|
דפוס ליקוי חמור המהווה פגיעה קשה בצרכנים
|
|
|
|
|
הצוות המשפטי בארגון תו אמון הציבור החליט לפני כשבועיים על שלילת התו שניתן לחברת סמארט העוסקת בקורסי הכנה לבחינה הפסיכומטרית. החברה נשאה את תו אמון הציבור במשך שלוש וחצי שנים, אולם בחודשים האחרונים הגיעו תלונות רבות של צרכנים אשר העידו על הרעה חמורה בהתנהלות החברה.
בעקבות הפניות הרבות נערכו בדיקות ובירורים מול החברה, אך משזאת לא נקטה בפעולות לתיקון התנהלותה הבעייתית והמשיכה להפר את הוראות החוק ואת כללי אמון הציבור להם התחייבה, הוחלט על הסרת התו.
עו"ד יפעת שובל, סמנכ"ל ארגון אמון הציבור ומנהלת מחלקת בקרת מחויבים: "אחת הבעיות הבולטות שהובילה להסרת התו הייתה דפוס ליקוי ששב ועלה מתלונות צרכנים, לפיו בבואם לבטל עסקות נתקלו בהערמת קשיים וסחבת. מדובר בדפוס ליקוי חמור המהווה פגיעה קשה בצרכנים ובזכותם לביטול עסקה בהתאם לתנאי ההסכם מול החברה ועולה עד כדי הפרת דין.
"הבעיה חמורה עוד יותר לאור העובדה שמדובר פעמים רבות בחיילים משוחררים ובכספי הפיקדון שנועדו לסייע להם בצעדיהם הראשונים באזרחות לאחר השירות הצבאי והעיכוב והסחבת עלולים לפגוע מהותית בעתידם המקצועי והאישי. גם לאחר דין ודברים עם הנהלת החברה והעברת הממצאים החמורים, החברה לא תיקנה את התנהלותה ועל כן הוחלט על שלילת התו".