|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?

חשיפה ב-News1 / חומרי החקירה (חלק ראשון)

חוקרי מח"ש חששו שמלכה ינסה להתאבד במעצר <br>

גילו שהוא מכין לולאה מכבל אינטרנט בחדר החקירות החוקר ציין שכשנשאל לפשר הדברים השיב מלכה: "עזוב אותי" ו"אין לי כוח" לפני הודאתו טען מלכה שסגן ראש מח"ש מדליף מהחקירה סיפר: תת-ניצב נוימן אמר לי שאפשר לסמוך על פישר כמו על שוטר
28/06/2015  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   פרשת רונאל פישר   |   תגובות
לולאה בקצה כבל האינטרנט. מלכה [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]

פישר. "לא עו"ד רגיל" [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

ברכה המליץ על מלכה
תת-ניצב אבי נוימן, ראש חטיבת הדרכה במטה הארצי ולשעבר מפקד היאל"כ (היחידה הארצית לחקירות כלכליות) העיד ב-29.10.14: "כשנכנסתי ליאל"כ ובדקתי את השוטרים שלי אמרו עליו [מלכה] שהוא קצין טוב ומוכשר, מי שאמר לי את זה היה אחד הקצינים שהוא החבר הכי טוב שלי במשטרה, אפרים ברכה, שהדעה שלו מאוד חשובה לי. ובגלל שאפרים ברכה אמר דברים טובים עליו, אז ערן מלכה התחיל אצלי ברגל ימין".

על רונאל פישר אמר נוימן: "לא היה מעולם קשר חברי של יציאות משותפות לבילויים, אבל יכול להיות שנפגשנו בכנסים וכאלה, ואני מעריך ואוהב אותו... לאורך השנים לאחר מכן הוא הפך להיות מאוד מפורסם, והוא התחיל לייצג גם שוטרים, ביניהם את החבר הכי טוב שלי, אפרים ברכה. וכשראיתי אותו יום אחד במטה הארצי שאלתי אותו על אפרים והוא אמר שהכל בסדר והוא יוציא אותו מהתיק שלו, אז היה לו איזה תיק עם סוכנים משהו".

חוקרי מח"ש חששו, שערן מלכה מנסה לפגוע בעצמו ביום מעצרו ב-29.4.15. כך מגלים חומרי החקירה הנחשפים ב-News1.

כבר בעת שהגיעו החוקרים לביתו של מלכה בגני תקווה באותו בוקר, נתקלו בבעיות - דיווח עמיאל חרבץ: "רק לאחר כחמש דקות שצלצלנו בפעמון ודפקנו על הדלת, ערן היה מאחורי הדלת הסגורה. הצגנו את עצמנו כחוקרי מח"ש וביקשנו שיפתח את הדלת אך הוא סירב ואמר ש'הסבנו לו כבר מספיק נזק' וכן 'אני ממליץ לכם להזמין אמבולנס'". רק לאחר שראה את הצו ושוחח עם עורך דינו, הסכים מלכה כעבור 25 דקות להתלוות אליהם.

ברוב חקירתו באותו יום שמר מלכה על זכות השתיקה, והסביר זאת בשני נימוקים: "א', איבדתי אמון במטרת החקירה הזאת. סומנתי כמי שמנסים לעשות לו תיק בכוח בכל דרך. ב', השתיקה לא קשורה להימנעות מהפללה עצמית וסיבותי עימי". עם זאת, מלכה השיב על מקצת השאלות, והנה כמה קטעים מן החקירה.

שאלה: "האם אי-פעם מסרת מידע לרונאל פישר בקשר לחקירות שניהלה יאחב"ל?".

תשובה: "לא".

שאלה: "האם מסרת לרונאל מידע לגבי מבצעים לרבות תאריכים או תוכניות של חקירות עתידיות?".

תשובה: "לא".

שאלה: "האם אי-פעם שוחחת עם רונאל על חקירה שעליה אתה ממונה ומסרת לו פרטים או ייעצת לו כיצד לנהוג?".

תשובה: "יכול להיות ברמה הרכילותית. לא ברמה של פרטים".

שאלה: "תסביר".

תשובה: "יושבים. אני אומר יש לי תיק, ברמת הרכילות. אחרי מעצרים והכל".


"עזוב אותי, אין לי כוח"


כאשר טען מלכה שלא ידע שפישר מייצג את אלון חסן, בה בעת שמלכה היה מראשי צוותי החקירה נגדו, עימתו אותו החוקרים עם מידע שנתפס בסמארטפון של פישר. תשובתו הייתה: "אני טוען שההודעות האלה לא שלי ולא מהטלפון שלי".

