|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל

התחרות בסלולר מפחיתה הפניות למשרד התקשורת

בשנת 2014 התקבלו 9,506 פניות ציבור לעומת 10,391 בשנת 2013 ו-14,760 פניות בשנת 2012 במשרד תולים את עיקר השיפור בשוק תחרותי בתחום הסלולר ובהשפעתם של תיקונים צרכניים
31/03/2015  |   עופר וולפסון   |   חדשות   |   תגובות
מאת: עופר וולפסון  |    |  תגובות
[צילום: יח"צ]

נמשכת הירידה במספר פניות הציבור למשרד התקשורת. כך עולה (יום ג', 31.3.15) מפרסום דוח פניות הציבור של המשרד לשנת 2014.

אשתקד התקבלו 9,506 פניות ציבור, זאת לעומת 10,391 בשנת 2013 ו-14,760 פניות בשנת 2012.

לדברי משרד התקשורת, הירידה במספר הפניות נובעת מהסיבות הבאות: קיומו של שוק תחרותי מפותח ומשוכלל בתחום הסלולר; השפעתם של תיקונים צרכניים שבוצעו במסגרת פעולות אסדרה שביצע המשרד; פיקוח ואכיפה מוגברת על החברות; מתן כתובת רלוונטית בחברות שאיפשרה לציבור קבלת מענה; פרסום מידע על-ידי המשרד שהביא להגברת השקיפות לצרכנים.

הנושאים העיקריים בהן התקבלו תלונות נוגעים לחשבונות (חיוב שלא על-פי תנאי הסכם ההתקשרות), חיוב שגוי בגין שירותי תוכן של ספקי תוכן חיצוניים, חיוב בגין שירותים שלא נתבקשו, אי-מתן החזר כספי בגין חיובי יתר ולאיכות השירות - בעיות קליטה, תיקון תקלות, מהירות גלישה איטית, אי-מתן מענה בכתב לפניות בכתב, אי-מתן מענה ע"י נציגי שירות /זמני המתנה ארוכים לקבלת מענה אנושי, אי-מתן שירות אוניברסאלי.

מנכ"ל משרד התקשורת, אבי ברגר, אמר כי "משרד התקשורת פועל כדי להנגיש לציבור את השירותים המתקדמים בתחום התקשורת ולהבטיח מתן שירות נאות על-ידי החברות".

אגף הפיקוח והאכיפה, במשרד התקשורת, המופקד גם על השמירה על ההוגנות במתן השרות לצרכן, פרסם השבוע את דוח פניות הציבור לשנת 2014. בשנים 2006-2012 חלה עליה דרמטית בכמות הפניות ותלונות הציבור שהתקבלו במשרד התקשורת.

עם זאת, בשנת 2013 חלה ירידה משמעותית במספר הפניות. מגמה זו נמשכה גם בשנת 2014 בה התקבלו 9,506 פניות ציבור, שמהוות ירידה של 5,254 פניות לעומת שנת 2012 (14,760 פניות) - מדובר בירידה ניכרת בשיעור של כ-36%.

אחת מפעילויות הליבה של האגף היא בירור פניות ותלונות ציבור המתקבלות במשרד כנגד חברות התקשורת. פעילות זו, מהווה סנסור מרכזי לרחשי הלב של הציבור, ומשמשת מקור מידע מרכזי וחשוב לעניין העמידה של החברות בהוראות החוק. הפניות מאפשרות גם את איתורם של ליקויים וכשלים מערכתיים הדורשים ביצוע אסדרה.

ממשרד התקשורת נמסר כי המשרד יזם בשנים האחרונות ובפרט בשנתיים האחרונות, מספר מהלכים ושינויים רגולטורים משמעותיים ביותר במטרה להגביר את רמת התחרות בענף, מתוך כוונה להיטיב עם הלקוחות וציבור הצרכנים, הן ברמת המחירים והן ברמת השירות לצרכנים.

"לצד מהלכים משמעותיים אלו בוצעו גם שינויים מהותיים במבנה הארגוני ובתהליך הטיפול בתחום פניות הציבור, דבר שהביא להתייעלות ולשיפור משמעותי בקצב הטיפול בפניות. משרד התקשורת ימשיך להיות קשוב לרחשי לב הציבור, לאתר ליקויים וכשלים מערכתיים ולטפל בפניות באופן אינטנסיבי, לצד עמידה ללא פשרות על מילוי חובות חברות התקשורת וכיבוד זכויות הצרכנים", הוסיפו.

עיקרי ממצאי דוח פניות ציבור שנת 2014: שנת 2014 התאפיינה בדומה לקודמתה בהגברת הפיקוח והאכיפה כלפי בעלי הרישיון בעיקר בנושאים צרכניים ותחרותיים, וזאת לשם אספקת שירות טוב יותר לצרכנים ולצורך הרתעת בעלי הרישיון מפני הפרת הוראות רישיונם.

