|
ממשק להעברת טקטס ומולטימדיה
|
|
|
|
|
אפל נוהגת להעניש את לקוחותיה שרכשו ממוצריה ולאחר מכן עברו להשתמש במוצרים מתחרים, בכך שהיא מונעת מהם קבלת תכני טקסט ומולטימדיה במכשיריהם החדשים. כך נטען (23.10.14) בבקשה לתביעה ייצוגית בסך 45 מיליון שקל נגד אפל, שהוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב.
בבקשה נאמר, כי מדובר בכשל ידוע בממשק תוכנה מובנה במכשירי אפל המכונה IMESSAGE. ממשק זה הוא יישום בסיסי להעברת תכני טקסט ומולטימדיה, והוא מהווה חלק אינטגרלי ממערכת ההפעלה ios דור 5 ומעלה.
לטענת התובע, עו"ד תומר הדס, בעת מעבר למכשיר שאינו מתוצרת אפל, מונע הממשק מהצרכנים לקבל הודעות טקסט ומולטימדיה ממי שמזיקים במכשיר מתוצרת אפל. לטענתו, אפל יודעת על התקלה מזה שנים, אך אינה מטפלת בה ואינה מיידעת את לקוחותיה לגביה.
בתביעה, שהוגשה באמצעות עוה"ד דביר גלייזר, יובל ינאי ואילון מגיד, נאמר, כי מאז אוקטובר 2011 הוטמע הממשק באייפונים, נגני המוזיקה ipod touch וסדרת אייפד שבהם מערכת הפעלה ios דור 5 ומעלה. אפל פיתחה ממשק זה לשימוש במכשיריה בלבד, וכאמור בתביעה נטען שבשל כך לא ניתן ליצור קשר בין מכשירי אפל לבין מכשירים מתחרים. טרם הוגש כתב הגנה.