סיום תמליל החקירה מתעד את האירוע בו חששו החוקרים שמא מלכה ינסה להתאבד: "15:45. החשוד נצפה במוניטור כשהוא גם גבו למצלמה ומתעסק עם משהו לא ברור. בכניסה מיידית לחדר נתגלה כי הוא הוציא את כבל האינטרנט האפור והכין ממנו בצד אחד לולאה. החוקר עמיאל שאל אותו לפשר הדבר והוא אמר 'עזוב אותי' או משהו כזה". מזכר נפרד שכתב חרמץ נושא את הכותרת "ערן מלכה - חשש לנסיון פגיעה עצמית". שם הוא מוסיף, כי מלכה גם אמר "אין לי כוח". התמליל ממשיך ומתאר:

"15:51. החשוד דומע ואומר שהוא חייב אוויר צח כי קשה לו לנשום. החוקר הדליק מזגן. דובי [שרצר] ראש הצוות נכנס ואמר לחשוד שאין כרגע אפשרות לצאת מהחדר.

"15:57. החשוד קיבל שתי כוסות מים לבקשתו, מבקש את התרופה שלו ונשכב על הרצפה.

"16:02. שרית [עדיקא] הצטרפה לחדר ומרגיעה את החשוד".

בחקירה למחרת המשיך מלכה לשמור על זכות השתיקה, גם כאשר החוקרים הטיחו בו: "בידי מח"ש חומרים שנשלחו ממך, ערן מלכה, קצין בלה"ב, ביאל"כ, ראש צוות חקירה, קצין שסמכו עליו, שהחזיקו ממנו, שאיש לא דמיין שהוא יבגוד במשטרה וידפוק את החברים שלו ואת המדינה שנותנת לו גישה לחומרים סודיים ולנהל חקירות, ובהן חקירות רגישות, באמצעות תיבת המייל alfonio7 בג'ימייל לעצמך.

"האמת, רואים שלמדת משהו בתקופה שלך במשטרה. רק חבל שניצלת את כל מה שלמדת, ששמעת במסגרת משטרתית אולי בסייבר, אולי במחלק מיצוי ראיות, כדי לעשות עבירות פליליות. אני חוזר ואומר לך - המחשבה שלך לשלוח מייל כביכול לעצמך הייתה חכמה, אבל מסתבר שאנחנו לא פחות חכמים".


"לא מעניין אותי מה רונאל אומר"


בחקירותיו הקודמות הכחיש מלכה מכל וכל את החשדות נגדו. כך למשל אמר ב-7.7.14 אמר, שהידידות בינו לבין פישר אינה סודית ונסובה בעיקר על תחביבים משותפים שבראשם ויסקי. "אני לא מדבר על ענייני עבודתי והוא לא מדבר על שלו", הצהיר.

את ההיכרות ביניהם, סיפר מלכה, יצר תת-ניצב אבי נוימן כאשר היה מפקד יאל"כ ואמר לו בערך: "זה לא עורך דין רגיל, הוא כמו שוטר, הוא עשה אתי המון דברים בעבר לקדם חקירות. הוא נתן דוגמה שהוא קידם נורא את עניין ע"י המדינה נגד רוזנשטיין ואפשר להתייחס אליו כאל אחד מצוות החקירה, אפשר לסמוך עליו". לדברי מלכה, הפעם האחרונה בה ראה את פישר היה בליל השבת הקודם, בארוחה בביתו בה השתתפו גם ניצב ברונו שטיין ושופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, גלעד נויטל.

החוקרים שאלו את מלכה האם התריע בפני פישר על מעצרו הקרוב של אלון חסן, והוא השיב: " לא עם ארבעה סימני קריאה. חקירה שלי, יש לי אינטרס אדיר בהצלחתה. אני נמצא ימים לפני קידום, התבשרתי לפני שבוע שאני יוצא לפו"מ שזה שלב משמעותי שלפני קידום, כך שמעבר לחובה החוקית והמוסרית לשמירה על כללי האתיקה המקצועיים, יש גם אינטרס אישי לא לפגוע בחקירה של עצמי".

ב-5.10.14 הגדיר מלכה את החשדות נגדו כ"קשקוש אחד גדול" והאשים את ראש צוות החקירה וסגן מפקד מח"ש, משה סעדה, בהדלפות. לדבריו, הוא לא היה צריך לדווח למפקדיו באופן רשמי על חברותו עם פישר, שכן מעולם לא נקלע לניגוד עניינים - מאחר שפישר לא ייצג נחקרים בתיקים בהם עסק, ואילו בתיק רועי בר הוא ייצג מתלונן (יהושע לובינסקי).

