|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?

"עבור שותפויות הגז המתווה הוא 'אין ברירה'"

מנכ"ל דלק קידוחים: "נאלצנו להסכים למתווה. ההסכם כולל עבורנו גזירות קשות וחסרות תקדים בעולם" "רמת המחירים בישראל היא בהחלט סבירה יחסית להשקעה"
02/07/2015  |   עופר וולפסון   |   חדשות   |   גז טבעי   |   תגובות
מאת: עופר וולפסון  |    |  תגובות    גז טבעי
גדעון תדמור, מנכ"ל דלק אנרגיה [צילום: יוסי זליגר]

"עבור שותפויות הגז המתווה המתגבש הוא בבחינת הסכם של "אין ברירה" - כך אמר (יום ה', 2.7.15) יו"ר דלק קידוחים ומנכ"ל אבנר, גדעון תדמור, בכנס של איגוד החברות הציבוריות בשיתוף BDO זיו האפט וגולדפרב זליגמן. כחלק מפאנל העוסק בעלות - תועלת ברגולציה - סקטור הגז כמקרה מבחן שהסתיים זה עתה, התייחסו חברות הגז למתווה שהציעה הממשלה.

תדמור הוסיף: "נאלצנו להסכים למתווה. ההסכם כולל עבורנו גזירות קשות וחסרות תקדים בעולם. מצער מאוד שהעתיד האנרגטי שלנו נהפך לכלי ניגוח פוליטי. ההחלטות צריכות להיות מבוססות על שיקולים מקצועיים ולא פוליטיים. מכריחים אותנו למכור שלושה מתוך ארבעה מאגרים שגילינו, וזה נראה לכולם בסדר. זה הדרך שבה נעודד ונשכנע משקיעים חדשים להגיע לישראל? מה המסר שאנחנו מעבירים? תגיעו, תזיעו, תשקיעו, ואם תמצאו אנו נאלץ אתכם למכור. מתנהל מסע הסתה והשמצה אלים ורווי שקרים נגד תעשיית הגז והעומדים בראשה.

"מי שמארגן את ההסתה עושה זאת ממניעים פוליטיים טהורים, מתוך רצון לנגח את הממשלה. מחירי הגז בישראל הם מהנמוכים בעולם המערבי, וזאת עובדה שעליה מסכימים מומחים מהארץ ומחו"ל. המתנגדים עושים שימוש מניפולטיבי במספרים כדי לחזק את הטענות השקריות שלהם.

לא צריך להיות מומחה כדי לזהות שיש כאן מאבק פוליטי של חלקים בשמאל נגד הממשלה. יש גורמים פוליטיים, ואני חושב שכולם כאן יודעים למי הכוונה, שלא בוחלים בהפצת שקרים ואיומים, ובהטחת האשמות חסרות בסיס נגד התעשיה והעומדים בראשה, גם במחיר פגיעה אנושה בתעשיית הגז הישראלית.

"האמת שונה בתכלית - אם מפחיתים ממחירי הגז של 5.45 דולר ליחידת אנרגיה את השקעות העתק של כ-4 מיליארד דולר, את עלויות ההפקה, המיסים, התמלוגים, היטל שישנסקי ומימון אנו נותרים עם פחות מדולר רווח. חלק המדינה מהתקבולים לאחר ששינסקי הוא חסר תקדים - למעלה מ-60%! שיעור התשואה של פרויקט תמר קרוב לזה שנחזה בוועדת שישנסקי ונמוך משמעותית משיעורי התשואה הממוצעים בפרויקטים דומים בארה"ב, היכן שלא קיימים סיכונים גיאופוליטיים וסיכונים שוק.

"יש כאן ממשלה שרוצה לקדם את תעשיית הגז, ובוודאי שיש כאן ראש ממשלה ושר אנרגיה שמבינים את החשיבות הכלכלית והמדינית האדירה של התעשיה הזאת לישראל ולכלל האזרחים, אבל, יש קבוצה לא גדולה, אבל צעקנית במיוחד, שמוכנה להרוס את התעשיה בשביל עוד כותרת בעיתון, ועוד סטטוס ציני בפייסבוק או ציוץ אירוני ומגניב. להזכירכם: אלו אותם אנשים שעיכבו את פיתוח פרויקט תמר בלמעלה משנה; אותם אנשים שיצאו להפגין נגד מתקן הקבלה בצפון; אותם אנשים שאצו רצו לבג"ץ אחרי ועדת צמח רק כדי לדחות את קבלת המסקנות בפרק זמן של למעלה מחצי שנה; אותם אנשים שיצאו נגד הממונה על ההגבלים עסקיים בסיבוב הקודם ואלה אותם אנשים שגרשו מכאן את חברת וודסייד האוסטרלית ועכשיו הם מתנגדים למתווה שהניחה הממשלה בפני הציבור. לנו, לעומת זאת, יש אחריות למדינה, לתעשיית הגז ולבעלי מניותינו ולכן נמשיך להיות מחויבים לפיתוח התעשיה, הרחבת תמר ולפיתוח לוויתן, כפי שפעלנו עד היום, באחריות ובמקצועיות".


