|   15:07:40
דלג
  איציק וולף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!
ברכה. חשדות להדלפת מידע [צילום: פלאש 90] וינשטיין. נתון לביקורת שיפוטית [צילום: דודי ועקנין, פלאש 90] שי ניצן. נמנע מנקיטת צעדים [צילום: איל יצהר/גלובס]

בעקבות החשיפות ב-News1

עתירה לבג"ץ: מדוע לא יושעה תנ"צ ברכה; <br>מזוז חייב את היועמ"ש להגיב תוך 30 ימים

תנועת אומ"ץ עתרה לבג"ץ - בהתבססה על המידע שנחשף ב-News1, בבקשה למתן צו שיורה ליועץ המשפטי לממשלה ולפרקליט המדינה להשיב מדוע אינם מורים על פתיחת חקירה פלילית גלויה נגד מפקד יאח"ה ומדוע אינם משעים אותו מתפקידו "לשון החוק איננה מקנה למשטרה ו/או למח"ש שיקול דעת בפתיחת חקירה ואף איננה דורשת החלטה של היועץ המשפטי לממשלה על-מנת לפתוח בחקירה"
29/06/2015  |   איציק וולף   |   חדשות   |   משטרה במוקד   |   תגובות
הדלפה מכפישה. שרה נתניהו [צילום: אמיר לוי/פלאש 90]

המסרים וההדלפות של תנ"צ ברכה; והשימוש בשרה נתניהו כבת ערובה
יואב יצחק
ראש היחידה הארצית לחקירות הונאה פועל באופן ערמומי ובעייתי כדי לסחוט השארתו בתפקיד - למרות העבירות הפליליות שביצע כולל יחסי שוחד * לעיתונאים הוא הדליף מידע כוזב ומפוברק כאילו התקבלה החלטה בפרקליטות לעבור לחקירת שרה נתניהו באזהרה * לנתניהו העביר מסרים: "אני שומר עליכם", כדי להשפיע עליהם למנוע סילוקו מהתפקיד על-ידי השר החדש והמפכ"ל שיתמנה בקרוב
לרשימה המלאה

   יואב יצחק
למרות החקירה הסמויה נגד ברכה - וינשטיין וניצן מעכבים את השעייתו

   יואב יצחק
תנ"צ ברכה הדליף - החשודים מיהרו לסלק כספי שוחד שהחביאו בכספות

תנועת אומ"ץ עתרה לבג"ץ (יום ב', 29.6.15) בבקשה שיורה ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, ולפרקליט המדינה, שי ניצן, להשיב מדוע אינם מורים על פתיחת חקירה פלילית גלויה נגד תת ניצב אפרים ברכה ומדוע ברכה אינו מושעה מתפקידו כמפקד היחידה הארצית לחקירות הונאה במשטרה.

שופט בית המשפט העליון, מני מזוז, חייב את היועמ"ש להשיב תוך 30 ימים לצווים שנדרשו. בתקופה זו יוכל היועמ"ש לחקור ולהגיע לממצאים והחלטות, ולהגיש את מסקנותיו לבית המשפט העליון, כתגובה לעתירה.

העתירה (בגץ 4533-15) הוגשה באמצעות עו"ד אבינועם מגן, מחמת עבירות פליליות לכאורה שביצע תנ"צ אפרים ברכה, כפי שאלה נחשפו בפירוט באתר News1 על-ידי העיתונאי יואב יצחק, בשורה של פרסומים: שיבוש מהלכי חקירה ומשפט בשתי פרשות לפחות, עבירות מרמה ושוחד. החשיפות מפרטות מידע וראיות חפציות המוחזקות בידי מח"ש, שיש בהן כדי להצדיק חקירה דחופה ואף השעיה של ברכה מתפקידו.

בהתאם לפרסומים, ראשי מח"ש הביאו את הדברים לידיעת פרקליט המדינה והיועץ המשפטי לממשלה, ואלה התבקשו להתיר מעבר לפתיחת חקירה גלויה, אשר עשויה לחייב השעיה של ברכה אך למרות הפניות הרבות, פרקליט המדינה והיועמ"ש מעכבים החלטתם.

