|   15:07:40
דלג
  איציק וולף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?

כלכלת בחירות

נתניהו: שכר המינימום יעלה ל-5,000 שקל

ראש הממשלה נפגש בלשכתו עם יו"ר ההסתדרות ועם יו"ר נשיאות הארגונים העסקיים והודיע על תמיכתו בקריאתם להעלאת שכר המינימום "הנחיתי את האוצר להעלות את שכר המינימום" ניסנקורן: מאות אלפי משפחות ירגישו שינוי מחודש אפריל
21/12/2014  |   איציק וולף   |   חדשות   |   בחירות 2015   |   תגובות
נתניהו. ממתנגד לתומך [צילום: תמר מצפי, גלובס]

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הודיע (יום א', 21.12.14) כי שכר המינימום בישראל יעלה ל-5,000 שקלים. נתניהו נפגש הבוקר בלשכתו בירושלים עם יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, ועם יו"ר נשיאות הארגונים העסקיים, צביקה אורן. בפגישה הודיע ראש הממשלה על כך שהוא מצטרף להסכם שכר המינימום שנחתם בין ההסתדרות לנשיאות הארגוניים העסקיים.

"הודעתי לניסנקורן ולאורן שהנחיתי את משרד האוצר להעלות את שכר המינימום ל-5,000 שקלים", אמר נתניהו והוסיף כי שכר המינימום הועלה בעבר על-ידי ממשלתו וכעת הוא יועלה שוב. "זו בשורה גדולה ל-700 אלף עובדים. זה דבר שמצמצם את הפערים במדינת ישראל ומעניק מוטיבציה".

יו"ר ההסתדרות ניסנקורן ברך על הודעתו של נתניהו. לדבריו, כבר בחודש אפריל מאות אלפי משפחות יתחילו להרגיש את השינוי בתלוש המשכורת.

"העלאת שכר המינימום ל-5,000 שקלים היא בשורה חשובה לחברה הישראלית. עתה עלינו לדאוג ללא דיחוי ליישום ההסכם שיעזור ל-700,000 עובדות ועובדים במשק הישראלי במלחמת הקיום היום יומית בה הם חיים", אמר.

אולם העובדה שמהלך זה של נתניהו, המנוגד לעמדות שהציגה ממשלתו בעבר, נעשה בעיצומה של מערכת בחירות לכנסת, מטילה צל כבד של חשד לכלכלת בחירות פופוליסטית. בעבר נאלצו ניסנקורן ואורן לאיים בהשבתה כללית של המשק רק כדי שיתחילו לדבר איתם על הסוגיה. עם זאת, כלל לא ברור האם מתנגדיו של נתניהו מן השמאל יתקפו אותו על החלטתו להעלות את שכר המינימום, צעד שרבים מהם קראו לו מזה זמן רב.

כך או כך, לא יועלה שכר המינימום עד לאישור תקציב שנת 2015, אשר יקרה רק לאחר הבחירות. בשל כך, נקב ניסנקורן בחודש אפריל 2015 כמועד שהחל ממנו יראו העובדים את ההעלאה בתלושי המשכורות. זאת, מתוך ההערכה שזמן קצר לאחר הבחירות, ב-17 במרס, יאושר תקציב המדינה.

האופוזיציה נאלצת לברך
[צילום: פלאש 90]

ח"כ דב חנין, מוביל יוזמת 'מינימום 30', אמר היום בתגובה להנחיית ראש הממשלה להעלות את שכר המינימום ל-5000 שקל לחודש כי במסגרת קמפיין הבחירות שלו, אפילו נתניהו מודה עכשיו שחיוני להעלות את שכר המינימום.

"אנחנו נמשיך להיאבק על העלאה אמיתית שבאמת תוציא את העובדים ממעגל העוני. העלאה למינימום 30 שקל לשעה. לצד העלאה משמעותית שכזו חיוני לעדכן בהתאם את קצבת הסיעוד בכדי שהעלאת השכר לא תיפגע בקשישים ובנכים המעסיקים מטפלים ואין להם מאיפה לשלם את ההפרש שייווצר בשכר. במקביל לכך בכוונתי לקדם חבילת סיוע במס ובאשראי לעסקים הקטנים", אמר.

