שר התקשורת
גלעד ארדן הורה על תיקון רישיונות חברות הסלולר במגמה להסדיר את סוגיית שירותי הנדידה בחו"ל, שגורמת לחיובים של אלפי שקלים מישראלים אשר יצאו לחו"ל וצרכו שירותי גלישה סלולרית. התיקון ייכנס לתוקפו ב-18 בפברואר 2014.
מדובר בסוגיה צרכנית כאובה היות שגלישה סלולרית בחו"ל מתבצעת גם ללא הסכמה מפורשת, ולעיתים אף באופן לא רצוני, בתעריפים יקרים מאוד, וזאת מבלי שהמנוי מודע לכך. ולכן הנחה השר כבר לפני מספר חודשים לסיים את השימוע כדי למנוע את חיובי היתר.
במסגרת האסדרה הוחלט כי החברה הסלולרית תחויב לחסום, ללא תשלום, את הגישה לשירות גלישה לכל מנוי, מיד עם הגעתו לחו"ל, אלא אם למנוי יש תוכנית במדינת היעד הכוללת שירות גלישה, או שהמנוי ביקש לאפשר לו באופן קבוע את הגישה לשירות גלישה.
במקביל, מיד עם הגעתו לחו"ל של מנוי, שאין לו תוכנית או חבילה בתוקף, תשלח אליו החברה מסרון (למנוי שביקש באמצעות "טופס הגישה לשירותים" להיות נגיש לשירות גלישה). המסרון יכלול מידע בדבר האפשרות לחסום את שירות הגלישה באמצעות שינוי הגדרות המכשיר או באמצעות פנייה למוקד הפניות הטלפוני של החברה.
צעד חשוב נוסף עליו הוחלט, הוא חיוב החברה הסלולרית לשלוח, ללא תשלום, מסרון למנוי שרכש חבילת שירות נדידה בינלאומית, ברגע שהוא מנצל 75%, 90% ו100%, מהחבילה, ובו יצוין שיעור ניצול החבילה ומועד עריכת חישוב הניצול.
כצעד מגביר שקיפות, החברה תציין את פרטי עסקת ה"מכר מרחוק" בחשבון הטלפון העוקב למועד ביצוע העסקה, ותיידע את מנוייה בחשבון הטלפון העוקב למועד החתימה בדבר אפשרותם להיחסם לשירות גלישה סלולרית בחו"ל.
כמו-כן, המשרד חייב את החברות לאפשר לכל מנוי הנמצא בחו"ל להתקשר אל המוקד החברה ללא תשלום.
משרד התקשורת אף יבחן את פתיחת שוק הנדידה בחו"ל לתחרות בין כלל המפעילים. לשם כך תתבצע הפרדה בין שירות הנדידה לחו"ל לבין השירותים שהמנוי מקבל מהמפעיל הסלולרי שלו בארץ, כך יוכל הצרכן לקבל שירותי נדידה בחו"ל מכל חברה סלולרית, ללא קשר לחברה בה הוא מנוי בישראל.