שופטת בית המשפט המחוזי מרכז,
מיכל נד"ב, דחתה (15.2.15) בקשה לתביעה ייצוגית בסך 352 מיליון שקל נגד חברת פרטנר, שהוגשה בטענה שהחברה מטרטרת את לקוחותיה הפונים למוקדי השירות שלה.
המבקשים טענו, כי מדובר במדיניות מכוונת של פרטנר המיועדת לחסוך בהוצאות, וכי בין היתר היא גרמה לכך שלא קיבלו במועד החזרים בגין חיובי יתר שנגבו מהם. פרטנר הכחישה שמדובר במדיניות, ציינה את פעולותיה לשיפור השירות וטענה שלא קיימת קבוצה אותה יכולים המבקשים לייצג.
נד"ב קובעת: "קביעה גורפת שיש בה חזקה חלוטה, שלאחר פנייה שנייה למשיבה זכאי הלקוח הפונה לפיצוי בגין עוגמת נפש ובזבוז זמן בגין העילות נשוא התובענה, אינה סבירה. על כן אין לטעמי אפשרות סבירה שהשאלה תוכרע לטובת הקבוצה". לדבריה, גם אם הלקוח פונה שלוש פעמים ויותר, עדיין אין בכך כדי ליצור חזקה שפרטנר ביצעה עוולה המצדיקה פיצוי.
עוד אומרת נד"ב, כי היסוד הפרטני במקרים הנטענים הוא דומיננטי וקיימים הבדלים מהותיים בין חברי הקבוצה. לפיכך, יהיה צורך לבחון בצורה ספציפית את עניינו של כל אחד מחבריה, לאתר כל פנייה למוקדי השירות, לראות האם כל הפניות של אותו לקוח היו באותו עניין ועוד. כל אלו מובילים למסקנה, כי לא קיימת קבוצה שאותה ניתן לייצג בתביעה זו.
בשולי הדברים מעירה נד"ב על חוסר תום הלב של המבקשים, שהציגו טענות שונות ומתחלפות ואף שינו תוך כדי הדיון את הגדרת הקבוצה. לצד זאת היא אומרת, כי טוב תעשה פרטנר אם תבצע בדק בית בטענות שעלו בבקשה ותוודא שהן לא יישנו. "תובענה ייצוגית אינה המזור לכל 'חולי' שירותי, ובענייננו התובענה אינה מתאימה להליך ייצוגי", היא מסיימת. את המבקשים ייצגו עוה"ד רענן בשן ולאה נמס, ואת פרטנר - עוה"ד
מוטי ארד ומירב אליהו.