חברת הכנסת סתיו שפיר (העבודה) תקפה את נתניהו וציינה כי אם זה היה תלוי בו, בכלל לא היה בישראל שכר מינימום.

"העלאת שכר המינימום התרחשה תודות למאבק העיקש של ארגוני העובדים, ההסתדרות וחברי האופוזיציה", טענה. לדבריה, נתניהו הוא ראש הממשלה הכי לא חברתי שהיה בישראל אי-פעם, אשר הביא לפערי השכר הגבוהים ביותר בין מי שיש להם המון לבין רוב הציבור הישראלי, שמדשדש במינוסים אינסופיים בחשבון הבנק.

"לו היה זה תלוי בנתניהו לא היה פה בכלל שכר מינימום, ביטוח לאומי או שירותי רווחה ובריאות ציבוריים", אמרה.

ח"כ שלי יחימוביץ' טענה כי למרות שמדובר במהלך ציני של נתניהו, שנעשה לצרכי בחירות מצד מי שמעולם לא היה שוחר טובתם של עובדי שכר המינימום, עדיין זהו צעד מבורך.

"כעת על ראש הממשלה לממש עוד היום את סמכותו כשר אוצר בפועל ולדאוג לכך שהעובדים העניים יקבלו את ההעלאה המובטחת מוקדם ככל האפשר. גם אם מדובר במהלך ציני לצרכי בחירות", אמרה.

יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון, ציינה כי העלאת שכר המינימום היא צעד מבורך, אבל גם הוא לא ישכיח מהציבור את המורשת הכלכלית-חברתית האמיתית של נתניהו: ייבוש המגזר הציבורי וריסוק מנגנוני הערבות ההדדית, הפרטה פרועה של שירותי הבריאות, החינוך והרווחה והכנסת משפחות רבות למעגל העוני באמצעות קיצוץ קצבאות והעלאת המע"מ.

"זהו נתניהו בתחפושת החברתית החדשה שלו. שרגע לפני הבחירות נזכר להיות חברתי ויוצא בהצהרות שנתניהו האמיתי לא הסכים לשמוע עליהן בעשר שנותיו כשר אוצר וראש ממשלה. הצעדים שהוא מצהיר עליהם עכשיו הם תעמולת בחירות שקופה, ובגדר מעט מדי ומאוחר מדי", טענה.