ב-23.10.14 התרחק מלכה בפעם הראשונה מפישר. היה זה כאשר התבקש להגיב על כך שפישר אמר לאילון מכלוף, שהכסף שהוא מתבקש לשלם תמורת סגירת התיק נגדו מיועד לשוטר. מלכה השיב: "לא מעניין אותי מה רונאל אומר, שמעתי כבר דברים שרונאל אמר לכל מיני אנשים שהתבררו כרברבנות ושקרים, ואין לי שום כוונה להתייחס לדברים שרונאל אמר. אני רוצה להוסיף שאני מוכן לעימות עם רונאל בעניין הזה של מכלוף אם שמע אי-פעם ממני על חקירה בעניינו".

תאריך:  28/06/2015   |   עודכן:  28/06/2015
איתמר לוין
+להחליף מיד חוקרי פרשיות עו"ד פישר
09:49 28/06/15  |  חיים שטנגר   |   לרשימה המלאה
החיבור, הרעות והחברות ההדוקה בין חוקרי משטרת-ישראל לחוקרי המחלקה לחקירות שוטרים, אינם מאפשרים מיצוי הליכי החקירות בפרשיות השונות של עו"ד רונאל פישר עד תום. התחושה בציבור הינה כי מישהו לא רצה למצות הליכים עד הסוף
(רונאל פישר. להחזיר את האמון לציבור [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90])
+מלכה רמז: דוד הייתה מעורבת בסחר במידע
08:39 28/06/15  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
"רותי יודעת דברים והיא שבשנית"  ▪  לדבריו, דוד ידעה שהחומר המצוי בסמארטפונים מסבך קשות את פישר ואת עדת המדינה  ▪  טוען שייתכן שהוא עצמו אינו מודע למלוא השימוש שעשה פישר במידע שקיבל ממנו
(דוד. ידעה [צילום: הדס פרוש / פלאש 90])
+ערן מלכה העיד: פישר הפיל
אותי במלכודת דבש בכוח מאגי
08:02 28/06/15  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
פרסום ראשון של ההודאה הדרמטית ב-4.5.15  ▪  "חיי נהרסו, איבדתי את דמות הגיבור שילדי ייחסו לי"  ▪  מספר כיצד התחלקו הוא, פישר ועדת המדינה במאות אלפי שקלים בשעות לילה מאוחרות  ▪  טוען שפישר ביקש מעוזרתו לפתות אותו ודאג להשקות אותו בחצי בקבוק ויסקי בכל פגישה
מלכה. "שני עולמות" [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
פישר. "איזה קסם" [צילום: הדס פרוש, פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אביב נחמיאס / Aviv Nahmias   אורי כרמל / Uri Carmel   אילון מכלוף / Eylon  Machluf   איתן פלג / Eitan Peleg   אלון חסן / Alon  Hassan   אסף גולן / Assaf Golan   אפרים ברכה   ברונו שטיין / Bruno Shtein   ג'ויה סקפה-שפירא / Joya SKAPPA-SHAPIRO    גלעד נויטל / Gilad Neitel   דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen   זוהר בוצ'ן / Zohar Botchen   חגית מאק-קלמנוביץ / Hagit  Mack-Kalmanovich   יאיר ביטון / Yair Biton   יאיר  גולן / Yair Golan   יוסף נחמיאס / Yossef Nahmiass   יורם ברק / Yoram Barak   יעקב וינרוט / Yaakov Weinroth   יצחק רוכברגר / Yitzhak  Rochberger   ירון בארי / Yaron Be'eri   ליאורה נהון / Liora Nahon    ליזי שובל-בר / lizzy  shoval Bar   משה סובל / Moshe Sobel   משה סעדה / Moshe Saadda   נועם עוזיאל / Noam Uziel   נחשון שוחט / Nahshon Shohat   ניגוד עניינים   נסים מרום / Nissim Marom   ע"י   עדי כרמלי / Adi Carmeli   עופר ברטל / Ofer Bartal   עפר נמרודי / Ofer Nimrodi   ערן מלכה / Eran  Malka   קובי כחלון / kobe kahlon   קרן אלטמן / Keren Altman   רון שפירא / Ron Shapira   רונאל פישר / Ronel Fiaher   רונן יצחק / Ronen Yitzhak   רועי בר / Roee Bar   רות דוד / Ruth David-Blum   רמי דואני / Rami Douani   שי ברס / Shay Baras   ששון חי / Sasson Hay 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
חוקרי מח"ש חששו שמלכה ינסה להתאבד במעצר
תגובות  [ 4 ] מוצגות   [ 4 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
לעיתונאי לוין
28/06/15 13:58
 
