|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?

חשיפה ב-News1 / חומרי החקירה (חלק ה')

"דוד אמרה לי: את תתמוטטי ותגמרי את זה" <br>

ע"י טוענת שרות דוד הציעה לה להתמוטט בחקירתה דוד: זה היה סוג של בדיחה אחרי שבחקירתה הראשונה ע"י צעקה "אבא אבא" מיכל פישר: איש לא הציע לע"י לברוח מהארץ
02/07/2015  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   פרשת רונאל פישר   |   תגובות
דוד. "עשתה הכל להרגיע אותי" [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]

"היא אמרה לי בחצי צחוק: 'את תתנהגי כמו שאת יודעת, מתמוטטת'. אני אמרתי לה שאני אסע לחו"ל, אמרתי לכולם שאני רוצה לנסוע לחו"ל, כי אני לא אעמוד בזה שוב, הכוונה לחקירות. ואז בשביל להרגיע אותי היא אמרה לי בחצי צחוק: 'את תתמוטטי או משהו כזה ותגמרי את זה כי זה סה"כ סיפור של יום' - משהו כזה. שאלתי אותה 'רותי, אני אעצר'. היא אמרה לי שאני לא אעצר ושאני אהיה רגועה. היא עשתה הכל כדי להרגיע אותי".

זוהי ליבת גירסתה של ע"י, עדת המדינה בפרשת רונאל פישר, על שהתרחש בפגישה הלילית בביתו של פישר ב-27.4.15, יומיים לפני מעצרה של ע"י. הפגישה התקיימה לאחר שבשעות הצהריים של אותו יום קיבלו בטעות באי-כוחה של ע"י - אז עדיין עורכי דין ממשרד פישר - החלטה של בית המשפט ממנה עלה שחוקרי מח"ש הצליחו לפרוץ את שיחות הווטסאפ של פישר, ע"י וערן מלכה. המדינה מאשימה את דוד ופישר בשיבוש מהלכי משפט בשל פגישה זו.

מלכה עצמו הסביר לחוקריו ב-5.5.15 את חשיבות הפיצוח:

שאלה:: "למה כל כך פחדתם אתה, רונאל וע"י מפתיחת הטלפונים?".

תשובה: "שאלה רטורית. יש שם את כל המידע. תיבת פנדורה של כל הפרשיה הזאת".

לדברי ע"י, "רותי אמרה לי: תרגעי, לא יעצרו אותך, הקו שלך הוא להיכנס לחדר החקירות ולהתמוטט. הרעיון היה לבזבז את הזמן כדי לא להיעצר". עוד העידה ע"י, כי אמרה לדוד שאם הסמארטפונים ייפרצו בידי החוקרים – כולם יהיו בבעיה, משום שבטעות היא לא מחקה יומיים של התכתבויות ווטסאפ כפי שנהגו לעשות. "רונאל כל הזמן אמר: דיר באלק לא לשכוח למחוק", טענה.

"עכשיו אני אצרח ואני אבכה"
"סוג של טקטיקה" [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

"אני לא מרגישה טוב, אני נחנקת, אני לא זוכרת. דיברתי איתו, הוא ביקש ממני חניה בשבוע שעבע בבניין של המשרד... אני לא זוכרת את כל הדברים האלה, אני בלחץ, מה אתם רוצים ממני, אני לא מרגישה טוב. אני לא זוכרת כלום. תעזבו אותי"

דוד הכחישה בתוקף שניסתה לשבש את החקירה. לגירסתה, דבריה באותה פגישה נבעו מהתנהגותה של ע"י בחקירתה הראשונה, ב-6.7.14. דוד סיפרה בחקירתה ב-6.5.15:

"כשע"י חזרה מסבב החקירות הראשון במח"ש היא סיפרה שהיא נתקפה היסטריה בחקירה וצעקה ובכתה וסיפרה שבאחת הפעמים אבא שלה נחקר בחדר הסמוך והוא שמע את הצעקות שלה. והיא רצתה להגיד כמה ההיסטריה והפאניקה שלה היו קולניים. והיא גם יותר מאשר רמזה מאוחר יותר שזה היה סוג של טקטיקה. ביני לביני אני מניחה שזה היה שילוב של משחק עם בהלה אמיתית, כי לא נעים להיות נחקר.

