ועד עובדי הרכבת הורה לעובדי חטיבת התשתיות, הפקידים, המוסכים והמטענים לסיים את יום עבודתם לאלתר. עיצומים אלה לא אמורים לפגוע בשירות לנוסעים, שנפגע במהלך היום בשל השרב הגורם להאטה של הרכבות למהירות של 80 קמ"ש.
בפנייה לעובדים, כתבו ניקה שימחוביץ' וערן בן-דוד, יו"ר הוועד וממלא מקומו, כי הנהלת
רכבת ישראל מבצעת צעדים חד-צדדיים, מפרה הסכמי עבודה ופוגעת בעובדים. לדבריהם, מנוידים עשרות עובדים ממוסך לוד למוסך החדש בבאר שבע, למרות הצעת הוועד להנהלה לפיה עבודות הניסיון יתבצעו על-ידי עובדים המתגוררים בבאר שבע.
במקביל, נכתב, פועלת ההנהלה לשנות ייעוד של עשרות מכונאים לנהגים, בניגוד להגדרת תפקידם ובניגוד להסכמים, תוך שהיא מסכנת את כלל עובדי המתחמים.
עוד טוען הוועד כי ברקע הדברים ההנהלה רודפת עובדים אישית ומתנקמת בהם, גם כלכלית, על כך שנשמעו להוראות הוועד בעבר. "לא נוכל לשבת מנגד שעה שהעובדים, מכלל החטיבות והסקטורים, נפגעים כתוצאה מהפרות הסכמים וצעדים חד-צדדיים דווקניים. בכוונתנו לפעול, משפטית וארגונית, עד שהתנהלות זו תיפסק", נאמר בפנייה לעובדים. "צר לנו שהנהלת הרכבת בוחרת לפעול בתוקפנות כלפי עובדי החברה במקום להתעשת, לנהוג באחריות כלפי הנוסעים והעובדים כאחד, לחזור להידברות ולהפסיק את הצעדים החד-צדדיים".
בשעות הצהריים הוגבלה זמנית מהירות הרכבות ל-80 קמ"ש בכל הארץ, בשל עומס החום הכבד והתחממות המסילות. לכן, חלו עיכובים בתנועת הרכבות בכ-25 דקות בממוצע. ממוצע האיחורים היומי (מעל 5 דקות) הגיע ל-35%, כאשר בשעות הצהריים איחרו 89%.
בתוך כך, הציגה רכבת ישראל ברבעון הראשון של 2015 רווח נקי בסך של כ-215 מיליון ש"ח בהשוואה להפסד בסך של כ-113.4 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח מפעילות שוטפת, ללא הכנסות חד-פעמיות, עמד על כ-17 מיליון ש"ח, לעומת הפסד של כ-114.8 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד.