|   15:07:40
דלג
  איציק וולף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כיצד להכין בבית שייקים מיין
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך
בניין המגורים שנפגע באשקלון [צילום: צילומסך] הרכב הבוער בגוש דן [צילום: דוברות הצלה גוש דן]
תופסים מחסה מהרקטות [צילום: פלאש 90] נפגעי חרדה רבים בזירות הפיצוצים [צילום: פלאש 90]

מבצע 'עמוד ענן' / היום החמישי

התחדש ירי הרקטות לעבר ישראל

מערכת כיפת ברזל יירטה שני טילי פאג'ר שנורו לעבר גוש דן רסיס של אחד הטילים פגע ברכב בחולון וזה עלה באש בפגיעה ישירה בבית בשדרות לא היו נפגעים
18/11/2012  |   איציק וולף   |   חדשות   |   מבצע עמוד ענן   |   תגובות
http://www.youtube.com/watch?v=k2foJupNDjQ
הבניין שנפגע באשקלון

הפלשתינים חידשו הבוקר את ירי הרקטות לעבר יישובים ישראלים מעוטף עזה ועד לגוש דן.

אחת הרקטות פגעה ישירות בבניין מגורים בן ארבע קומות באשקלון. הרקטה חדרה מן הגג של הבניין דרך הדירות שבקומה הרביעית והשלישית ועד לדירה שבקומה השנייה. אדם אחד נפצע מרסיסים בכתפו ופונה לקבלת טיפול בבית חולים. במקום גם נפגעי חרדה רבים.

לאחר הפגיעה בבית באשקלון נורו מטחים רבים לעבר הערים אשקלון ואשדוד ולעבר המועצות האזוריות בעוטף עזה.

בשעה 10:30 נשמעה אזעקה בתל אביב, בראשון לציון, בחולון ובבת ים. זאת בעקבות שיגור שני טילי פאג'ר. הטילים יורטו על-ידי הסוללה החמישית של מערכת כיפת ברזל שהוצבה בשבת בגוש דן.באחד המחלפים בגוש דן עלה באש רכב לאחר שנפגע משרידי אחת הרקטות שיורטה באוויר. לא היו נפגעים.

זמן קצר לאחר ירי טילי הפאג'ר לעבר תל אביב השמיד צה"ל את המשגר שממנו ירו אנשי הזרוע הצבאית של חמאס את הטילים.

אזעקות רבות נשמעו גם בעיר באר שבע וגם בשדרות. בעיר שדרות פגעה רקטה בבית מגורים. לא היו נפגעים.

במערכת הביטחון מעריכים כי ככל שיתקדמו המגעים להפסקת אש בתיווך המצרים כך יגבירו ארגוני הטרור מרצועת עזה את ירי הרקטות לעבר ישראל ואף ינסו להגיע להישגים שלא היו להם עד היום. זאת במטרה להשיג 'תמונת ניצחון' שתוכל להיצרב בתודעה הפלשתינית עם החתימה על הסכם הפסקת האש.

הסוללה החמישית מוכיחה את עצמה


יותר מ-1,000 מטרות הותקפו

מצה"ל נמסר כי עד כה הותקפו במבצע 'עמוד ענן' מעל ל-1,000 יעדים מדויקים ברצועת עזה. מתחילת המבצע פגעו בישראל כ-490 רקטות. מערכת ההגנה כיפת ברזל יירטה כ-270 רקטות.

בין היעדים שהותקפו היו מוצבים של גדודי עז-א-דין אל קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס, ומשרדי רשת הטלוויזיה של חמאס - אל קודס. בתקיפת משרדי הרשת נפצעו שישה עיתונאים. פעילות חיל האוויר נמשכה גם בשעות הבוקר המוקדמות - בהתקפה על מחנה אימונים של ארגון ועדות ההתנגדות העממית. כמו-כן חוסל בכיר במערך שינוע הרקטות ברצועת עזה.