בשנת 2014 קצב הטיפול בפניות ציבור עלה ובא לידי ביטוי הן באחוז הפניות שנקלטו ונסגרו באותה השנה והן לגבי קיצור משך זמן המענה.

מנתוני הדוח ניתן לראות, כי בנושאי מכירות, חשבונות (חיובי יתר, טעויות בחשבון, אי-מתן החזר כספי וכו’) קיימות עדיין תלונות רבות. עם זאת, חלה ירידה בשנת 2014 יחסית לשנים קודמות, הסיבות העיקריות לכך הן התחרות המפותחת שבפועל מעניקה לצרכן יכולת בחירה מרובה, יחד עם השפעות של התיקונים הצרכניים שבוצעו ברישיונות, חוקים צרכניים שונים שטיפלו בחלק ניכר מהכשלים שזוהו בשוק התקשורת, כל זאת לצד הגברת המודעות והשקיפות לצרכן ואכיפה מוגברת.

כמו-כן, אחוז בקשות המידע ירד מאוד היות שיותר מידע הונגש לציבור הרחב.בנושאים בתחום איכות השירות חלה עלייה קטנה, המשרד בוחן צעדי אסדרה ואכיפה על-מנת לטפל בתחום זה. הדוח כולל גם נתונים השוואתיים לגביי כמות התלונות מול כל חברה.
דוח פניות ציבור מסכם לשנת 2014 / דוח
מצורף בזאת דו"ח פניות ציבור לשנת 2014. הנתונים המפורטים בדו"ח יוכלו לסייע הן לציבור בבחירה מושכלת של ההתקשרות עם החברות והשירות שהוא מקבל מהן, והן לחברות עצמן כדי לבחון צעדים לשיפור השירות הניתן לציבור על ידן.

תאריך:  31/03/2015   |   עודכן:  31/03/2015
עופר וולפסון
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
התחרות בסלולר מפחיתה הפניות למשרד התקשורת
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
התמונה "גל רודף גל", שצולמה על-ידי יובל מורן מקיבוץ גשר, זכתה במקום הראשון בתחרות "הגלריה החקלאית ה-11" לשנת 2015. התמונה נבחרה מתוך מאות תמונות שהוגשו לתחרות השנתית שעורכת קנט, הקרן לביטוח נזקי טבע בחקלאות. ההכרזה על הזוכים בתחרות התקיימה בכנס הלקוחות השנתי של קנט.
31/03/2015  |  יפעת גדות  |   חדשות
בפסח המוני ישראל מנצלים את החופשה הארוכה ומזג האוויר האביבי כדי לצאת לטיולים ברחבי הארץ.
31/03/2015  |  יפעת גדות  |   חדשות
לאחר שני עשורים של מאבק ציבורי עיקש נפתח (יום ב', 30.3.15) פארק הטבע הראשון מסוגו בישראל - 'עמק הצבאים'. בפארק, בשטח של 250 דונם, יש בריכות טבעיות ומלאכותיות, שני נחלים זורמים, עמדות תצפית על ציפורים ומכרסמים, בתי גידול טבעיים לחיות בר וגולת הכותרת - צבאים המשוטטים באופן חופשי בטבע.
31/03/2015  |  יפעת גדות  |   חדשות
עיריית תל אביב שינתה בצורה שרירותית תנאים מרכזיים בהתקשרותה עם מפעילי מזנונים בחופי העיר. כך קובעת (30.3.15) שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, שרה דותן, אשר הורתה לבטל כמה מן ההתניות החדשות שהציבה העירייה.
31/03/2015  |  איתמר לוין  |   חדשות
שלום קופמן מבקש (30.3.15) מבית המשפט המחוזי בתל אביב להעביר את השופט בדימוס אליהו וינוגרד מתפקידו כבורר בסכסוך בינו לבין אחיו יחזקאל ושמעון קופמן. לדברי קופמן, במקביל לבוררות יעץ וינוגרד לצד שלישי כיצד להגיש תביעה נגדו, וזו הוגשה בידי משרד גדעון פישר בו משמש וינוגרד כיועץ.
31/03/2015  |  יצחק דנון  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
היהודים היוו רוב בעיר למעלה מ-1,000 שנים מהמאה ה-10 לפנה"ס עד 70 לספירה ומ-1850 עד היום - בסה"כ 1188 שנים
יוסף אורן
יוסף אורן
מתחילה התכוונה המחברת לכתוב רומן רב-דורי על משפחה המתמודדת עם משבר האקלים הפוקד את כדור-הארץ בעיירה צפונית אחת, ורק משום שלא הצליחה לממש את התוכנית המקורית, החליטה להעלים את כישלונ...
איתמר לוין
איתמר לוין
עם חיוך תמידי והמון סבלנות ואנושיות, חוי טוקר מנהלת בנינוחות דיוני חדלות פרעון - אם כי לעיתים תכונות אלו גורמות לה לאפשר לעורכי דין להאריך מדי ואף לנהל שיחות ממש מתחת לדוכן
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il