|   15:07:40
דלג
  איציק וולף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון

בניגוד להנחיות בג"ץ ולמרות דוחות קודמים

תנאי מעצר לא אנושיים במגרש הרוסים

פחות משני מטרים רבועים לעציר ולינה על מיטות צמודות לרצפה הקרה אלה כמה מן הממצאים שגילו בכירים בסניגוריה הציבורית בבית המעצר המחוזי בירושלים שירות בתי הסוהר לא מנהל רישום של העצורים בכל תא וכך לא ניתן לעקוב אחר צפיפות יתר שב"ס: ביקורות פתע העלו שאין לינה על הרצפה
06/01/2013  |   איציק וולף   |   חדשות   |   תגובות
תנאים לא אנושיים בישראל 2013 [צילום אילוסטרציה: AP]

דוח הסנגוריה הציבורית לגבי בתי הסוהר: לכלוך, הזנחה וסיכון לבריאות האסירים
ענבל אביב
בין השאר נמצאו: תנאי צפיפות ואוורור קשים, שלילת הזכות להליכה יומית, שלילת הזכות לביקור משפחות, אי שמירה על כללי ההפרדה בין סוגי העצורים והאסירים כנדרש בחוק ועוד
לרשימה המלאה

בכירים בסנגוריה הציבורית קובעים בדוח חדש כי תנאי הכליאה במתקן המעצר במגרש הרוסים בירושלים הם לא אנושיים. זאת למרות דוחות רבים של הסנגוריה הציבורית שעסקו בתנאי הכליאה החמורים במתקני המעצר בישראל בכלל ובמתקן המעצר של המשטרה בירושלים בפרט.

הדוח פורסם על-ידי הסניגור הציבורי המחוזי בירושלים, עו"ד דורי פינטו, ועל-ידי מנהל מחלקת המעצרים במחוז, עו"ד רשאד זועבי. השניים ביקרו בסוף חודש נובמבר בבית המעצר המחוזי במגרש הרוסים בעקבות תלונות שהגיעו אל משרד הסניגוריה הציבורית לפיהן עצורים מולנים בבית המעצר בתנאי צפיפות קשים וחריגים בחומרתם.
דוח תנאי מעצר במגרש הרוסים
דוח חמור של הסניגוריה הציבורית אודות תנאי כליאה לא נאותם במתקן המעצר של המשטרה בירושלים, המנוגדים להנחיות בית המשפט העליון.
תגובת שירות בתי הסוהר לדוח מגרש הרוסים
תגובת שירות בתי הסוהר לדוח הסניגוריה הציבורית אודות תנאי מעצר לקויים מאוד בבית המעצר המחוזי בירושלים.

עצורים ישנים על הרצפה

בדוח שכתבו השניים בעקבות הביקור, ואשר נשלח אל היועץ המשפטי לממשלה, אל השר לביטחון פנים, אל נציב בתי הסוהר ואל גורמים נוספים, נפרשו ממצאי הביקור אשר הצביעו על תנאי צפיפות בלתי אנושיים בבית המעצר בירושלים וזאת ללא תיעוד ראוי של שלטונות בית המעצר.

כך למשל, התגלה לשניים כי עצורים ישנים על גבי לוחות עץ ניידים המוגבהים בסנטימטרים ספורים בלבד מעל פני הרצפה, שגובהם כגובה הגלגלים הקטנים הנושאים אותם, ושאינם יכולים להוות תחליף למיטה. בחלק מהמקרים עלה חשד כבד כי עצורים הולנו רק על מזרן או שמיכות שהונחו על הרצפה. כל זאת, בניגוד להוראות החוק המפורשות ולפסיקת בית המשפט העליון בבג"ץ "מיטה לכל עצור" לפיהן יש חובה לספק לכל עצור מיטה לישון בה.

