|
מנכ"ל שיכון ובינוי, עופר קוטלר [צילום: יח"צ]
|
|
|
|
|
בהמשך להודעות של חברת שיכון ובינוי בעניין הגשת הצעות בשני מכרזים שפורסמו על-ידי ממשלת קולומביה להקמת כבישים במתווה זכייני (BOT), עדכנה (יום ה', 24.7.14) החברה את הבורסה כי נמסר לה שהצעת קבוצה בה היא שותפה ("הקונסורציום") הינה ההצעה הזוכה באחד משני המכרזים האמורים. הצעתה של שיכון ובינוי במכרז השני שהוגש לא זכתה.
המכרז בו זכה הקונסורציום הינו מכרז להקמה, במתווה זכייני, של פרויקט קונדינמרקה (Cundinamarca) בסמוך לבוגוטה, קולומביה. במסגרת הפרויקט נדרש הזכיין הזוכה, לממן, להקים ולתפעל למשך כ-25 שנים (כולל תקופת ההקמה) כביש אגרה, שהינו חלק מכביש טבעת סביב בוגוטה, ובתמורה יהיה זכאי לקבל תשלומים עיתיים מהמזמינה ולגבות אגרה מהמשתמשים בכביש.
במסגרת הקמת הפרויקט, שהיקפו הכולל המוערך הינו כ-550 מיליון דולר, נדרש הזכיין להרחיב כביש קיים ולהקים כביש חדש באורך כולל של כ-154 ק"מ.
הפרויקט יהיה פרויקט ראשון בקולומביה בו מעורבת החברה. חלקה של החברה בקונסורציום הזוכה הינו כ-37.5% ובאפשרותה להגדיל את שיעור החזקותיה לשיעור של עד 75%. בכוונת החברה, כי שיכון ובינוי אס.בי.איי (חברת בת בבעלות מלאה) תשתתף באופן דומה בהקמת הפרויקט ובביצועו.
להערכתה של החברה, שיעורי הרווחיות בפרויקט דומים לשיעורי הרווחיות המקובלים בפרויקטים דוגמת הפרויקט.
הקמתו של הפרויקט האמור והסכם הזיכיון בפרויקט תלויים, בין היתר, בחתימתם וכניסתם לתוקף של הסכמים עם גורמים מממנים למימון הפרויקט, בתוך כ-18 חודשים. אם לא תתקיים סגירה פיננסית במועדים ובתנאים הנקובים בתנאי המכרז, חשוף הקונסורציום להוצאות בגין ערבויות והתחייבויות אחרות שהעמיד לצורך המכרז, בהיקף כולל של עד כ-22 מיליון דולר.