גורם פלשתיני אמר הבוקר (יום א', 18.11.12) כי גם היום יימשכו בקהיר השיחות להשגת הפסקת אש בלחימה. לדבריו, למרות המשך הירי עדיין יש תקווה להפסקת אש.

ובתוך כך הגיש המשקיף הפלשתיני באו"ם, ריאד מנצור, בקשה לכנס את מועצת הביטחון על-מנת שזו תנקוט צעדים להפסקת תקיפות חיל האוויר הישראלי ברצועת עזה. את הבקשה הגיש מנצור למזכ"ל האו"ם, באן קי מון, ולנשיאים של מועצת הביטחון ושל העצרת הכללית. לטענתו, מבצע 'עמוד ענן' מנוגד לאמנת ז'נבה הרביעית שקבעה חוקים להגנה על אוכלוסיה אזרחית.

תאריך:  18/11/2012   |   עודכן:  18/11/2012
איציק וולף
צה"ל השתלט על תדרי חמאס

ירי רקטה לעבר ישראל [צילום: AP]
גורם צבאי אישר כי צה"ל הצליח באמצעים טכנולוגיים להשתלט על תדר השידור של תחנת הרדיו של חמאס וכי הוא מעביר כעת באמצעות אותו תדר מסרים לפלשתינים תושבי רצועת עזה. המסרים שמעביר צה"ל כוללים אזהרה לאזרחים תושבי עזה להתרחק ממוקדי טרור משום שהללו מהווים מטרה לתקיפות חיל האוויר.

הרמטכ"ל, רב אלוף בני גנץ, סייר הבוקר בשטחי כינוס ובחן את מוכנות הכוחות. לאחר מכן קיים הערכת מצב בקריה והורה להמשיך ולפגוע בכוחות הטרור ברצועה, עוד ציין הרמטכ"ל את הפעילות המצויינת של ההגנה האווירית ואת הקשר המצויין עם הרשויות המקומיות שמניב למיצוי בהגנת העורף.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הצהיר כי ישראל ערוכה ומוכנה להרחיב באופן משמעותי את מבצע 'עמוד ענן'.

"צה"ל תקף עד עכשיו יותר מאלף יעדי טרור והוא ממשיך בפעולותיו. אנחנו נוקטים באמצעים הנדרשים וערוכים להרחבה משמעותית של המבצע בעזה", אמר (יום א', 18.11.12) בישיבת הממשלה השבועית.

עוד הוסיף כי ההתארגנות של ישראל מראש, והמענה המהיר שניתן לצרכים האזרחיים המתעוררים, "מוכיחים את עצמם פעם אחר פעם", כלשונו.

במהלך ישיבת הממשלה יציגו ראש המטה הכללי, רב אלוף בני גנץ, ראש אגף המודיעין של צה"ל, אלוף אביב כוכבי, וראש אגף התכנון של צה"ל בפני השרים את פעולות צה"ל במבצע 'עמוד ענן'.

כבאי נפצע בראשו בפיצוץ רקטה

לפני הצהריים נפצע איש צוות כיבוי אש נפצע בינוני עד קשה מפגיעת רסיס רקטה בראשו. הכבאי נפצע בעת שעסק יחד עם חבריו בפעולות לכיבוי דליקה שפרצה בשדה קוצים בעקבות פגיעת רקטות. הוא פונה לקבלת טיפול בבית החולים סורוקה בבאר שבע.

מדובר בפציעה החמורה ביותר מאז תחילת ירי הרקטות לעבר יישובים ישראלים הבוקר. מוקדם יותר נפצע באשקלון אדם מפגיעת רסיסים כשרקטה חדרה לגג בניין מגורים בן ארבע קומות ועד לדירה בקומה השנייה.

קלינטון: לישראל זכות להסיר איום
[צילום: AP]

בתוך כך שבה מזכירת המדינה האמריקנית, הילרי קלינטון, על עמדת ארצות הברית המעניקה גיבוי לישראל בפעולותיה לשמירה על חיי אזרחיה.

