הקמת המנהרות בהר-גילון במסגרת פרויקט קו הרכבת לכרמיאל עשויה להסתיים באוקטובר 2014, שלושה חודשים לפני המועד שנקבע בחוזה - ינואר 2015. הדבר יאפשר לחברות המבצעות,
דניה סיבוס ו-CCECC הסינית, לקבל מענק בסך 10 מיליון שקלים מהמדינה.
בתום שנתיים של עבודה אינטנסיבית, פוצץ (יום ד', 23.4.14) בשעה 11:18 הקטע האחרון המפריד בין שני חלקי המנהרה השנייה, שבועיים אחרי פריצת המנהרה הראשונה, פריצה מוצלחת בדיוק של סנטימטר. שילוב הספרה 8 בשעת הפיצוץ נדרש לפי אמונה סינית טפלה.
קטע רכבת זה, עליו מופקדות חברת דניה סיבוס, זרוע הבנייה והתשתיות של קבוצת
אפריקה ישראל וחברת CCECC הסינית, כולל שתי מנהרות ראשיות באורך 4,625 מ' כל אחת ו-18 מנהרות מקשרות באורך של כ-10 ק"מ שישמשו כמעברי חרום. כמו-כן יוקמו בה חדרים טכניים. בפורטל המזרחי תוקם תחנת שאיבה לניקוז מי גשם למניעת חלחולם למנהרה. תקציב חלק זה בפרויקט הוא 828 מיליון שקלים, וההיקף הכולל של הפרויקט מוערך בכ-2.8 מיליארד שקלים.
מנהרות גילון הן הארוכות ביותר בישראל שנחפרו בשיטת ה-Drill and Blast (קידוחים ופיצוצים מבוקרים), שיטה יעילה ומהירה מאשר שיטות החציבה הנהוגות בארץ. שלב כריית המנהרות הראשיות ו-18 המנהרות המקשרות תחת הר-גילון מורכב הנדסית, והוא כרוך בשמירה על הטבע והטיפוגרפיה של שמורת ואדי שגור הנמצאת מעל המנהרות.
פרויקט הקמת מסילת הרכבת הכפולה לכרמיאל, בקטע שבין תחנת נעמן לבין תחנת כרמיאל, משתרע לאורך של 23 ק"מ ויכלול ארבעה מקטעים: המקטע המערבי מנעמן ועד יאסיף, קטע יאסיף-בר לב, מנהרת גילון והמקטע המזרחי ממנהרת גילון ועד תחנת הרכבת כרמיאל. למרות שהפרויקט קרוי מסילת עכו-כרמיאל, לא תחבר מסילה זו את כרמיאל לעכו אלא לקריות.
מנכ"ל דניה סיבוס, רונן גינזבורג, אמר כי כאשר החברה זוכה במכרזים לביצוע פרויקטים גדולים נשמעת אנחת רווחה כי יודעים שמדניה סיבוס אפשר לקבל איכות ומהירות בביצוע, ואחר כך לא מוגשות תביעות עתידיות. לדבריו, במהלך העבודות משתתפים כאלף פועלים ממוצאים שונים - ישראלים, סינים, ערבים, גרמנים, טורקים, רומנים, מולדבים ואחרים.
"צוותי החפירה המיומנים נאלצו להתמודד עם תנאי השטח המאתגרים, שכללו חציבה מתחת להר בגובה של 380 מטרים תוך שמירה על הטבע והטיפוגרפיה של השמורה מעל", דבריו.
אל טקס פריצת המנהרה השנייה הגיעו בין היתר נציגי הממשל הסיני, נדב גרינשפון, סגן יו"ר אפריקה ישראל, אברהם נובוגרוצקי (נובו), מנכ"ל אפריקה ישראל, אורן הוד, מנכ"ל אפריקה ישראל מגורים, ארז כוכבי, מנהל חטיבת מסילות בנתיבי ישראל ואיתמר גליל מחברת אמי-מתום (החברה המנהלת).
סיום ביצוע הפרויקט ופתיחת המנהרות לתנועה צפוי במהלך שנת 2017.