|
גוגל. רבעון חלש לפרסומות [צילום: AP]
|
|
|
|
|
ענקית האינטרנט גוגל דיווחה אמש (ד', 16.4.14) על גידול של 3% ברווח הנקי שלה ברבעון הראשון של 2014 לעומת הרבעון המקביל אשתקד. החברה רשמה רווח של 3.45 מיליארד דולר, או 5.04 דולר למניה, בהשוואה ל-3.35 מיליארד דולר, או 4.97 דולר למניה, אשתקד. הרווח המתואם עמד על 6.27 דולר למניה.
ההכנסות גדלו ב-19% שנה ל-15.4 מיליארד דולרים. ההכנסות המתואמות הסתכמו ב-12.19 מיליארד דולר.
האנליסטים ציפו לרווח מתואם של 6.41 דולר למניה על הכנסות של 15.5 מיליארד דולרים.
"קליקים בתשלום" של צרכנים, הכוללים לחיצות על מודעות המוצגות באתרים של גוגל ואתרים המשתמשים בטכנולוגיה של גוגל, עלו ב-26%. "העלות הממוצעת לקליק", אשר מודדת כמה מפרסמים משלמים כאשר לקוחות לוחצים מודעות המופיעות לצד תוצאות החיפוש של גוגל, ירדה ב-9%.
גוגל גם ציינה בדוחות הפסד נקי של 198 מיליון דולר מ"פעילות שהופסקה", הכוללת את עסקי הטלפונים החכמים של מוטורולה. החברה מסרה בחודש ינואר כי תמכור את חטיבת מוטורולה ללנובו הסינית תמורת 2.91 מיליארד דולר.