תאריך:  21/12/2014   |   עודכן:  21/12/2014
איציק וולף
+אורי בנק ירוץ ברשימת הבית היהודי
00:29 22/12/14  |  עידן יוסף
אורי בנק הודיע כי יתמודד על מקום ברשימת הבית היהודי לכנסת. בנק היה מנהל סיעת “האיחוד הלאומי” בכנסת ומספר 5 ברשימה לכנסת ה-18. בשלוש מערכות בחירות שימש יו”ר הנהלת מפלגת “מולדת”. מוקדם יותר הודיע חוקר הציונות הדתית פרופ' אשר כהן על התמודדותו במרוץ.
+לפיד: איפה הכסף? אצל חברי מרכז הליכוד
22:57 21/12/14  |  עידן יוסף
יושב-ראש יש עתיד, יאיר לפיד, אומר כי התשובה לשאלה איפה הכסף היא אצל חברי מרכז ליכוד ואינטרסנטים. במענה לשאלת גולש בשיחוח בפייסבוק, אמר לפיד כי נסיונו להעביר כסף מהחברות הממשלתיות ומקק"ל הוא שגרם להפלת הממשלה, וכי הזהירו אותו שכך יקרה. "אמרו לי: נגעת בציפור הנפש של ממשלת ישראל - חברי מרכז, מקושרים ומקורבים. שם הכסף ועם אומץ אפשר להעביר אותו לאזרחי ישראל", דבריו.
+בנט מתכחש לסיכומים בנושאי דת ומדינה
21:09 21/12/14  |  
יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט מתכחש לסיכומים בעל-פה מול מפלגת תקומה בנושאי דת ומדינה, הקובעים חיזוק הזהות היהודית שלה. הדבר מעכב לפי שעה ריצה משותפת של שתי המפלגות.
+רגב: לפיד מבסס את הקמפיין על הטחת האשמות באחרים
21:06 21/12/14  |  
חברת הכנסת מירי רגב אמרה כי יאיר לפיד פיזר הרבה ססמאות, אך לא עשה דבר וחצי דבר, ועכשיו אין לו קבלות להציג לציבור וחבל. "ברור מאוד שלפיד בונה את קמפיין הבחירות שלו על הטחת אשמה באחרים. מוטב לו קודם להסתכל במראה ולעשות חשבון נפש", אמרה. חברתה למפלגה ציפי חוטובלי אמרה כי מי שהיה אמון על תיק האוצר בשנתיים האחרונות ראוי שיאשים אך ורק את עצמו ביוקר המחיה. הדברים נאמרו בתגובה להאשמות שהטיחה יש עתיד בראש הממשלה בנימין נתניהו בהן הואשם בגרימת בעיות כלכליות.
+מסמך פנימי בש"ס: "הפשוטים והעממיים - לאלי ישי"
20:39 21/12/14  |  
ניתוח שנכתב בש"ס, שנחשף בחדשות2, מראה עד כמה גדול החשש במפלגה מאלי ישי וממפלגתו החדשה "העם איתנו". במסמך הפנימי נכתבו השמצות כלפי המצביעים שיערקו למפלגת "העם איתנו" של ישי, שכונו "פשוטים ועממיים". בש"ס מכחישים שהכינו את המסמך.
+העתירה לגבי הליכוד תידון ביום ד'
20:34 21/12/14  |  
חברי חוג "דרכך-דרכנו" עתרו לביהמ"ש המחוזי בת"א
בית המשפט המחוזי בתל אביב ידון ביום רביעי בעתירה המבקשת להפריד את ההתמודדות להנהגת הליכוד מן ההתמודדות על מקום ברשימה לכנסת. את העתירה הגישו חברי חוג "דרכך-דרכנו" בראשות אלי קורנפלד.
+וינשטיין מונע מינוי מפכ"ל ונציב שב"ס
20:03 21/12/14  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
קובע: יש להותיר לממשלה הבאה את בחירת מחליפיהם של דנינו ופרנקו - המסיימים את כהונותיהם חודש וחצי לאחר הבחירות  ▪  המשמעות: תקופה ארוכה של התמודדות וחוסר בהירות בצמרת המשטרה והשב"ס
(וינשטיין ודנינו. לא עכשיו [צילום: יח"צ])
+סקר: עלייה משמעותית לליכוד ולעבודה
17:44 21/12/14  |  
סקר שערך פרופ' אבי דגני שנערך בסוף השבוע מצביע על כך שאילו היו הבחירות נערכות היום היה הליכוד מקבל 27 מנדטים והעבודה 25 מנדטים. מדובר בעלייה משמעותית יחסית לסקרים אחרים שפורסמו באחרונה. מפלגת הבית היהודי יורדת ל-11 מנדטים - הסקר נערך לפני החלטת תקומה שלא לפרוש. כולנו של משה כחלון וש"ס חולקות כל אחת ל-9 מנדטים, והעם איתנו של אלי ישי אינה מתקרבת לאחוז החסימה. ישראל ביתנו מקבלת בסקר 8 מנדטים, והיא ממשיכה לרדת. יהדות התורה, מרצ ויש עתיד - 7 מנדטים.
