אחר חצות הוסר איום השביתה ושירות התחבורה הציבורית של אגד יפעל (יום ב', 26.1.14) כסדרו. לאחר מו"מ ארוך ומתיש, בהובלת יושבי הראש של ההסתדרות, אגד וועד העובדים, הגיעו הצדדים להבנה שאין מקום לפגיעה בציבור הנוסעים והם הגיעו להבנות שמסירות בשלב זה את איום השביתה. יודגש: בשלב זה.
זאת למרות שבמשך כל הערב נדמה היה שיש מבוי סתום בשיחות. בסופו של דבר הושגו הבנות, ולדברי ועד העובדים הם השיגו לא מעט הישגים. הודעה מסודרת בעניין צפויה לצאת בהמשך.
ההסכם טרם נחתם, אולם כבר כעת ידוע על ההסכמות הבאות:
- יבוטלו הקנסות שהוטלו על נהגים בזמן השביתה;
- קרן ההשתלמות של עובדי דור ב' תהיה זהה לזו של דור א';
- הקפאת פיטורים של 160 עובדי מינהלה ומשק;
- העלאת הפרמיה לדור ב' ב-25% (מ-50 ל-75 אחוזים) וחישוב מחודש של הפרמיות בשיתוף עם העובדים;
- הורדת אחוזי הפגיעה בשכר הנהגים בזמן המנוחה;
-
- הורדת אחוזי הפגיעה בשכר הנהגים בזמן הבדיקה הביטחונית;
- הגדרות מחודשות של זמניה הנסיעה בקווים - לפי זמן ריאלי ולא לפי זמן ממוצע;
- הפסקת העברת עבודה לחברת-הבת אגד היסעים, למעט בזמני עומס -ימים ראשון וחמישי.
בישיבה נכחו בין היתר יו״ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות - אבי אדרי, מנכ״ל
משרד התחבורה - עוזי יצחקי, והממונה הראשי על יחסי העבודה במשרד הכלכלה - שלמה יצחקי.
מן ההסתדרות נמסר כי הצדדים הגיעו להסכמות המחזקות את האוכלוסייה החלשה של עובדי אגד ואף הוקפאו הליכי הפיטורים. יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן: "לאורך כל המו"מ היה חשוב לי להביא בשורה לציבור הרחב ולעובדי אגד. אני שמח שהצלחנו למנוע את השביתה. ועד העובדים והנהלת אגד גילו אחריות ובגרות הן כלפי אזרחי המדינה, הן כלפי עובדי אגד והן כלפי הקואופרטיב. זוהי ההוכחה שבהדברות ניתן להגיע להסכמות".
מי שאמורים היו לשבות הם העובדים השכירים, המהווים את רוב העובדים בקואופרטיב, ואילו הנהגים החברים היו אמורים לעבוד כרגיל.
במשרד התחבורה טוענים, ככל הנראה לפי נתונים שנמסרו להם על-ידי הנהלת אגד, כי רק כרבע מהשירות (25%) אמור היה לשבות, אולם על-פי נתונים שמסר ועד העובדים מדובר ברוב השירות באגד - 85% מהשירות באזור ירושלים, דרום הארץ ומרכזה ו-65% מהשירות בצפון הארץ.