"אבל ככל שהחקירות התרחקו והטראומה נשכחה, זה הפך לבדיחה. אם נגיד במשרד לא הצלחנו להתחבר למשהו, אז ע"י אמרה: 'עכשיו אני אצרח ואני אבכה', וכאילו נעבור את הקושי הזה, וזה הפך להיות סוג של בדיחה – שתכף ע"י תקבל היסטריה. אני חושבת וכיוון שחקירה זו התחילה ואני שחזרתי את הפגישה לפני שבוע אצל רונאל, אני חושבת שבאיזה שהוא שלב נאמר מסביב לשולחן שע"י תהיה בהיסטריה אם ע"י תיחקר... זה בטח לא נעשה כייעוץ לע"י איך להתנהג בחקירה עתידית. זה היה מין סוג של אמירה של בדיחה או של אמירה שיכולה להתפרש כמצחיקה".

תמליל אותה חקירה של ע"י מחזק חלק זה בעדותה של דוד. ע"י אמרה: "אני מבולבלת לגמרי. אני סה"כ סטודנטית שמנסה להתפרנס". החוקרים ציינו: "הנחקרת ממררת בבכי ואומרת כי אינה מרגישה טוב".

שאלה: "מתי פעם אחרונה דיברת עם אלון חסן?".

תשובה: "אני לא מרגישה טוב, אני נחנקת, אני לא זוכרת. דיברתי איתו, הוא ביקש ממני חניה בשבוע שעבע בבניין של המשרד... אני לא זוכרת את כל הדברים האלה, אני בלחץ, מה אתם רוצים ממני, אני לא מרגישה טוב. אני לא זוכרת כלום. תעזבו אותי".

"החשיפה של הטלפונים היא דרמטית"
עכשיו זה מאסר בפועל [צילום: AP/Andy Wong]

"אני לא יכולה להכחיש את העובדה שאולי לפני זה אמרתי כמה מילים כמו 'הלוואי ויכולת' או 'היה טוב לו הייתה יכולה'. לא מופרך שעשיתי את זה, אבל אני לא זוכרת את זה... אמרתי לה שלא תוכל לצאת. אם לפני זה היו כמילים שהיה טוב אם יכלה לצאת מהארץ, זה אני לא זוכרת"

ב-7.5.15 התייחסה דוד בהרחבה לפגישה הלילית: "ע"י למשל אמרה משהו – שהיא תנהג כמו שהיא נהגה, היינו שתקבל שוב היסטריה וצעקות. כשע"י חזרה מהחקירה הקודמת, ע"י אמרה שהיא לא ענתה על-אף שאלה, אלא צרחה ובכתה. אני באמת חשבתי שהיא נתקפה פאניקה אמיתית. היא אמרה שזה מה שתעשה". לדברי דוד, ע"י אמרה שבחקירתה הבאה תצעק "אבא אבא" ובעיקר "מירב מירב" – עו"ד מירב משען ממשרד פישר, שייצגה אותה באותה עת.

דוד המשיכה: "היא גם שאלה אותי, או זרקה לחלל המקום, שאולי היא תסע מהארץ. גם זה עלה... הנושא הזה לקח משפט ורבע. היא אמרה: אולי אני אסע לחו"ל מחר. אולי אפילו אמרה ברצלונה. אמרתי לה שאם נפרצו הטלפונים היא לא תוכל לצאת את הארץ", כי יהיו צווי עיכוב יציאה.

"לא אמרתי לה: תנסי ולא תצליחי. חס וחלילה... לא התכוונתי בחיים לומר לה שהיא תברח מהארץ כדי שלא תיחקר או תשבש. היום בדיעבד כשלוקחים את השיחה הזו מאותו ערב ועושים סטריליזציה, אפשר לקחת משפט מפה, משפט משם, ולפרש אותו כשיבוש או החדה. אבל לא הייתה לי שום כוונה כזו".