עוד ציינו כי בחלק מן התאים התגלה שלכל אחד מן העצורים יש 1.8 מ"ר לעצמו. זאת בניגוד לתקנות סדר הדין הפלילי אשר מחייבות כי במתקני כליאה חדישים וככל שניתן גם במתקנים משופצים יוקצה לכל עצור שטח מחיה של 4.5 מ"ר לפחות. לדבריהם, בית המעצר בירושלים הוא מתקן ישן אשר עבר בשנים האחרונות כמה שיפוצים חלקיים וככזה הוא אומנם לא נכלל באופן מלא בהגדרת החוק, אך אמת המידה המשתקפת בחוק מציינת את הרף הרצוי לדעת המחוקק, שעדיין רחוק מן המקובל באירופה, ושגם במתקנים ישנים יש לשאוף ולהתקרב אליו. "הדעת איננה סובלת החזקת עצורים ברמת צפיפות כה גבוהה שרחוקה מאוד מאמת המידה החוקית הראויה", ציינו בדוח.

עוד עולה מן הדוח כי בית המעצר במגרש הרוסים אינו מנהל רישום של התפוסה בכל תא וגם אינו רושם האם לתא מסוים הוכנס ללינת לילה מספר עצורים גבוה ממספר המיטות בתא. הרישום היחיד שנמצא במקום הוא של כלל העצורים בכל יום ובכל לילה באגף או בבית המעצר. "אין כל דרך לעקוב בעזרת הרישומים האם בתא מסוים היה בלילה מסוים מספר עצורים גדול ממספר המיטות, האם בתא מסוים ישנה צפיפות יתר הנמשכת כמה ימים או כמה שבועות והאם עצורים מסוימים שוהים בתנאי צפיפות קשים משך תקופות ארוכות", לשון הדוח החמור.

שב"ס: עצירים לנים על הרצפה מיוזמתם

בתגובה לדברים ציינו בשירות בתי הסוהר כי שב"ס עושה ככל שניתן על-מנת להקל על צפיפות העצורים ולשפר את תנאי המעצר ואת התחזוקה בתאים. כך למשל טענו בשב"ס כי בבית המעצר במגרש הרוסים מתבצעות עבודות תחזוקה, צבע וסיוד של התאים ומתבצעות עבודות ניקיון באופן שוטף.

עוד טענו כי ביקורות פתע שהתקיימו במגרש הרוסים על-ידי שירות בתי הסוהר העלו באופן חד-משמעי כי אין לינה של עצורים על הרצפה. את המיטות הנמוכות מדי הסבירו כפתרון למצוקת מקומות הלינה המתבצע רק בתאים המאפשרים הוספת מיטה.

"המיטות הנמוכות מוצאות מן התאים במהלך היום על-מנת לרווח את התאים, בכל מקרה תינתן לאסיר ארונית לאחסון חפציו ובדרך כלל לאסיר שלן בלילה על מיטה נמוכה תימצא מיטה קבועה בבוקר", לשון התגובה.

עוד ציינו בשירות בתי הסוהר כי משיחות שהתקיימו עם עצורים בבית המעצר בירושלים עולה כי יש עצורים שנוהגים, מטעמיהם שלהם, להוריד את המזרנים מהמיטות העליונות, להניח אותם על הרצפה ולישון עליהם.

ביחס לטענות על אי רישום העצורים בכל תא אומרים בשירות בתי הסוהר כי מדובר בטענה שאינה נכונה. "שירות בתי הסוהר יודע בכל רגע נתון מי נמצא בכל תא", נכתב בתגובה. עם זאת, הוסיפו בשב"ס כי בעקבות ממצאי הביקורת הוחלט כי ייערך רישום יומי לגבי העצורים הלנים על גבי מיטה נמוכה ניידת.

"אי-אפשר לקרוא ללוחות עץ - מיטה"

בסניגוריה הציבורית לא מרוצים מתגובת שירות בתי הסוהר וטוענים כי התגובה אינה מספקת מענה ראוי לנתונים שהוצגו בדוח שבהם נכללו טענות של עצורים שישנו ללא מיטה מספר ימים ברציפות.

