ועדת הכלכלה של הכנסת קיימה (יום א', 21.9.14) דיון מחדש בתקנות התעבורה ואישרה לאסור את תנועת העגלות הרתומות לסוסים או לחמורים בערים, למעט השימוש לצרכי תיירות.
לפני כחודשיים אישרה הוועדה שורה של תיקונים לתקנות התעבורה, ובכללן תקנה האוסרת על שימוש בעגלות בערים, אולם בדיון התברר כי בעיקר בנהריה ובערים אחרות פועלות כרכרות תיירותיות, שאישור התקנה עלול לפגוע בפרנסת מפעיליהן. יו"ר הוועדה, ח"כ
אבישי ברוורמן, ביקש לקיים דיון מחדש בנושא, על-מנת למצוא את הדרך לאסור על תנועת העגלות בערים באופן שלא יפגע בשימוש בכרכרות למטרות תיירותיות.
ברוורמן אמר כי השמירה על בעלי החיים חשובה, אולם יש מקומות שניתן לאשר בהם תנועת עגלות כמו במושבים, בקיבוצים ובכפרים וכן גם במסלולים מוגדרים בערים בתנאי שהתנועה היא לצורכי נופש ופנאי, בדומה לנעשה בערים רבות בעולם. נציגת
משרד התחבורה, עו"ד שרית זוכוביצקי, הבהירה כי התקנה תאפשר תנועת עגלות בערים אך ורק למטרות תיירותיות, ורק במסלולים שהתירה הרשות המקומית בכתב ולאחר התייעצות עם המשטרה.
נציג עמותת תנו לחיות לחיות, עו"ד יוסי וולפסון, אמר כי יש חשש שהחרגת הכרכרות תיצור פרצה שתאפשר בסוף גם את תנועת האלטע-זאכן (עגלונים המוכרים סחורות ישנות), שגם הוא משתמש בכרכרה לפרנסתו. "כמו שהאלטע-אזכן יכול לעבור לטנדר, גם מי שמשתמש בכרכרות לצרכי תיירות יכול לעבור להשתמש ברכב פתוח או בריקשה, בלי להפריע לתנועה ובלי לגרום סבל לבעלי החיים", אמר. היועץ המשפטי של עיריית נהריה, עו"ד אורון ארבל, אמר כי החברה הכלכלית העירונית היא שמפעילה את הכרכרות, ומצב הסוסים טוב מתמיד. חבר ועד הכל חי, אדם פרנק, טען מנגד כי לא מטפלים בסוסים כמו שצריך וציין שיש בעיה כללית של האכיפה בישראל.
כאמור, הוועדה אישרה את התקנות ואת החרגת הכרכרות. היו"ר ברוורמן הגיב ואמר כי גם כשמתקנים עיוותים צריך לעשות זאת בחוכמה. עם זאת הוא קרא לכל הגורמים האחראיים לאכוף את התקנות. הוא הוסיף ואמר כי נהריה תהווה מודל, וקרא לבחון בדקדקנות גם את השימוש בכרכרות וגם את הטיפול בסוסים. הוא אף הבהיר כי אם יימצאו בעיות ואם תתגלה פגיעה בבעלי החיים הדבר יטופל.
התקנה החדשה תיכנס לתוקף בעוד תשעה חודשים מיום פרסומה ברשומות.