עוד פורסם כי בעקבות החשיפות ב-News1 ובאישור פרקליט המדינה פתחה המחלקה לחקירות שוטרים בשבוע הראשון של חודש יוני בחקירה סמויה, וזו אף התעצמה עקב מידע חדש ונוסף שהגיע למח"ש. במסגרת החקירה הסמויה נאספו עדויות וראיות, כולל ראיות חפציות, נגד ברכה.
בגץ 4533/15 תנועת אומ"ץ נגד היועץ המשפטי לממשלה ואח' / עתירה
תנועת אומ"ץ עתרה בבקשה למתן צו שיורה ליועץ המשפטי לממשלה ולפרקליט המדינה להשיב מדוע אינם מורים על פתיחת חקירה פלילית גלויה נגד תת ניצב אפרים ברכה ומדוע אינם משעים אותו מתפקידו כמפקד היחידה הארצית לחקירות הונאה

ברכה הדליף מידע על ה'פרוץ'

כאמור, העתירה מתבססת על סדרת חשיפות על מעשיו של ברכה. להלן שתיים מהפרשות הנחקרות, אשר נחשפו ב-News1:

פרשת השוחד בעיריית אשדוד:

  • בעת שהתנהלה על-ידי יאח"ה חקירה סמויה נגד שורה של חשודים בפרשת השוחד בעיריית אשדוד, נפגש ברכה לפחות שלוש פעמים עם חלק מהחשודים (בחודש מרס 2012) וקיים עשרות שיחות טלפון עימם ו/או עם גורמים הקשורים אליהם. ברכה הדליף לחשודים מידע על דבר קיום החקירה הסמויה שנוהלה נגדם; ערב קודם למעצרים הדליף להם על מועד ה"פרוץ" (המעצרים) ואפשר להם לברוח מידית מישראל לפריז (וממנה יצאו למרוקו); לאחר מכן תידרך אותם מתי לשוב ודאג לכך שלא ייעצרו בשדה התעופה בנתב"ג; עם שובם לארץ נפגש עם כמה מהחשודים, תידרך אותם לקראת החקירה והבטיח להם שלא יעצרו בעת החקירה; כמו-כן הבטיח לאחד החשודים המרכזיים שדרכונו לא יילקח ממנו, וכך היה.

  • כדי שיוכל להשיג את מטרותיו, פעל ברכה, שכיהן באותה עת בתפקיד ראש חטיבת המודיעין והחקירות באגף החקירות, בעורמה ובתחבולה בקרב צוות החקירה (שנוהל בשעתו על-ידי ראש היחידה הארצית דאז תנ"צ זיוה אגמי).

  • כדי לאפשר לו נגישות לצוות החקירה, בלא שיעורר חשד, וכדי שיוכל להשפיע על הצוות - כרצונו ולמטרותיו, הציג תנ"צ ברכה את אחד החשודים המרכזיים כ"מקור מידע מודיעיני" - דבר שלא היה נכון.

  • ברכה לא ערך ולא הציג בפני צוות החקירה תרשומות של הפגישות ו/או השיחות ולא ביקש אישור ו/או הסכמה של ראש אגף החקירות דאז ניצב יואב סגלוביץ' לקיום הפגישות ו/או השיחות.

פרשת מעונות ראש הממשלה ושרה נתניהו:

  • ברכה מנהל מזה כמה חודשים, בהנחיית היועמ"ש, בדיקה משטרתית בדבר החשדות שהועלו בפרשת מעונות ראש הממשלה בכלל וגב' שרה נתניהו בפרט וכי ניצל לרעה את מעמדו ותפקידו, והדליף מידע מתוך החקירה;

  • במקביל, ולמטרותיו האישיות, ונוכח ידיעתו על דבר החקירה הסמויה המתנהלת נגדו, מסר ברכה מידע שקרי לעיתונאים, כאילו קיבל אישור לעבור מבדיקה משטרתית לחקירה משטרתית. "המשיב 4 פעל, כפי שפעל, כדי להפוך את גב' נתניהו ל"בת ערובה בידיו", ולסכל העברתו מתפקידו בעטיה של החקירה הסמויה נגדו", נטען בעתירה.