"בניגוד לעמדת שב"ס לפיה לוחות העץ הניידים מהווים תחליף ל"מיטה רגילה", ברור לכל כי לא ניתן לקרוא ללוחות עץ המוגבהים אך בסנטימטרים ספורים מעל פני הרצפה מיטה בכלל, וזאת גם לא כפתרון זמני בלבד. זאת ועוד, הרעיון של מיטה לכל אסיר איננו מיועד רק כדי לתת לו פתרון אנושי לזמן שינת הלילה, אלא שמרחב המיטה הוא גם המרחב הפרטי של האסיר בחלל התא בשעות היום. הכנסת לוח עץ נייד בלילה למעבר הצר שבין המיטות והוצאתו ביום איננה מתיישבת גם עם מטרה זו. כמו-כן, אין בתגובת שב"ס מענה ראוי לתנאי הצפיפות הקשים השוררים באופן שגרתי בבית המעצר, ואף לא לפעולת ההצפפה הנוספת שבאה לידי ביטוי בהכנסת לוחות העץ לתאים עמוסים לעייפה מלכתחילה (עד לכדי הותרת מרחב מחיה ממוצע של 1.35 מ"ר, 1.6 מ"ר או 1.8 מ"ר לעצור)", אמרו בכירי הסניגוריה הציבורית.

עוד הוסיפו כי חומרת הליקויים שהתגלו במהלך הביקור הרשמי, ובראשם חשש כבד להפרת החוק ופסיקת בית המשפט העליון האוסרים על הלנה עצורים ללא מיטה, מחייבת כי הממצאים החריגים יטופלו על-ידי הגורמים הרלוונטיים באופן מיידי.

הסניגור הציבורי הארצי, ד"ר יואב ספיר, אמר כי הממצאים שהתגלו בדוח המבקרים הרשמיים מטעם הסניגוריה הציבורית באשר לתנאי הצפיפות השוררים בבית המעצר "מגרש הרוסים" חושפים תמונת מצב מטרידה ומדאיגה ביותר שפוגעת באופן קשה בכבוד האדם.

"חמורה מכל היא הלנת העצורים ללא מיטה, תופעה אשר סברנו שפסה מן העולם לאור הוראות ברורות בחוק ובפסיקת בג"ץ", אמר והוסיף כי יש לקוות כי הגורמים האמונים על קיום הוראות החוק ועל זכויות העצורים יביאו להפסקת התופעה לאלתר ולשיפור משמעותי בתנאי הצפיפות. "בכוונת הסניגוריה הציבורית לפרסם בקרוב דוח מיוחד בדבר הצפיפות במתקני הכליאה בישראל, וזאת במטרה לקדם פתרון מערכתי לבעיה כאובה זו", ציין.

תאריך:  06/01/2013   |   עודכן:  05/01/2013
איציק וולף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
תנאי מעצר לא אנושיים במגרש הרוסים
תגובות  [ 4 ] מוצגות   [ 4 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ירון זכאי 1
6/01/13 00:44
2
שבתאי עזריאל
6/01/13 01:41
3
ע.ג.
6/01/13 05:55
 
ירון זכאי 1
6/01/13 12:20
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אחרי ההפסד הכואב בבית 71:70 לקאחה לבוראל ויטוריה, מכבי תל אביב חוזרת לענייני הליגה תוך 48 שעות ובמוצאי שבת כבר קיימה את האימון המסכם לקראת המשחק מול הפועל ירושלים שיעמוד במוקד פתיחת הסיבוב השני של העונה בליגת העל (20:45, שידור ישיר כאן באתר).
05/01/2013  |  רועי גלדסטון  |   חדשות

הפועל עכו פתחה מצויין את העונה עם ניצחונות מרשימים, אבל איפה פתיחת העונה ואיפה הקבוצה נמצאת היום. חניכיו של שמעון הדרי הפסידו 3:2 לבית"ר ירושלים וחתמו 11 משחקים ללא ניצחון, לא זו בלבד, הם ירדו מתחת לקו האדום וכרגע, לא נראה שום אור בקצה המנהרה. למרות כל זאת, המאמן הצהיר כי הוא לא מתכוון להתפטר בעקבות שרשרת הכשלונות והוא נשאר לעמוד על הקווים של הפועל עכו.