"לכל אומה יש זכות לנקוט בצעדים הנדרשים על-מנת להסיר איום שכזה שבפניו היא עומדת", אמרה והוסיפה כי למצרים תפקיד מרכזי בתיווך בין ישראל לבין החמאס בניסיון להביא לרגיעה.

"למצרים תפקיד הנהגה חשוב. אנחנו מאמינים שיש להם את האמינות ואת מערכות היחסים שמאפשרות להם לשכנע את חמאס ואת בעלי בריתו להפסיק. תפקידה של מצרים הוא מרכזי לחלוטין. השיחות איתם מועילות. הפרספקטיבה שלהם ושלנו לא תמיד זהות אך אנחנו חולקים את הרצון המשותף להרגעת המצב. המצרים נוקטים צעדים על-מנת להגיע לרגיעה הזאת", אמרה.

ועדת מל"ח תתכנס לראשונה

ועדת משק לשעת חירום העליונה, בראשות השר להגנת העורף אבי דיכטר, תתכנס לראשונה הערב בשעה 18:00 במשרד ראש הממשלה בירושלים.

הוועדה תדון בהשפעת האירועים הביטחוניים על המשק, ובפערים של משרדי הממשלה בנוגע למבצע 'עמוד ענן', ובחשיבות בשמירה על הרציפות התפקודית של המשרדים השונים והגורמים החיוניים במשק. הוועדה תציע פתרונות לקשיים שיועלו.

בדיון ישתתפו המנכ"לים של כל משרדי הממשלה, וראשי רשות המיסים, החשב הכללי, הסוכנות היהודית, מנכ"ל מרכז השלטון המקומי, יו"ר פורום המועצות האזוריות, נציג צה"ל ונציג משטרת ישראל.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
התחדש ירי הרקטות לעבר ישראל
תגובות  [ 5 ] מוצגות   [ 5 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
חמור, אבל חכם
18/11/12 09:39
2
ישע
18/11/12 11:16
 
מישמיש
18/11/12 13:37
 
חצוף וזב חוטם.
18/11/12 16:12
 
אכן נכון
18/11/12 16:51
פורום: מבצע עמוד ענן כתוב הודעה
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדירות התייקרו ב-3% ברבעון השלישי של 2012, לעומת הרבעון הקודם. כך קובע השמאי הממשלתי הראשי, טל אלדרוטי, בסקירה תקופתית (18.11.12) הסקירה מתייחסת לאלפי עסקות יד ראשונה ושנייה שנעשו בדירות 4 חדרים ב-16 הערים העיקריות בארץ.
18/11/2012  |  אלעזר לוין  |   חדשות

האזעקות בתל אביב הסיטו מעט את תשומת הלב מתושבי הדרום לעבר המרכז, אבל האנשים באשקלון, באשדוד, בבאר שבע, מועצה אזורית אשכול ויתר המקומות שנמצאים בטווח של 40 ק"מ מרצועת עזה, הם אלו שסופגים את מירב האש. "אנחנו לא יכולים לשמור על השגרה, אנחנו פשוט לא בחיים האלה עכשיו". המשפט הזה שייך לרכז עודד שעשוע, שקבוצתו אליצור מכללת אשקלון אמורה לשחק ביום שני הקרוב מול בני הרצליה במסגרת המחזור השישי בליגת העל בכדורסל. והשאלה היא מתבקשת, האם באמת יש טעם למשחק הזה? על אף העובדה שהוא עשוי להתקיים באולם "היובל" בהרצליה.


18/11/2012  |  אסף אקרמן  |   חדשות
ביום חמישי אנשי מכבי תל אביב היו בנעליו של אבי לוזון, כשהחליטו לקיים את המשחק מול מלאגה ביורוליג כמתוכנן. בינתיים, הצהובים מנסים להתרגל לשגרה החדשה במסגרתה מופעלות אזעקות ברחבי תל אביב וגוש דן. הצהובים ערכו היום (שבת) אימון מסכם לקראת משחק הליגה באילת מול עודד קטש ושחקניו מחר בערב.