+על משחקי נדמה לי בבחירות
14:22 21/12/14  |  יורם דורי   |   לרשימה המלאה
בתקופת בחירות כדאי לקורא המתעניין להוגיע עוד במעט את מוחו ולחשוב מי מרוויח ומי מפסיד מידיעה מסוימת בתקשורת. למשל בידיעות על סיכוי איחוד כחלון-לפיד. מי נמצא בירידה ורוצה להתאחד ומי חושב שהוא בעליה ואינו מתלהב
(יאיר לפיד. סלט אחד גדול של שמות ותפקידים [צילום: פלאש 90])
+יעלון: פניית לבני לקרי - פסולה מעיקרה
13:47 21/12/14  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
שר הביטחון מגנה את שרת המשפטים לשעבר על שעירבה את הממשל האמריקני בעניינים הפוליטיים הפנימיים בישראל  ▪  "ברור לכולנו כי אם ציפי לבני ובוז'י הרצוג היו בשלטון, כבר מזמן הייתה חמסטאן בגדה"
(לבני וקרי. מעשה פסול [צילום: AP])
+תקציב הבחירות: 241.75 מיליון שקלים
12:55 21/12/14  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ועדת הכספים של הכנסת אישרה את תקציבה של ועדת הבחירות המרכזית  ▪  התקציב נמוך ב-5 מיליון שקלים מתקציבה של הוועדה בבחירות לכנסת ה-19  ▪  יו"ר הוועדה: לקדם את הדיגיטציה של הבחירות
([צילום: AP])
+מירי רגב ופולישוק בנויים לקשר?
12:39 21/12/14  |  מערכת אנשים ומחשבים   |   לרשימה המלאה
סטטוס שהופץ מטעמו בפייסבוק של השר הטלוויזיוני מכחיש "הסכם איחוד" בינו לבין ח"כ מירי רגב - וגרר תגובה מהשרה לעתיד (?) עצמה
השר רובי פולישוק
ח"כ מירי רגב [צילום: פלאש 90]
+תפקוד התקשורת במהפך פוליטי
12:33 21/12/14  |  עו"ד דוד סנדובסקי   |   לרשימה המלאה
האם תושפענה תוצאות הבחירות ב-17.3.2015 מהשינויים שהתרחשו בתקשורת הישראלית, שעברה באופן תהליכי-אבולוציוני מעיתונות כתובה ומשידורי רדיו וטלוויזיה - למולטימדיה רשתית דיגיטלית, בסייבר-ספייס הקיברנטי?
(נתניהו. מחלחלת המחשבה שיש לו תחליף [צילום: פלאש 90])
+על מה ניאבק בבחירות 2015?
12:00 21/12/14  |  רפי לאופרט   |   לרשימה המלאה
סוגיות-הליבה של הבחירות הקרובות: חוץ וביטחון, כלכלה וחברה. בחירות אלה מציבות בפני הציבור אתגר דמוקרטי טיפוסי ויסודי - מעורבות עמוקה בקבלת הכרעות על דרכה של המדינה לפחות בעתיד הקרוב. איש לא יקבל את כל מבוקשו, אולם "הימין" ו"השמאל", אך לא המרכז, מציבים חלופות ברורות, והציבור מתבקש להכריע. המנהיג אינו קובע לבדו את הדרך, אבל יקבע במידה רבה את איכות הביצוע כפונקציה של המנדט שיקבל
(נתניהו בבחירות הקודמות. המועמד המוביל גם הפעם? [צילום: AP])
+תשדיר שלישי
11:45 21/12/14  |  אהרון שחר   |   לרשימה המלאה
נהנים לשמוע את תשדירי המפלגות הקטנות והמשעשעות? זה מה שהייתם שומעים לו אני הייתי רץ לכנסת. טעם של מפלגה קטנה והזויה. תהנו
(עונש מוות למחבלים [צילום: דו"צ])
+מסתמן: הרשימות הערביות יתאחדו
11:33 21/12/14  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
המפלגות הערביות נמצאות במשא-ומתן מתקדם לאיחוד הרשימות לקראת הבחירות  ▪  ח"כ טיבי מעריך שאיחוד יוביל להגדלת הכוח הפוליטי של הערבים ושולח ברכות לליברמן שדחף להעלאת אחוז החסימה  ▪  התנועה האיסלאמית הסכימה לשלב יהודים ברשימה המאוחדת
(ח"כ טיבי. האם יעמוד בראש מפלגה גדולה? [צילום: פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
נתניהו: שכר המינימום יעלה ל-5,000 שקל
תגובות  [ 4 ] מוצגות   [ 4 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
בנגמין ניתאי
21/12/14 13:40
2
אורח
21/12/14 15:27
3
דודי30
21/12/14 16:47
 
