|
ג'ף בזוס, מייסד ומנכ"ל אמזון [צילום: AP]
|
|
|
|
|
אמזון יכולה לסמן את 2014 כשנה מעורבת מבחינת התוצאות הכספיות שלה, לאחר שמחד עברה להפסד נקי ומאידך-גיסא רשמה עלייה בולטת בהכנסות. אלה עלו גם ברבעון האחרון של השנה, אולם הרווח הנקי ירד במהלכו.
החברה הציגה בשנה החולפת זינוק של 19.52% בהכנסות ל-90 מיליארד דולר, צניחה של 76.11% ברווח התפעולי ל-178 מיליון ומעבר להפסד נקי של 241 מיליון דולר. הסיבה להפסד היא עלייה דרסטית - של 20.49% - בהוצאות הכלליות, שהייתה בשיעור ניכר יותר מאשר העלייה בהכנסות.
הרווח הנקי הגיע ברבעון האחרון של השנה ל-214 מיליון דולר, לאחר ירידה של 10.46%, שנבעה מעלייה של כ-15% בחבות המס. ההכנסות הגיעו ל-29.33 מיליארד דולר, לאחר עלייה של 14.62%. מתוכן, מכירות השירותים של אמזון צמחו ב-37.9% ל-6.23 מיליארד דולר ומכירות המוצרים - ב-9.63% ל-23.1 מיליארד.
ההוצאות הגולמיות הרבעוניות גדלו ב-9.92% ל-20.67 מיליארד דולר, הרווח הגולמי זינק ב-26.34% ל-8.57 מיליארד והרווח הגולמי השולי הגיע ל-29.21%. בסעיפים התפעוליים, ההוצאות האמירו ב-28.62% ל-8.07 מיליארד דולר והרווח התפעולי - ב-15.88% ל-591 מיליון.
ג'ף בזוס, מייסד ומנכ"ל אמזון, ציין בתגובתו לתוצאות מועדון החברים של החברה, שמספר החברים בו רשם במהלך השנה זינוק של 53%.