אחרי חקירה ממושכת בנקודה זו, שינתה מעט דוד את גירסתה: "אני לא יכולה להכחיש את העובדה שאולי לפני זה אמרתי כמה מילים כמו 'הלוואי ויכולת' או 'היה טוב לו הייתה יכולה'. לא מופרך שעשיתי את זה, אבל אני לא זוכרת את זה... אמרתי לה שלא תוכל לצאת. אם לפני זה היו כמילים שהיה טוב אם יכלה לצאת מהארץ, זה אני לא זוכרת".

לפני פריצת הסמארטפונים, אמרה דוד, היא העריכה שהמדינה תוכל להאשים את פישר ניסיון לקבל דבר בתחבולה או לכל היותר בניסיון לקבל דבר במירמה, ושהעונש יהיה עבודות שירות. אחרי הפריצה, אמרה, כבר סברה שהעונש יהיה מאסר ממש. היא הזכירה, כי גירסתו של פישר לקבלת הכסף מאלון חסן הייתה שמדובר היה בסיפור כוזב שנועד לקבל שכר טירחה. אבל "ככל שאכן יש שוטר בתמונה והתכנים בתוך הטלפונים יהיו כאלה שיצביעו על קשר בין הכסף והשוטר, אז זה משנה את התמונה, עובדתית ומשפטית".

דוד הוסיפה: "לא היה לי ספק, ואני מניחה שלאף אחד סביב השולחן לא היה ספק, שהחשיפה של הטלפונים היא דרמטית לעניין התוצאות על המעורבים השונים. אז אם השתמשתי במילה 'אסון' או לא, אני לא יודעת להגיד, כי אני לא זוכרת את המינוחים. היה ברור שיש לזה השפעה גדולה על כל ההליך".

"יאללה, אני נוסעת לברצלונה"
ברצלונה. מלון בוטיק שהיא חייבת לחזור אליו

"אני זוכרת שדיברו על הקורות חיים של ע"י שהם מאוד מצחיקים עם שגיאות כתיב. היה הרבה צחוק כי ע"י שתתה והייתה מצחיקה מאוד. בשלב מסוים היא שוב אמרה שהיא רוצה ליסוע ולהיעלם ומישהו שאל: מה זה יתן לך. ע"י אמרה שזה עניין של מומנטום ועכשיו אם יזמנו אותי לחקירה אני לא יהיה כאן"

מיכל פישר, רעייתו של רונאל, נחקרה באזהרה על אותה פגישה ותמכה בגירסתה של דוד. נחקרה באזהרה על שיבוש בשל הפגישה הלילית (27.4.15). לדבריה, ע"י אמרה: "יאללה, אני נוסעת לברצלונה. צחקנו על זה שלושתנו [ע"י פישר וחברתה לירון]: למה לברצלונה, מדריד יותר מדהימה. היא אמרה שבברצלונה יש מלון בוטיק שהיא חייבת לחזור אליו. זה הייתה צחוקיה כזאת. היא הייתה באדרנלין מטורף כזה, היא צחקה המון".

מאוחר יותר הצטרפה מיכל לשיחה סביב השולחן. "אני זוכרת שדיברו על הקורות חיים של ע"י שהם מאוד מצחיקים עם שגיאות כתיב. היה הרבה צחוק כי ע"י שתתה והייתה מצחיקה מאוד. בשלב מסוים היא שוב אמרה שהיא רוצה ליסוע ולהיעלם ומישהו שאל: מה זה יתן לך. ע"י אמרה שזה עניין של מומנטום ועכשיו אם יזמנו אותי לחקירה אני לא יהיה כאן. הכוונה שלה שעכשיו זה הזמן לברוח. אמרו לה שאם היא תברח יחכו לה כשהיא תחזור ואי-אפשר לברוח. ע"י אמרה שהיא תלך ותתקע את החקירה, לא בהכרח במילים האלה, אבל זה מה שהבנתי ממנה.