לאורך כל סוף השבוע הצהובים התנהלו בצל האזעקות, כאשר הראשונה תפסה את השחקנים בדרך למשחק מול מלאגה. השנייה תפסה אותם אמש לפני האימון וכך גם היום. הפורוורד מלקולם תומאס היטיב לתאר את תחושת השחקנים הזרים של דייויד בלאט: "אני לא רגיל לזה, אבל זה לא מפחיד אותי. אני לא רגיל לשמוע סירנות, אבל לאט לאט נסתגל. אני לא מכיר את ההיסטוריה כאן ואת הכמויות של הטילים שמשוגרים לישראל, אני משתדל לא להתייחס. היום שמעתי פצצה אחת וזה זיעזע אותי קצת. אבי החורג שגר איתי ניסה עוד להראות שהוא קשוח, אבל אפשר לראות שאפילו הוא חושש".


17/11/2012  |  רועי גלדסטון  |   חדשות
ערב כניסתו של הום החמישי למבצע עמוד ענן, אחרי 900 תקיפות של יעדים מצד צה"ל, 300 מהם היום ואחרי כ-700 רקטות וטילים שנורו לישראל (460 בשטחים פתוחים וכ-100 בתוך הרצועה), מסתמנת הפסקת אש.
17/11/2012  |  עידן יוסף  |   חדשות
בדומה להתאחדות לכדורגל, גם מנהלת הליגה לא ממהרת לבטל משחקים במסגרת המחזור השישי של ליגת ווינר בכדורסל. לפי הודעת המנהלת, בשלב זה יש בכוונתה לקיים את כל המשחקים כסדרם. המפגש השנוי במחלוקת הוא בין אליצור מכללת אשקלון לבין בני הרצליה.

אשקלון, שמתקשה להתאמן בימים האחרונים בשל המצב בדרום ואף עברה למרכז לפני מספר ימים, עדיין מחכה להחלטה הסופית. במשחק בינה לבין הרצליה נדחה מיום ראשון ליום שני, כאשר רק מחר יוחלט האם להעביר אותו לאולם היובל בהרצליה.


17/11/2012  |  רועי גלדסטון  |   חדשות
רשימות נוספות   /   מבצע עמוד ענן  
הכזבים של חמאס: "הפלנו מטוס ישראלי"  /  איציק וולף
ארה"ב ממשיכה להעניק גיבוי חד-משמעי  /  איתמר לוין
"היענות המילואימניקים מעל ומעבר"  /  עידן יוסף
יוצאים מהענן (3)  /  איתמר לוין
שיחה בליל שבת  /  יורם הר-לב
ללמוד מצ'רצ'יל  /  רון בריימן
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
יש מחלוקת בקרב החוקרים בנוגע לגודל האוכלוסייה במאה ה-19 ולגבי המספר המדויק של כל קבוצה דתית, אבל, הריבוי הטבעי המוסלמי היה אטי בהשוואה לגידול האוכלוסייה היהודית והנוצרית
יורם אטינגר
יורם אטינגר
ב-2024 יש 69% רוב יהודי בשטח המשולב של יהודה, שומרון ו"הקו הירוק" - לעומת 39% מיעוט ב-1947 ו-9% ב-1900 - הנהנה מרוח גבית של שיעור פריון ומאזן-הגירה-חיובי    אין פצצת זמן דמוגרפית ער...
יוסף אורן
יוסף אורן
אני בטוח ששופטי הפרס בחרו את הספרון "החזאית" כספר הטוב ביותר מאלה שהוגשו לעיונם בשנת 2022, אך גם הטוב מכולם באותה שנה לא היה כנראה מספיק טוב כדי להיבחר כראוי לפרס ברנר
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il