עוד נכתב בעתירה כי לעותרת נודע שבידי חוקרי מח"ש תלונה של אחד העיתונאים, וכן ראיות משמעותית, בדבר ההדלפה השקרית המתוארת לעיל מצד ברכה. לדברי אנשי אומ"ץ, העיתונאי יואב יצחק מסר להם כי בידיו פרטים נוספים לרבות שמות האנשים להם הדליף ברכה את המידע וכן פרטים על-אודות ראיות חפציות נוספות, אולם הללו לא פורסמו על ידו ואף אינם מוזכרים בעתירה זו על-מנת שלא לפגוע חלילה בחקירה או לשבש אותה.

החוק אינו מקנה שיקול דעת

"לעמדת העותרת יש לפתוח כאמור בחקירה מלאה ולהורות על השעיה. לא יכולה להיות מחלוקת כי חקירת משטרה תיטיב אף עם המשיב 4 בפרשה אשר בעיני הציבור, במקרה הטוב, "חציו חייב חציו זכאי", טען בשם אומ"ץ עו"ד אבינועם מגן. לדבריו, סעיף 59 לחוק סדר הדין הפלילי קובע כי אם נודע למשטרה על ביצוע עבירה, אם על-פי תלונה ואם בכל דרך אחרת, עליה לפתוח בחקירה.

"לשון החוק איננה מקנה למשטרה ו/או למח"ש שיקול דעת בפתיחת חקירה ואף איננה דורשת החלטה של היועץ המשפטי לממשלה על-מנת לפתוח בחקירה. "ברירת המחדל" היא פתיחה בחקירה, כל אימת שנודע על ביצוע עבירה", ציין.

עוד הוסיף כי החלטת היועץ המשפטי לממשלה בנושא היא החלטה מינהלית הנתונה לביקורת שיפוטית. "במקרה דנן, פנתה העותרת אל היועץ המשפטי לממשלה, שוב ושוב כמוזכר מעלה, אולם היועץ בחר שלא להשיב, פרט לתשובה לקונית. לעמדת העותרת עסקינן במקרה ייחודי, הנכנס בגדר החריגים בהם בית המשפט מתערב בשיקול דעתו של המשיב 1 (היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין). לא יכול להיות ספק כי הימנעות מחקירה והשעיה תגרום לפגיעה אנושה באמון הציבור במערכות השלטון, ותביא למסקנה המתבקשת כי לגורמי האכיפה, לא אצה הדרך לבחון את התנהלותם של בעלי תפקידים בכירים, בייחוד של חבריהם למקצוע".

באשר לדרישה להשעיית אפרים ברכה מתפקידו, כתב עו"ד מגן כי הסדר הנכון הינו, קודם חקירה ואחר כך השעיה. "ככל שמתקיימת חקירה, אף אם היא מוגדרת בשמות אחרים, כמו בדיקה ו/או חקירה סמויה ו/או חקירה מודיעינית, הרי שלאור האמור יש מקום להשעיה. במקרה ייחודי זה סבורה העותרת כי הגדרות והסייגים הנדרשים מחייבים הרחקת המשיב 4 מהיחידה בראשה הוא עומד אף בשלבי טרום החקירה הרשמית", הבהיר. לדבריו, השעייתו של ברכה מתחייבת במיוחד נוכח החקירות הרגישות המתנהלות ביאח"ה נגד שורה של גורמים, כולל גורמים פוליטיים ועסקיים גדולים, ועקב מעשיו כמפורט בפרסומים ולעיל נגד שרה נתניהו.

"לאור האמור, יתבקש בית המשפט הנכבד ליתן צו המורה למשיבים 1-2 ליתן טעם מדוע לא יורו על פתיחת חקירה פלילית נגד המשיב 4 ומדוע לא ישעו אותו לאלתר או ירחיקו אותו מיחידת החקירות לפחות באופן זמני", לשון העתירה.

