"אנחנו חייבים לפעול בחזית הכלכלית ובחזית הביטחונית במקביל. אם המתווה שהגשנו לא יתקבל, לצערי אנו צפויים לגל פיטורים המוני בתעשיה". כך אמר (יום ה', 21.8.14) שר התיירות
עוזי לנדאו, בישיבת חרום מיוחדת של תעשיית התיירות שנערכה בתל אביב.
במהלך הישיבה ניתנה סקירה של המלצות הצוות הבין משרדי בראשות מנכ"ל משרד התיירות
אמיר הלוי ונידון המשך הפעילות מול גורמי הממשלה והאוצר לקידום המתווה.
המשתתפים הציגו את החשש לפיטורי עובדים ולסגירת העסקים הקטנים, והדגישו את הצורך בסיוע מיידי לעסקי התיירות בכל
הארץ, ולא רק בתחום 40 הק"מ מרצועת עזה.
לנדאו, קרא לכל ראשי התעשיה להתאחד ולפעול לקידום המלצות המתווה: "כל שקל שיושקע בתעשיית התיירות יוחזר בהכנסות ישירות למדינה. אני קורא לכל בכירי תעשיית התיירות לפעול בחזית אחידה לקידום מתווה הפיצויים שהצענו על-מנת לוודא שהפגיעה בתיירות בישראל תצומצם וימנעו פיטורי עובדים וסגירת עסקים ברחבי הארץ".
מנכ"ל משרד התיירות, אמיר הלוי, אמר כי "המתווה שהצענו מספק מענה ראשוני לתעשיית התיירות, שנפגעה קשה כתוצאה מהלחימה והראשונה שנפגעת שוב מהתחדשות הקרבות. שיקולי האוצר ברורים, אבל האוצר חייב להבין את החשיבות הקריטית של תמיכה בתיירות כמנוע צמיחה במשק הישראלי, ללא קשר למרחק מרצועת עזה. נעשה כל מה שנדרש כדי לדאוג שהתיירות הישראלית לא תקרוס".
מיקי פדרמן, יו"ר לשכת התיאום, אמר כי הוא "יודע לומר בוודאות שהמפעל שלי בשדרות נפגע פחות במהלך הלחימה מעסקי התיירות הממוקמים ביתר חלקי הארץ. בתחום התיירות אין משמעות למרחק מרצועת עזה, והממשלה חייבת להבין את זה".
מנכ"ל אל-על, דוד מימון, ציין כי חברות התעופה הישראליות ספגו וממשיכות לספוג ביטולים גם לחודשים הקרובים. "נדרשת כאן החלטה מהירה של ממשלת ישראל לסייע באופן מיידי לחברות התעופה הישראליות שהמשיכו כל העת את הטיסות הסדירות לארץ", אמר.
בני כפיר, יו"ר אגודת מורי הדרך, אמר כי ההכנסה של מורי הדרך, שמבוססת על תיירות נכנסת, ירדה במהלך הלחימה ב-100%. "גם עכשיו, כשכבר התחלנו להרגיש התאוששות - שוב גל ביטולים. אם המצב ימשיך ככה לא נוכל לעמוד בזה".
יוסי פתאל, מנכ"ל איגוד סוכני הנסיעות, אמר כי "על כל מילה טובה שיש לי לומר על משרד התיירות יש לי מילה רעה לומר על האוצר, שלא מבין את עומק הבעיה. אנחנו רגע לפני קריסה והאוצר מתעסק בפנקסנות".