להשתיק/לגמד
28/06/15 16:39
2
הכהן דוד
28/06/15 21:09
3
חרד
28/06/15 21:34
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  פרשת רונאל פישר
"חושי ושיקול הדעת שלי התערערו בשביל ללכת שבי אחרי איזה קסם או איזשהו כוח מאגי" שיש לרונאל פישר. כך הסביר ערן מלכה את העבירות הרבות אותן ביצע, בחקירתו במח"ש ב-29.4.15 - הראשונה בה החל להודות ואשר נחשפת ב-News1.
28/06/2015  |  איתמר לוין  |   חדשות
יעקב נאמן - תפארתו של נאמן לא תהיה על תקופת כהונתו השנייה כשר המשפטים, שבה התגלה כאדם המגן והמושיע של אישי צמרת שסרחו ובראשם אהוד אולמרט דליה איציק - הקריירה הפוליטית של איציק זרועה בתחמונים, מניפולציות ובגידות בבני ברית פוליטיים, כוחנות ושקרים. כך היא נוהגת גם בעולם העסקים העבריינית רות דוד - בעקבות החלטת היועמ"ש להורות על פתיחת חקירה פלילית נגד פרקליטת מחוז ת"א פלילי לשעבר, החלה המשטרה לחקור תיקים פליליים של לקוחותיו של עו"ד פישר
26/06/2015  |  אריה אבנרי  |   יומני בלוגרים
תת-ניצב אפרים ברכה שילם לעו"ד רונאל פישר 16,000 שקל בלבד תמורת ייצוגו, ואילו ניצב בדימוס ברונו שטיין לא שילם כלל. כך עולה מחומרי החקירה בפרשה שהגיעו לידי News1. מחומר החקירה גם עולה, כי אנשי מח"ש חשדו שברכה ושטיין גמלו לפישר במסירת מידע מתוך חקירות, אך לא המשיכו לחקור בכיוון זה.
25/06/2015  |  איתמר לוין  |   חדשות
רונאל פישר ביקש להצטרף לצוות ההגנה של יעקב וינרוט בתיק אישומי השוחד והלבנת ההון שהוגשו נגדו בשנת 2009, שהסתיים בזיכויו של וינרוט. ל-News1 נודע כי פישר ניסה לשכנע את וינרוט שהצטרפותו לצוות ההגנה תהיה טובה עבורו בשל קשריו האישיים של פישר עם גלעד נויטל.
24/06/2015  |  איציק וולף  |   חדשות
עו"ד רונאל פישר הציע לשוקי משעול, לשעבר בכיר במע"מ, לשלם שוחד של 20,000 דולר לעו"ד רות דוד, כאשר זו הייתה פרקליטת מחוז תל אביב (פלילי), כדי להביא לסגירת התיק נגדו. כך טוען פרקליטו של משעול, עו"ד מנחם רובינשטיין, אשר הגיש (12.6.15) למפקד יחידה להב 433, ניצב רוני ריטמן, תלונה נגד דוד בחשד לכאורה לעבירות זיוף, שיבוש מהלכי משפט והפרת אמונים.
21/06/2015  |  איתמר לוין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
ישראל טרם הפנימה את מלוא הערך של דיפלומטיה דינמית ציבורית ולוחמה פסיכולוגית מתוחכמת    גופי הסברה המבוזרים בין מסגרות וגופים מיניסטריאליים וביטחוניים שונים אינם מתפקדים כראוי ונראה ...
דן מרגלית
דן מרגלית
גדעון סער והציג בעיה קשה, כיצד לאזן בין הצורך באחדות נוכח איומים מזרח תיכוניים רציניים לבין החובה להגן על הדמוקרטיה, ומסקנתו נאמרה בקול צלול כי בנימין נתניהו צריך להתפטר
בלפור חקק
בלפור חקק
הספר מסכם קריירה מפוארת כאיש תקשורת בכיר, שזכה להישגים רבים בשל כישרונותיו אך ידע כל חייו שיש משימה אחת שלא יוכל לברוח ממנה: לקום לספר את הסיפור המשפחתי, להסיר את כתם הנידוי
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il