|
טיפול רפואי לפצועה ישראלית באסון הטבע בנפאל [צילום: AP]
|
|
|
|
|
ארבע חברות ביטוח חילצו ביומיים האחרונים כ-100 מטיילים שנתקעו בסופת השלג בנפאל, בראש החברות שפעלו בתחום זה נמצאת הראל, שחילצה כ-50 ישראלים. הפניקס חילצה 25 מטיילים, וגם חברות מגדל וכלל ביטוח סייעו לישראלים שנתקעו.
החברות שכרו מטוסים ומסוקים, וההוצאה הכוללת מוערכת במאות אלפי שקלים. רוב המטיילים דאגו לרכוש, לפני הנסיעה, ביטוח נסיעות מורחב, המכסה גם אירועים מעין אלו.
האירוע החמור בנפאל ממחיש שוב את הצורך לרכוש פוליסת נסיעות מורחבת, לנסיעות לאתרים רחוקים ומסוכנים. אי-אפשר לסמוך על הביטוחים הסטנדרטיים של חברות כרטיסי האשראי, המתאימים לנסיעות פשוטות, בעיקר לאירופה. הפוליסה לנפאל ולמדינות דומות מורכבת ויקרה, כדי שתתאים לכל מקרה אפשרי. המבוטחים נעזרים בדרך כלל ביעוץ מקצועי של סוכן ביטוח המנוסה בפוליסות כאלו.
עם זאת, החברות הישראליות לא הבדילו בין מבוטחים ללא-מבוטחים, וחילצו את כולם. הראל, למשל, הצילה כ-25 ישראלים שאינם מבוטחים אצלה. ייתכן שמאוחר יותר יקבלו המטיילים הלא-מבוטחים חשבון הוצאות מחברות הביטוח - אך בינתיים חייהם ניצלו.
כל חברה עשתה כמיטב יכולתה, והפעילה את כל נסיונה באירועים כאלו. הראל הפעילה את צוות החילוץ המיוחד שלה, 669, שיש לו ניסיון בחילוצים מסובכים. הפניקס שכרה מטוס פרטי, ואף שלחה על חשבונה לנפאל את פרופ' אבי ריבקינד מבית החולים הדסה ירושלים. גם החברות האחרות הפעילו צוותים מנוסים ומהירים.