בקשה לתביעה ייצוגית ב-2.5 מיליון שקל נגד יקבי ציון, מהיקבים הוותיקים ביותר בארץ, בטענה להפרת הוראות תקן היין האוסרות לסמן מוצר בכינויי איכות כלשהו או בתיאור המצביע על יושן היין, גילו, או עתיקותו (פרט לשנת הבציר). זאת בנוגע לשיווק "יין גן עדן" תוך שימוש בולט בכינויים בדבר איכות היין ועתיקותו.
בתביעה, שהוגשה (4.9.14) לבית המשפט המחוזי בתל אביב באמצעות עו"ד אפרים אהרונוב, נאמר, כי המדובר ביין מתוק, פשוט, נטול כל ייחודיות או איכות מיוחדת, הנמכר על-ידי הנתבעת כאשר במרכז התווית הוא מתואר כ"יין עתיק, יחיד במינו ומעולה בטיבו, טעמו כטעם גן עדן".
לטענת התובע, עו"ד אלעזר טננבוים, הוראות התקן האוסרות סימון מוצר יין בכינוי איכות כלשהו, נועדו למנוע הטעיה צרכנית שהיא פועל יוצא של שימוש במונחים עמומים ככינויי איכות או עתיקות.
השימוש בכינוי המצביע על עתיקות היין, כגון "עתיק" או "ישן" מבלי לציין את שנת ייצור המוצר או שנת הבציר, עלול לגרום לצרכן לרכוש מוצר תוך סברה מוטעית שמדובר ביין עתיק. טרם הוגש כתב הגנה.