנהל מחלקת המחקר של בית ההשקעות IBI, לדו"ח של חברת בזק: בזק מפרסמת דוח כספי חלש - הרווח הנקי עמד על 342 מיליון ש"ח הנמוך ביותר שזכור לנו בעידן החדש של בזק . תהליכי התייעלות בקווי נעצרו כשמול רבעון רבעון קודם נרשם אפילו גידול של 22 מיליון שח בהוצאות התפעול. הכנסות הקבוצה ירדו ב 3.9% וה EBITDA עמדה על 1.03 מיליארד ש"ח בלבד. התזרים היה טוב ועמד על 754 מיליון ש"ח. ניתוח התזרים מלמד כי מכירת נדל"ן שלא השפיע על הרווח והפסד (תשלומים שהתקבלו אך הוכרו בעבר) תרמה כ 100 מיליון ש"ח ושיפור בהון החוזר תרם כ 100 מיליון ש"ח נוספים. פעילות המפ"א המשיכה את המגמה של הרבעון הקודם- ירידה בפעילות הקווית, אובדן של 36 אלף מנויים ויציבות בהכנסה הממוצעת. מנגד נמשכה הצמיחה של תחום האינטרנט עם גידול מרשים של 17 אלף מנויים חדשים והמשך צמיחה במהירות הגלישה שאפשרה לשמור על יציבות בהכנסה הממוצעת . הצמיחה הנאה באינטרנט לא מצליחה לפצות על התחום הקווי שיוסיף להערכתנו להישחק ברבעונים הקרובים. גורם מדאיג נוסף הוא שבזק לא מצליחה להוציא לפועל התייעלות משמעותיים, הוצאות התפעול כאמור היו גבוהות ב 22 מיליון ש"ח מהרבעון הקודם. פלאפון מציגה דוח חלש להערכתנו הדוח יהיה חלש אפילו משל המתחרים לפחות בהיקף השחיקה של ההכנסה הממוצעת למשתמש - פלאפון מציגה ARPU של 85 שקלים ירידה של 4 שקלים, אך זו כוללת גם הכנסה של כ 2-3 שקלים בעקבות הכנסות הוט מובייל. בנטרולם הפגיעה בפלאפון הייתה משמעותית יותר. החברה מאבדת יחסית מעט מנויים כ 20 אלף מנויים. זה מה שאולי מסביר את השחיקה ב ARPU פלאפון הייתה האגרסיבית ביותר במאמצי השיווק ובהוזלות המחירים מבין כל השחקנים הוותיקים מדובר במהלך אסטרטגי של פלאפון שמנסה לשמור עד כמה שאפשר על הנתח השוק של פלאפון. הכנסות החברה מציוד ירדו בכ 54% בהשוואה לרבעון קודם ובכ 20% בהשוואה לרבעון הקודם לרמה של 233 מיליון ש"ח בלבד. ה EBITDA עמדה על רמה של 329 מיליון ש"ח ירידה של 17% בהשוואה לרבעון קודם. איננו מצפים לשחיקה כה חדה ב EBITDA בדוחות המתחרים. בזק בינלאומי - אין דרמות בתוצאות החברה ממשיכה לייצר EBITDA של סביב ה90 מיליון ש"ח. בזק בינלאומי תמשיך לחכות בסבלנות להצפת ערך שתוביל ביטול ההפרדה המבנית יס - דוח מאכזב של יס אנו הערכנו כי מבצע הגיוס לקוחות יעזור ליס להציג גיוס מנויים חיובי ויס בכל זאת מאבדת כאלף מנויים ומציגה שחיקה של 3 שקלים ב ARPU בהשוואה לרבעון הקודם. המבצע כנראה השפיע גם על עליה בהוצאות התפעול מכירה ושיווק ויס מציגה EBITDA של רק 118 מיליון ש"ח. תוצאות יס רק מוכיחות שוב עד כמה חשובה לחברה ביטול ההפרדה המבנית ויכולת מיצוי הסינרגיות עם בזק במקרה הזה הדבר יוכל להועיל גם לצרכן. אנו שותפים לדעה כי הליכה לבחירות מוקדמות ופרישתו של השר כחלון הם בשורה חיובית לבזק בשל הדחייה שמהלך זה יוביל בכל רפורמה בענף התקשורת. עם זאת אנו מתקשים להסביר את העובדה ששוויה של בזק גבוה משוויים של סלקום, פרטנר והוט ביחד גם במונחי שווי שוק וגם במונחי EV. אנן מתקשים גם להסביר כיצד ההכנסות בפלאפון ובמפ"א הן כמעט זהות אך EBITDA של המפ"א גבוהה ביותר מ 70% מה EBITDA של פלאפון.אנו נשארים בהמלצת ניטראלי את מחיר היעד אנו משאירים על 5 ₪ למניה.