"כמה דקות אחרי זה ההפגנה התפזרה, התחילו להביא את הכלים למטבח וע"י הוציאה מהתיק שלה נרתיק של נסיעות ואמרה: הנה הדרכון שלי פה. זה היה בהומור ואדרנלין מטורף. אני לא התייחסתי לזה ברצינות, היא שתתה וצחקה, לא שזה זר לי, היא עושה את זה המון. מישהו אמר לה: אל תבלבלי את המוח, תכניסי את הדרכון, והיא החזירה את הדרכון חזרה. אני חושבת שהיא ניסתה להגיד: רק תגידו לי – אני נוסעת. אמרו לה: אנחנו חייבים אותך במשרד".

מיכל אמרה, כי אינה זוכרת שדוד אמרה לע"י מילה על בריחה – להפך: "כשהם עמדו בחוץ ללכת הביתה ואמרו לה: אל תבלבלי את המוח, בעניין הטיסה של ע"י, מישהו אמר לה את זה, שלא תבלבל את המוח. אני חושבת שזאת הייתה רותי, כי זה היה כזה שיחה של סבתא ונכדה, אז אני די בטוחה שזאת הייתה רותי שאמרה לה".

תאריך:  02/07/2015   |   עודכן:  02/07/2015
איתמר לוין
+התנהלות רשלנית בחקירת פרשיות פישר
11:13 02/07/15  |  חיים שטנגר   |   לרשימה המלאה
בכל הכבוד הראוי, למחלקה המשפטית של היחידה לחקירת שוטרים וליחידה לחקירת שוטרים, דומה, כי התנהלותם של שני גופים אלה, הינה התנהגות של מי שגררו רגליים והגישו, לכאורה, על כורחם ושלא ברצונם, כתב-האישום המשולב נגד הנאשמים, בחיפזון יתר ובדיעבד, כפי שהתברר, לאחר מכן באופן בלתי מושלם וחסר
(רונאל פישר. טרם מוצו כלל הליכי החקירה [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90])
+"הרגשתי כמו שאתה יושב עם השטן"
08:12 02/07/15  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
המסעדן ארז מוסצ'ו העביר לרועי בר את הצעתו של פישר לסגור את התיק נגדו תמורת 2 מיליון דולר, ולאחר מכן התחנן שפישר יסייע לבר
("יש לו הרבה כסף" [צילום: עדי ארד])
+ע"י: שתו ויסקי, ערן זרק שם,
רונאל היה חושב איך להגיע אליו
08:03 02/07/15  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
העוזרת האישית של פישר שהפכה לעדת מדינה מספרת כיצד עבדה תעשיית הסחר במידע הסודי  ▪  העידה ששי ברס היה הראשון ששילם תמורת המידע - עשרות אלפי יורו שהתחלקו בין פישר ומלכה, וגם היא קיבלה קצת
(פישר. "דרך צד שלישי" [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אביב נחמיאס / Aviv Nahmias   אורי כרמל / Uri Carmel   אילון מכלוף / Eylon  Machluf   איתן פלג / Eitan Peleg   אלון חסן / Alon  Hassan   אסף גולן / Assaf Golan   ברונו שטיין / Bruno Shtein   ג'ויה סקפה-שפירא / Joya SKAPPA-SHAPIRO    דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen   הארץ / Haaretz   זוהר בוצ'ן / Zohar Botchen   זר לי / Zer Li   חגית מאק-קלמנוביץ / Hagit  Mack-Kalmanovich   יאיר ביטון / Yair Biton   יאיר  גולן / Yair Golan   יוסף נחמיאס / Yossef Nahmiass   יורם ברק / Yoram Barak   יעקב וינרוט / Yaakov Weinroth   יצחק רוכברגר / Yitzhak  Rochberger   ירון בארי / Yaron Be'eri   ליאורה נהון / Liora Nahon    ליזי שובל-בר / lizzy  shoval Bar   משה סובל / Moshe Sobel   משה סעדה / Moshe Saadda   נועם עוזיאל / Noam Uziel   נחשון שוחט / Nahshon Shohat   נסים מרום / Nissim Marom   ע"י   עדי כרמלי / Adi Carmeli   עופר ברטל / Ofer Bartal   עפר נמרודי / Ofer Nimrodi   ערן מלכה / Eran  Malka   קובי כחלון / kobe kahlon   קרן אלטמן / Keren Altman   רון שפירא / Ron Shapira   רונאל פישר / Ronel Fiaher   רונן יצחק / Ronen Yitzhak   רועי בר / Roee Bar   רות דוד / Ruth David-Blum   רמי דואני / Rami Douani   שי ברס / Shay Baras   ששון חי / Sasson Hay 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"דוד אמרה לי: את תתמוטטי ותגמרי את זה"
