הצוללת "תנין" מדגם דולפין חדש – הרביעית בצי הצוללות הישראלי – מגיעה בפעם הראשונה לנמל הבית אחרי מסע ימי בן 8,000 ק"מ ממספנות תיסן-קרופ בעיר קיל שבצפון גרמניה. על-פי מומחי צבא בעולם, הצוללת החדשה מסוגלת לשגר - תוך שיוט מתחת לפני המים - טילי שיוט קונבנציונאליים וגם גרעיניים מדגם "פופאי טורבו" מתוצרת ישראל והיא מצוידת במערכת לשיגור טילים - 4 בקוטר 650 מ"מ ו-6 בקוטר 533 מ"מ.
בנוסף לטילים יש בצוללת 6 כני שיגור לטורפדו בקוטר 53 ס"מ ועוד 4 משגרי טורפדו בקוטר 65 ס"מ. לצוללת יש יכולת לשגר, מתחת לפני הים, צוללני קומנדו ימי שייצאו למשימות שטח. מערכת ההנעה הייחודית של הצוללת מאפשרת לה לשייט במהירות של 37 קמ"ש כשהיא על פני הים ובמהירות של 20 קמ"ש בצלילה. עומק הצלילה המרבי של "תנין" מגיע ל-350 מ'. טווח השיוט שלה, לפי מקורות זרים, מגיע עד 19,300 ק"מ והיא מסוגלת לשייט במשך 80 יום מבלי לחזור לבסיסה.
בעקבות "תנין" אמורה ישראל לקבל שתי צוללות נוספות. עלותן של שלוש הצוללות מהדגם החדש מגיעה ל-2 מיליארד דולר. לפי הדר-שפיגל הגרמני, רבע מהסכום הוא מענק גרמני והיתרה ממומנת על-ידי ישראל. אורכה של הצוללת מהדגם החדש הוא כ-70 מ'. ה"תנין" היא הצוללת הגדולה ביותר שנבנתה בגרמניה מאז מלחמת העולם השנייה.