תאריך:  07/11/2012   |   עודכן:  07/11/2012
עופר וולפסון
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
המכה לפלאפון פגעה בבזק: 14% ירידת הכנסות
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
להרוויח ביושר
8/11/12 09:55
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חברות הראל, שירביט ואיילון, שזכו (31.10.12) במכרז לביטוח רכב עובדי המדינה לשנת 2013, יחויבו לפעול, על-פי החוזה בינן לבין המדינה, לפי "אמנת שירות" בת 26 סעיפים. אם יפרו את סעיפי האמנה או את הפוליסה, יטיל עליהן האוצר קנסות גדולים. במקרים קיצוניים, יוכל האוצר לבטל את החוזה איתן. תוקם ועדת תלונות, שתדון בתלונות של מבוטחים נגד החברות. להלן סעיפים עיקריים בעניין זה מתוך החוזה:
07/11/2012  |  אלעזר לוין  |   חדשות
הקבלן והיזם יוסי אברהמי מכר בשבוע שעבר חמש דירות בפרויקט שהוא בונה בשכונת אגמים בנתניה. העסקה הבולטת היא מכירת פנטהאוז בן 205 מ"ר, ועוד מרפסת בת 85 מ"ר, ב-3.05 מיליון שקל. בנוסף, מכר דירת גן בת 140 מ"ר, עם גינה בת 160 מ"ר, ב-2.16 מיליון שקל. אברהמי אומר כי מכר כבר חלק גדול מהדירות בפרויקט.
07/11/2012  |  אלעזר לוין  |   חדשות
מפגש בין בני סכנין לבית"ר ירושלים הוא תמיד טעון, אבל מרבית הגורמים המעורבים מקווים שהאנרגיות מהיריבות יופנו בעיקר לענייני כדורגל. סנ"צ יורם אזולאי, מפקד תחנת משגב וראש מבצע האבטחה במשחק בשבת באיצטדיון דוחא, הבהיר לאתר ערוץ הספורט: "נפעיל יד קשה נגד קריאות גזעניות ואלימות, קריאות נגד הנביא מוחמד לא נאפשר וניכנס ליציעים לצורך העניין. נבצע מעצרים וננקוט ביד מאוד קשה".

"אני מציע לכל האוהדים להגיע וליהנות מחוויית הכדורגל כפי שהיה בשנה שעברה ולא לנסות שום דבר מיותר", המשיך סנ"צ אזולאי, והתייחס לדיווחים כי אנשיו לא יאפשרו הכנסת דגלי ישראל למתחם: "אתה יכול לצטט אותי, זו שטות גמורה. ברור שנאפשר הכנסת דגלי לאום, כמו שאנחנו עושים בכל משחק. מה שלא נאפשר להכניס זה את מוטות הדגלים".


07/11/2012  |  תומר לוי  |   חדשות
מה אומרים רופאי השיניים האמריקנים על החיוכים של אובמה ורומני? איך ניתן לזהות חיוך מזוייף וגם מה יקרה אם "תלבישו" מוזיקה על הנאומים של אובמה?
07/11/2012  |  קווה שפרן  |   חדשות

הניצחונות האחרונים של הנבחרת על לוקסמבורג נתנו קצת דחיפה לקמפיין של נבחרת ישראל והיום (רביעי), אלי גוטמן מתקדם גם ארבע מקומות בדירוג העולמי כשישראל מדורגת במקום ה-78 (82 בחודש שעבר).

כתוצאה מכך, ישראל מקדימה את אנגולה (79), טרינידד (80), קוריאה הצפונית (81), אסטוניה (83) ודרום אפריקה (84) למשל.


בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הלא חרדים מסרבים להיות "חוטבי עצים ושואבי מים" לרבנים, אברכים ופוליטיקאים חרדים    או שהחרדים ימלאו את חובתם האזרחית או שיסתלקו מכאן
דן מרגלית
דן מרגלית
לרוע מזלו של חליוה הכשל התממש בתקופת כהונתו כראש אמ"ן    עתה כולם אוהבים לשנוא אותו. זה משרת את נתניהו, אבל זה לא יחזיק מים
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il