ע_הראל
21/12/14 19:16
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2015
אנו מוצפים כיום באינספור ראיונות, פרשנויות, הערכות, השערות, נתוחים, סקרים ועימותים מילוליים, שכולם מתיחסים לבחירות הקרובות ולשאלה המתבקשת - על מה באמת הויכוח בבחירות אלה. מרוב עצים קשה לראות את היער, משום שמטרותיהם של הדוברים והמציגים, השואלים והמשיבים שונות ולעיתים מנוגדות, וכל אחד עושה כמיטב יכולתו לטשטש ולהכליל את עמדותיו ולחדד את חולשות יריביו. מי "שנפלו" למערכת בחירות זו בהפתעה ולא הרגישו שהיא מתקרבת בעצם למן הקמתה של הממשלה הנוכחית אחרי הבחירות לכנסת ה- 19, עשויים לטעות גם הפעם בהבנת הסיבות להתפוררות הקואליציה, ובזיהוי הקשר שבין התפוררות זו לבין האופן בו הצביע הציבור בבחירות הקודמות. טעות חוזרת דומה במערכת הבחירות הנוכחית, עשויה להוביל לאותה תוצאה, אולם הפעם יהיה לה נזק גדול יותר. בדברים הבאים אנסה להציג את התובנות שלי לגבי ההתרחשויות שהביאונו עד הלום, ולסיכונים שעשויים להכשיל את הציבור גם הפעם באותם כשלים.
21/12/2014  |  רפי לאופרט  |   מאמרים
אזרחי ישראל, לתרבות הנאורות יש יתרונות לא מעטים אך חסרונות אדירים. היא נכשלה בהסתגלות למציאות תקופתנו וזה עלול לעלות לה בקיומה. במקום למשוך אותנו עמה לתהומות הנשיה ניתן לה שתי סטירות לחי מצלצלות ונעיר אותה מהזיותיה.
21/12/2014  |  אהרון שחר  |   מאמרים
נציגי שלוש הרשימות הערביות המכהנים כיום בכנסת מנהלים משא-ומתן מתקדם לאיחוד הרשימות. זאת, לנוכח העלאת אחוז החסימה והחשש מפני פיזור קולות ערביי ישראל באופן שישאיר חלק מן הרשימות מחוץ לכנסת.
21/12/2014  |  איציק וולף  |   חדשות
הליכוד ישלם 20,000 שקל לצלם שמואל רחמני, בשל שימוש בשתי תמונות שצילם במערכת הבחירות ב-2013 בלא לציין את שמו. כך קבע (14.12.14) שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, רפי יעקובי.
21/12/2014  |  איתמר לוין  |   חדשות
מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי אמר ל-28 נציגי האיחוד האירופי עימם נפגש בוושינגטון, כי ארה"ב תסכל כל הצעה שתועלה להצבעה במועצת הביטחון ותכפה מועד לנסיגת ישראל משטחי יו"ש. עד כאן הכל לפי התסריט המדיני שנצפה מראש.
21/12/2014  |  ישראל רוזנבלט  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   בחירות 2015  /  מי ומי  
תקומה תרוץ עם הבית היהודי  /  איציק וולף
דרעי לישי: לך בקש מחילה בקבר מרן  /  עידן יוסף
אלעזר שטרן ודוד צור פורשים מהתנועה  /  עידן יוסף
אין גבול לציניות  /  צ'לו רוזנברג
לשים קץ לרודנות של דרעי  /  חיים שאולזון
יום הנבחר  /  דורון בקל-איילון
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
טובה ספרא
טובה ספרא
תקופה מסוכנת עם פוטנציאל לעימותים, פעולות טרור ופתיחת חזית חדשה במלחמה. ייתכן אובדן חיים, בעיקר בפעולות הומניטריות. המערכה נמשכת והסכנה מתגברת. הרבה מילים חשובות לזמנים הקרובים שעי...
איתמר לוין
איתמר לוין
עם חיוך תמידי והמון סבלנות ואנושיות, חוי טוקר מנהלת בנינוחות דיוני חדלות פרעון - אם כי לעיתים תכונות אלו גורמות לה לאפשר לעורכי דין להאריך מדי ואף לנהל שיחות ממש מתחת לדוכן
אלי אלון
אלי אלון
בעוברי ברחוב צד את עיני נוסחו המוזר של שלט הרחוב שמופיע עליו הכיתוב הבא בלבד: "דוד סמילנסקי פקיד ועסקן, מנהל מחלקת המים בעיריית תל אביב"    משום אין אזכור בשלט ולו ברמז לעובדת היותו...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il