חברת הביטוח איילון גובה ממבוטחיה פרמיה ביתר. כך נטען בתביעה ובבקשה לאישורה כייצוגית בהיקף מוערך של 10 מיליון שקלים, שהוגשה כנגד איילון לבית המשפט המחוזי בלוד.
לטענת התובע יוסף גיא, המבוטחים מתקשרים עם איילון בהסכם ביטוח ביום כלשהו בחודש, והחברה גובה פרמיה בגין כל אותו חודש כולל בגין הימים שלפני ההתקשרות עמה.
כך לדוגמה, לקוח שחתם על מסמכי הביטוח ביום ה-15 בחודש כלשהו, ובאותו יום הונפקה לו הפוליסה יחויב בתשלום גם בגין השבועיים שקדמו למועד התקשרות, החל מהיום הראשון של אותו החודש, למרות שהוא לא מבוטח בגין תקופה זו שקדמה להתקשרות.
לטענת גיא, הביטוח אינו חל רטרואקטיבית ולכן אין לגבות תשלום כלשהו בגין תקופה שחלפה. לדברי גיא, לא ניתן לבטח ולגבות תשלום בגין התקופה הקודמת למועד ההתקשרות, וקשה להאמין שיש צורך לומר זאת לאילון.
גיא מציין כי איילון לא הדגישה בפוליסה כנדרש את התנאי המשונה שעניינו תשלום בגין תקופה שקדמה להתקשרות שהכיסוי הביטוחי אינו חל בה. לטענתו, איילון מטעה את הלקוחות הסבורים כי הם משלמים דמי ביטוח עבור תקופה שבה חל הכיסוי הביטוחי, כאשר בפועל חלק מהתשלום נגבה בגין תקופה שהכיסוי הביטוחי אינו חל בה.
בתביעה, שהוגשה באמצעות משרד עוה"ד גיל רון,קינן ושות', נאמר כי חברות ביטוח אחרות נהגו כך בעבר וחדלו, עקב בקשות לאישור תביעה ייצוגית שהוגשו נגדן, והן אף השיבו את הכספים שגבו שלא כדין במסגרת הסכמי פשרה. ואולם איילון אשר בוודאי מודעת היטב לבעיה ממשיכה לחייב את הלקוחות ביתר.
התובע מבקש לייצג את כל מבוטחי איילון שחתמו על פוליסת ביטוח וחויבו בדמי ביטוח (פרמיות) בגין פרק הזמן שקדם למועד ההתקשרות בפוליסה במהלך 7 השנים האחרונות.
לדברי גיא, איילון מפיקה מהתנהלותה רווח גדול ועל כן יש לה אינטרס להמשיך ולנהוג כך. ואולם התביעה הייצוגית נועדה לגרום לה לחדול מגביית הכספים בניגוד לדין ולהשיב ללקוחות את הכספים שנגבו ביתר.