תאריך:  29/06/2015   |   עודכן:  29/06/2015
איציק וולף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
עתירה לבג"ץ: מדוע לא יושעה תנ"צ ברכה; מזוז חייב את היועמ"ש להגיב תוך 30 ימים
תגובות  [ 16 ] מוצגות   [ 16 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ירושלמית
29/06/15 16:28
 
א. וינשטיין
29/06/15 17:37
2
ליו"ר אומ"ץ
29/06/15 17:41
3
צב השעה
29/06/15 18:04
 
הניה
29/06/15 19:19
 
להניוש
29/06/15 20:34
 
להניה מחלם ?
29/06/15 21:01
4
כתוב כמו חול
29/06/15 18:16
 
של ברכה
29/06/15 20:00
5
יואב יצחק הפך
29/06/15 18:37
6
Rehvot
29/06/15 18:59
7
רחובות
29/06/15 19:39
8
רחובות
29/06/15 23:37
9
אורג
30/06/15 00:04
10
בר דרור דוד
30/06/15 00:48
11
אתי אור
30/06/15 09:01
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  משטרה במוקד
שוטר הבילוש ניר בצלאל מואשם בתקיפת קטין חסר ישע ובשיבוש מהלכי משפט. כתב האישום נגדו הוגש (25.6.15) לבית משפט השלום בירושלים.
28/06/2015  |  יצחק דנון  |   חדשות
מתורגמן לשפת הסימנים ובעל מיומנות בקריאת תנועות שפתיים תובע (24.6.15) את משטרת ישראל, בטענה שהותקף בידי עבריינים שאת שיחותיהם תרגם עבור המשטרה וזו לא שמרה על בטחונו בניגוד להתחייבותה.
28/06/2015  |  יצחק דנון  |   חדשות
המחלקה לחקירות שוטרים הגישה לבית משפט השלום בירושלים כתב אישום כנגד פנחס סייג מהיישוב הקהילתי קדר, באשמה של הכשלת שוטר צבאי. באישום נאמר כי בתקופה הרלוונטית שירת סייג כקצין את"ל בימ"ר ירושלים של משטרת ישראל. באחד הימים בתחילת חודש אפריל 2014 הגיע הנאשם למחסום עזאיים ברכבו המשטרתי.
25/06/2015  |  יצחק דנון  |   חדשות
השר לביטחון פנים גלעד ארדן הודיע על מינויו של ניצב בנצי סאו כמ"מ מפכ"ל המשטרה לתקופת ביניים.
ב-30 ביוני 2015 ייפרד המפכ"ל יוחנן דנינו בטקס רב רושם משורות המשטרה. הטקס ייערך במכללה החדשה בבית שמש, היא המכללה הלאומית לשוטרים שנבנתה על חשבון הציבור. לטקס הוזמנו נשיא המדינה, ראש הממשלה, השר לביטחון הפנים, שופטי בית המשפט העליון, סגל א', סגל הפיקוד הבכיר ואחרים. אלא מאי? הטקס סגור בפני התקשורת.
רשימות נוספות   /   משטרה במוקד  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   משמר המשפט  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   פרשת ברכה  /  מי ומי  
מאסרים לשוטרי מג"ב שמכרו נשק גנוב  /  איתמר לוין
דרוש חשד סביר כדי לחפש סם ברכב  /  איתמר לוין
שוטר הפר זכותו של עצור לעו"ד  /  איתמר לוין
משנה שגויה ומטעה  /  פנחס (פיני) פישלר
המכללה לעשבים שוט(ר)ים  /  פנחס (פיני) פישלר
סבב הפרידה הבזבזני של דנינו  /  פנחס (פיני) פישלר
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
עידן יוסף
עידן יוסף
כלי תקשורת מסוימים נוהגים לנגח את חברי הכנסת של הקואליציה ואת הממשלה, תוך התעלמות מההקשר הרחב והתמקדות באירועים זניחים    דיווחים מוטים אלה מתעלמים מעבודתן החשובה של ועדות הכנסת בנו...
רון בריימן
רון בריימן
יש לעודד השתתפות של ארצות הברית ושל "העולם הנאור" בחיסול בפועל של הפצצה האירנית המאיימת על העולם כולו, לרבות על הצ'מברליינים האירופיים, ולא רק על ישראל
דן מרגלית
דן מרגלית
אין עתה צורך בהתלהטות היצרים, בפאטה-מורגנה כאילו עוד מכה אחת ו"זבנג וגמרנו", והניצחון המוחלט בידינו    יותר מכל יש לישראל אינטרס אסטרטגי לבנות נדבך נוסף לברית ההגנה ההולכת ונרקמת בי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il