|
בכיר משרד התחבורה יהודה אלבז. מבטיח כבר שנים להקים רשות
|
|
|
|
|
|
ב-2007 החליטה הממשלה להטיל על שרי התחבורה והאוצר לבחון את סוגיית הקמתה של רשות ארצית לתחבורה ציבורית ולהציע דרכי פעולה לשיפורה של התחבורה הציבורית במרחבים המטרופוליניים. אחרי הקמתה של אותה רשות ממשלתית שאמורה הייתה לקום עד סוף שנת 2008, אמורה הייתה הרשות הארצית להקים רשות מטרופולינית, דבר שאמור היה להתבצע לכל המאוחר עד סוף 2010.
ינואר 2010 הגיע ו
משרד התחבורה החליט כי ביצוע הארגון-מחדש בגוש-דן יחל ביולי 2010 ויסתיים בינואר 2012. למרות זאת, לביצוע הארגון-מחדש לא קדמה אפילו הקמת רשות מטרופולינית בעלת סמכויות-על. רשות מעין זו הייתה עשויה לשפר את התיאום בין הגורמים המעורבים, לרבות הרשויות המקומיות שבשטחן מתבצעת הרפורמה, ולמנוע חלק מהליקויים והפגמים שהיו בתהליך.
בתשובתו למשרד
מבקר המדינה, שבדק את הנושא, כתב משרד התחבורה כי הוא נמצא ב"תהליכים מתקדמים" של הקמת רשות ארצית לתחבורה ציבורית, ולאחר השלמת המהלך
יבחן [ההדגשה אינה במקור, ע.י.] הקמת רשויות מטרופוליניות. התייחסות משרד המבקר לתשובה זו, אותה נוהג משרד התחבורה למסור בדרך קבע לכלי התקשורת השונים, לא נכתבה משום מה בדוח. כמו-כן היה חסר מן הדוח ציון המחלוקת בין שר התחבורה ישראל כ"ץ לראש עיריית ת"א-יפו
רון חולדאי, שבגינה לא הוקמה רשות מטרופולינית.
לדעת משרד מבקר המדינה, כחלק מהלקחים מהארגון-מחדש וגם לקראת השינויים הצפויים בתחבורה הציבורית בגוש-דן, על משרד התחבורה לפעול בהקדם האפשרי להקמתה של רשות תחבורה מטרופולינית שיהיו שותפים לה כל גורמי התחבורה הציבורית והרשויות המקומיות הרלוונטיות.