|
בקושי חצי אוטובוס. המפגינים צועדים לכפר אחים
|
|
|
|
מעל 1,600 איש אישרו בפייסבוק את הגעתם להפגנה, אך במספר המשתתפים בקושי ניתן היה למלא חצי אוטובוס. מכל 120 חברי הכנסת הגיעה רק אחת. לא נכחו בה ח"כים מהמחנה הציוני, מיש עתיד ומהרשימה המשותפת. אפילו חבריה של זנדברג במרצ העדיפו להתעסק בדברים יותר חשובים. העם דורש תחבורה בשבת? לא ממש.
▪ עידן יוסף
|
|
|
|
למרות הפרסום הרב שניתן להפגנה, רק מעטים נענו לקריאה ובאו להפגין נגד שר התחבורה ישראל כ"ץ בעקבות הצהרתו כי הוא תומך בסטטוס-קוו בנושא. אל ישוב מגוריו בכפר אחים הגיעו כעשרים איש, רובם פעילי שמאל. הם צעדו מצומת אחים אל בית השר, שבאותה שעה היה בכלל בטיול בנחל תאומים.
חברת הכנסת
תמר זנדברג (מרצ), מראשי המאבק למען
תחבורה ציבורית בשבת, אמרה כי אין סיבה לעצור את התחבורה הציבורית בשבת כפי שאיננו עוצרים את המים והחשמל. זנדברג, שהגיעה להפגנה ברכב פרטי, שבה על דבריה כי המחאה הזאת אינה עניין של ימין ושמאל וגם לא של דת ומדינה, אלא של צדק חברתי וסביבתי. "המחאה הזאת תמשיך לקרות גם בשבתות ובחגים הבאים עד שהמצב ישתנה", הבטיחה.
אל ההפגנה הגיעו גם פעילים מהארגון החילוני "ישראל חופשית"
מנכ"לו מיקי גיצין טען כי תחבורה בשבת היא כלכלית, וחברת מועצת עיריית תל אביב מטעם מרצ ומחזיקת תיק התחבורה מיטל להבי. להבי שלחה בקשה ל
משרד התחבורה להפעיל תחבורה ציבורית בשבת. כ"ץ התייחס אתמול לפנייה ואמר כי לא הוגשה שום בקשה מטעם עיריית תל אביב להפעיל אוטובוסים בשבת, אלא רק מוניות שירות - ונושא זה מתברר במסלול אחר מאשר זה של האוטובוסים.
רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב-יפו ומיריביו המרים של ישראל כ"ץ, כתב בדף הפייסבוק שלו "כבר בשנת 2012 פנינו למשרד התחבורה לאישור רשת קווי שירות בעיר שיתנו מענה לציבור". הוא לא הציג אסמכתה כלשהי לדבריו שתפריך את טענת השר בנושא.