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
"ע"
2/07/15 17:54
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  פרשת רונאל פישר
"ערן ורונאל היו נפגשים, יושבים בערב במשרד, ערן היה מגיע, שותים ויסקי, ערן היה זורק שם, רונאל היה מנסה להבין לחשוב והיה אומר לעצמו: 'איך מגיעים לבן אדם, איך מגיעים לבן אדם', ואני חושבת מאוד מהר לעשות חיבורים בין אנשים ולכן היה [לי] חלק בשיחות האלו". כך פעלו ערן מלכה ורונאל פישר לפי עדותה של ע"י, העוזרת האישית של פישר שהפכה לעדת מדינה.
02/07/2015  |  איתמר לוין  |   חדשות
ערן מלכה מסר בעדויותיו, לאחר שנחתם עימו הסדר הטיעון, מידע המפליל לכאורה כמעט את כל הנאשמים האחרים בפרשה ובראשם רונאל פישר ורות דוד. מלכה מסר בין היתר מידע על מכירת מידע מסווג נוסף לזה המופיע בכתב האישום הקיים.
01/07/2015  |  איתמר לוין  |   חדשות
מנכ"ל נתיבי ישראל לשעבר, שי ברס, ביקש להיעזר בקשריו של רונאל פישר עם ניצב ברונו שטיין כדי לקדם אינטרסים של החברה. כך מגלה חומר החקירה הנחשף ב-News1. עדותו של ברס גם חושפת כיצד העלים מהרשויות 200,000 דולר שהחזיק במזומן בביתו - בעודו משמש כמנכ"ל חברות ממשלתיות גדולות (נתיבי איילון ולאחר מכן נתיבי ישראל).
01/07/2015  |  איתמר לוין  |   חדשות
חילופי הווטסאפים בין רונאל פישר ליאיר ביטון חושפים את עומק הקשר והידידות ביניהם. תמלילי התכתובות מצויים בחומר החקירה בפרשה, הנחשף ב-News1. ביטון היה הגדול שבלקוחותיו של פישר, והחברות שבבעלותו שילמו לו עד 100,000 שקל בחודש. במקביל שימשה עו"ד רות דוד כדירקטורית חיצונית בחברת ב.יאיר.
01/07/2015  |  איתמר לוין  |   חדשות
"לגבי יאיר ביטון לא סיפרתי הכל. אני ידעתי מרונאל שיש לו אינפורמציה בקשה לחקירה הסמויה שהתנהלה נגד יאיר. לא ידעתי מהו מקור המידע". כך סיפרה עו"ד רות דוד בחקירתה ב-10.5.15, הראשונה בה חשפה את שהתרחש בפרשת רונאל פישר. יצוין עם זאת, כי חוקרי מח"ש חושדים כעת - בעקבות המידע הנוסף שמסר ערן מלכה - שדוד הייתה מעורבת גם בסחר במידע החסוי ובעסקות השוחד שאפפו אותו.
01/07/2015  |  איתמר לוין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
נזילה ברפת מזרע    פרה מפרישה צואה ושתן בכמות גבוהה פי 40 משל בני-אדם, ורפת בגודל בינוני יוצרת זיהום בכמות גדולה מאוד    הריכוזים העצומים של השפכים הללו לעתים קרובות מגיעים למקורות ה...
מירב ארד
מירב ארד
חופשת החג מתקרבת בצעדי ענק, ועל רקע חוסר הוודאות יש מי שעדיין לא החליטו סופית על תוכניות לחופש    עבור המתלבטים בדקנו מחירים של חבילות נופש מובחרות מעבר לים
עדנה ויג
עדנה ויג
משוררים רואים בשירה דרך לבטא את הדיוקן העצמי שלהם ואת חלומם    כאן המשורר מבטא זאת כבר מראשיתו כעוּבּר, שגדל להיות משורר
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il