|
בטריות דורסל. בית חדש [צילום: AP]
|
|
|
|
|
חברת פרוקטר אנד גמבל מסרה (יום ו', 24.10.14) כי תמכור את עסקי סוללות דורסל שברשותה, כנראה באמצעות פיצול לחברה נפרדת, על-רקע רצוה להתמקד במותגים הצומחים במהירות רבה יותר.
פרוקטר אנד גמבל וקולגייט פלמוליב, אשר דיווחו על ירידה של 17 אחוזים ברווחיהן ברבעון השלישי והורידו את תחזית הרווחים לשנה כולה, הן האחרונות בשורה של חברות שנפגעו מהתחזקות הדולר בתקופה האחרונה.
השווקים המתעוררים מהווים כ-50 אחוזים מסך המכירות של קולגייט ו-39 אחוזים מהכנסותיה של פרוקטר אנד גמבל.
היצרנית המובילה בעולם של מוצרים ביתיים אמרה באוגוסט כי היא עשויה למכור כמחצית מן המותגים שלה הצומחים באיטיות רבה יותר, במהלך השנתיים הקרובות. דורסל, חברת הבטריות המובילה בעולם, נחשבה לאחד הנכסים הגדולים ביותר מהם פרוקטר עשויה להיפטר.
מנהל הכספים הראשי של החברה, ג'ון מולר, אמר כי החברה מכרה או הפסיקה את שיווקם של 11 מותגים ברבעון האחרון ושל 25 בחמשת הרבעונים האחרונים.
הביקוש לסוללות הרגילות של דורסל (סוללות האלקליין שאינן נטענות והינן חד-פעמיות) דעך מאוד בזמן שהעולם עבר בהמוניו למכשירים אלקטרוניים הדורשים סוללות נטענות.
לפרוקטר אנד גמבל, בעלת מותגים כמו חיתולי פמפרס וחומרי הניקוי טייד, הודיעה כי קודם לכן תמכור ממניות החברה למיזם סוללות משותף המבוסס בסין תמורת סכום שלא פורסם, ורק לאחר מכן תצא מן מדורסל לחלוטין.
החברה אמרה שהיא בוחנת אפשרות לפצל את דורסל לחברה עצמאית, אך ציינה כי במקביל תשקול חלופות שמציעות ערך טוב יותר לבעלי המניות.