"אנחנו ממשיכים לחפש את הדרך לניצחון ואין הרבה אפשרויות", הודה הדרי, "אנחנו שקועים עמוק בתחתית ומי שראה את המשחק, ראה ששיחקנו כדורגל. אני מאמין בקבוצה. אין שום דיווחים. יש מערכת שאני חי בתוכה ומודעת לקשיים שיש אני מרגיש טוב מאוד ומאמין בקבוצה ומאמין שנצא מזה".


05/01/2013  |  תומר לוי  |   חדשות

אחרי 4 תוצאות תיקו ברציפות בית"ר ירושלים חזרה לנצח. למרות מזג האוויר הגשום, הירושלמים גברו 2:3 על הפועל עכו בחוץ לאחר משחק נפלא ועלו זמנית למקום החמישי בליגת העל. הצפוניים? הם המשיכו את המומנטום השלילי עם משחק 11 רצוף ללא ניצחון, שמעון הדרי כבר מתחת לקו האדום.


05/01/2013  |  מוטי פשכצקי  |   חדשות
שנת 2012 הסתיימה בצורה נהדרת עבור ברצלונה ובמיוחד ליאו מסי, והם רוצה לקחת את המומנטום ולהחיל אותו גם על פתיחת 2013. הקטלונים יארחו הערב (20:00, שידור חי באתר) את אספניול לדרבי שתמיד מעלה הרבה יצרים אל פני השטח, אבל את מרכז העניין לוקח טיטו וילאנובה המתאושש מניתוח להסרת גידול בגרון.

כזכור, רק לפני שבועיים וחצי, אצל המאמן שהחליף את פפ גווארדיולה והספיק לקבוע את פתיחת העונה הטובה אי פעם בספרד, אובחנו שוב גרורות סרטניות בפעם השנייה תוך שנה. אבל הוא עצמו אמר כי לא מדובר במצב מסובך מדי והבטיח לחזור במהרה. ובכן, עוזרו ג'ורדי רואורה אישר במסיבת העיתונאים כי הוא ידריך את הקבוצה כבר בדרבי.


"הציונים הם צאצאי הקופים והחזירים", כך אמר נשיא מצרים, מוחמד מורסי, לפני שנים לא רבות. בשנת 2010, ליתר דיוק. בסרטון שהופץ בימים האחרונים ברשתות החברתיות ניתן לראות את מורסי, אז עדיין רק דובר תנועת האחים המוסלמים, מכנה את הציונים גם "מוצצי דם ומחרחרי מלחמה".
05/01/2013  |  איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
עידן יוסף
עידן יוסף
כלי תקשורת מסוימים נוהגים לנגח את חברי הכנסת של הקואליציה ואת הממשלה, תוך התעלמות מההקשר הרחב והתמקדות באירועים זניחים    דיווחים מוטים אלה מתעלמים מעבודתן החשובה של ועדות הכנסת בנו...
אלי אלון
אלי אלון
נזילה ברפת מזרע    פרה מפרישה צואה ושתן בכמות גבוהה פי 40 משל בני-אדם, ורפת בגודל בינוני יוצרת זיהום בכמות גדולה מאוד    הריכוזים העצומים של השפכים הללו לעתים קרובות מגיעים למקורות ה...
דרור אידר
דרור אידר
גרורותיה של אירן מעסיקות אותנו, בעוד שהמשטר בטהרן מחכך ידיו בהנאה, כמעט ללא פגע, ועל הדרך ממשיך את תוכנית הגרעין בחסות המהומה
שלט בכיכר פלשתין בטהרן [צילום: ואחיד סלמי, AP]
איל השקס
האירנים שיגרו עלינו טילים, וזו עילה מוצדקת לסקירה על כלכלת אירן    ספויילר: לא כל כל מוצלחת    מהן בעיות היסוד של הכלכלה האירנית? מה קרה בכלכלת אירן בשנה החולפת? ומה קרה כלכלית מאז מ...
רגב. יהירות ושחצנות [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
יוסי אוחיון
למרבה הצער ביבי, שריו וממשלתו הרעה ממאנים או לא יודעים ללמוד מטעויות    בשל כך אנחנו והמדינה צועדים מכישלון לכישלון ונופלים לכל בור אפשרי
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il