חיל הנחתים האמריקני הקים טייסת קרב ראשונה של המטוסים המתקדמים אף-35 בי לייטנינג.
נמסר, כי שני טייסים מכנף האוויר של המארינס עברו הסבה למטוס החדיש, ויהיו הגרעין לטייסת התקיפה 121, שנחנכה בטקס חגיגי בבסיס האוויר יומה באריזונה.
מטוס ראשון אף-35 בי הגיע לבסיס יומה ביום שישי שעבר. במהלך השנה הקרובה תקבל הטייסת עוד חמישה-עשר מטוסים כאלה.
בסיס יומה שודרג בהשקעה של יותר מחצי מיליארד דולר, כדי להתאימו למטוס המתקדם. במקביל, מתאמנים טייסים נוספים בהטסת המטוס.
זרוע האוויר של הנחתים הנה הראשונה, שתקבל את המטוס, ותהפכם למבצעי. - במקומם של מטוסים כמו AV-8B הארייר וכמו F/A-18 הורנט. המטוס מיועד להיות מטוס קרב של חיל האוויר ושל
חיל הים - כמו של המארינס.
בקונגרס יש ביקורת אדירה על האמרת מחיר הפיתוח של המטוס, על אי-עמידה בלוחות הזמנים לפיתוחו ועל הצלחתו החלקית בניסויי הטיסה. כיום עומד מחיר הפרויקט על 385 מיליארדי דולר, ומעריכים, כי עד לתום הפיתוח הוא יעבור את סף הטריליון דולר.
מעריכים, כי הדגם של הנחתים הנו המורכב מבין שלושת דגמי המטוס כיוון שהוא נדרש להמראה ממסלולים קצרים ולנחיתה אנכית. במהלך הפיתוח התברר, כי המטוס כבד ממה שתוכנן, והמתכננים נאלצו להקטין את משקלו באמצעות שינויים מבניים, שמשמעותם עלולה להיות פגיעה בבטיחות המטוס לאורך זמן.
מטוס אף-35 בי יכול להמריא מנושאת-מטוסים ומספינות קטנות של חיל הים, כדי לתמוך במבצעים החפה. המטוס חמקן, כדי שלא יתגלה בדרכו אל יעדיו.