שוויון מגדרי מהווה אתגר בעולם התאגידים מאז שקיים עולם כזה, וההתקדמות לסביבת עבודה מגוונת יותר ברמה המגדרית ממשיכה לאורך השנים דרך מכסות ממשלתיות ויוזמות של חברות פרטיות. ממצאים שללא ספק צריכים לעודד התקדמות כזו עולים ממחקר חדש שנעשה על-ידי חברת קרדיט-סוויס, שהראה כי חברות בהן נשים נמצאות בעמדות ניהוליות בכירות נוטות להצליח יותר מחברות בהם תפקידי המפתח הפיננסיים מאוישים על-ידי גברים, מה שבא לידי ביטוי ברווח גדול יותר למשקיעים.
ערך מניות גבוה
הדוח, תחת הכותרת "מגדר קרדיט-סוויס 3000: נשים בעמדות ניהול בכירות", התבסס על מאגר נתונים ייחודי של החברה, בעזרתו ניתחו החוקרים את ההתמוטטות הדמוגרפית של יותר מ-3,000 חברות גדולות שהעסיקו 28,000 מנהלים בכירים לאורך כל הענפים העיקריים ב-40 מדינות. הם גילו כי לאורך תקופה של קרוב לעשור, חברות עם אישה אחת לפחות במועצמת המנהלים דיווחו על תשואה למניות וערך נוכחי גבוהים יותר מאלו שלא. למסקנה דומה הגיעו כאשר בחנו עמדות ניהול בכירות, כלומר, שלא רק ברמת מועצת המנהלים נוכחות נשית גבוהה יותר נמצאה קשורה לערכי מניות גבוהים יותר.
מינואר 2005 ועד דצמבר 2013, התשואה על ההון בחברות בהן לפחות אישה אחרת הייתה חברה במועצת המנהלים הייתה 14.1% בהשוואה ל-11.2% בחברות בהן לא היה כלל ייצוג לנשים. המחקר גילה גם כי מאז 2005, ערכן של חברות עם ייצוג נשי במועצת המנהלים היה גבוה יותר. באופן לא מפתיע מ-2005 ועד 2014, משקיעים בחברות כאלו נהנו מרווח בהתאם: המניות של חברות עם יותר מאישה אחר במועצת המנהלים הניבו תשואה 3.7% בשנה לאורך תקופה זאת בהשוואה לאלו ללא נשים במועצת המנהלים.
ממצא נוסף ראוי לציון היא כי נשים ששימשו כמנכ"ל נטו לשתף יותר פעולה בתהליכי קבלת ההחלטות, גורמים שיכולם לתרום לביצועים טובים יותר של החברה.
בעולם כולו אחוז החברות בהן קיימת נוכחות של אישה אחת לפחות במועצת המנהלים עלה ל-12.7% מ-9.4% ב-2010, אך הבדלים מגזריים ואזוריים עדיין קיימים. בתחום האנרגיה לדוגמה ישנו הייצוג הנשי הנמוך ביותר, כשנשים מחזיקות רק ב-9.4% מעמדות הניהול, בעוד שהסקטור בו אחוז הנשים הוא הגבוה ביותר בעמדות אלו הוא בסטור של שיווק מוצרי צריכה - 16.3%. עם זאת, מדובר ברמה האזורית והמדינית יותר מאשר ברמת הסקטורים השונים. נשים היוו 39.7% ממועצות המנהלים בנורבגיה, 13.7% בארצות הברית, ורק 1.6% ביפן.