מנהל נובל אנרג'י בישראל, ביני זומר, אמר כי "המתווה הרגולטורי שהוצג ביום שלישי ע"י השר שטייניץ סולל את הדרך לפיתוח לוויתן, כריש ותנין ולהמשך פיתוח תמר, ומאפשר לאזרחי ישראל ליהנות מהתועלת הכלכלית של המשאבים הרבים שלחופי המדינה. המתווה מאזן מספר אינטרסים, ביניהם יצירת סביבת השקעה יציבה שתאפשר המשך חיפוש ופיתוח של משאבי הטבע של ישראל, בסיס לתחרות, וכן התוויית מחיר הוגן עבור גז טבעי. נובל אנרג'י מברכת על השקיפות בפרסום המתווה, והיא מחויבת להמשיך לעבוד עם ממשלת ישראל לשם אימוצו.

"לא נשארו לנו וויתורים, לקחו מאתנו הכל, אם מישהו חושב שנגיע עכשיו לשימוע ציבורי, לא יהיה מתווה ולא יהיה פיתוח לליויותן ולא יהיה כלום. בתקשורת אומרים וממשיכים לסלף את הדברים, לא להתמקד בעובדות זה חבל לא משרת את הציבור ולא משרת את הדיון, שלי ייחימוביץ' לא מבינה.

בכל העולם שרוצים לעודד חיפושים מעלים מחירים ורק פה רוצים להוריד מחירים."

מנכ"ל אקו אנרג'י, עמית מור, אמר כי "רמת המחירים בישראל היא בהחלט סבירה יחסית להשקעה הנדרשת לקידוחים במים עמוקים, באירופה הרבה יותר גבוהים מאלצנו. באוסטרליה רמת המחירים דומה מאוד לישראל. פחות מ-5 דולרים וחצי לא תהיה שום כדאיות, קודם כל שיהיה פה גז ונוכל להבטיח את ההכנסות. הדבר החשוב ביותר מבחינת האינטרט הציבורי מבחינת משק זה נושא של ביטחון לאומי, כרגע 60% מהחשמל שלנו מגיע משדה אחד תקלה טכנית אחת ואין לנו חשמל. מדוע לא מגיעים מדוע למכרז בלנון יש 20 חברות בינלאומית ואלינו איש לא רוצה להגיע? בגלל חוסר היציבות הרגולטורית."

מנהלת תחום אנרגיה באגף התקציבים במשרד האוצר, עדי חכמון, אמרה כי "ההבטחה שאנחנו נותנים לחברות היא לא הבטחה שלא תהיה פה יותר רגולציה, היא בסך-הכל אומרת שבדברים שטיפלנו בהם טוב, וטיפלנו בהם טוב, אנחנו לא נגע בשנים הקרובות, בשביל ליצר וודאות ולגרום למשקיעים להגיע. הגענו למסקנה שהדרך הטובה ביותר בשביל להוציא את השוק הזה מקיפאון, הוא הידברות עם החברות, לכל אחת מהחברות היו קווים שהתקפלו. אני שלמה עם המכלול של ההסכם, רמת המחירים שדיברו עליהם: דולר, שניים הם לא מחירים שיגרמו למשקיעים להגיע לפה." הממונה על ההגבלים העסקיים לשעבר, דודי תדמור, ציין כי "נמצא פה אוצר גלום, במקור היזמים היו אמורים להישאר עם שני שלישים ואחרי שהמדינה עשתה סדר בוועדת ששינסקי היא לוקחת לעצמה 60-65% מהגז, ולמרות זאת הממשלה לא סידרה שום דבר, השאירה בלאגן מוחלט שיש בו המון רגולטורים, ויותר מדי דעות, ההחלטה הזאת לא יכולה רק החלטה של תחרות, אפילו הממונה עצמו אמר את זה."

"הם מדברים, ואנחנו מתחברים לגז הטבעי"
12 מפעלים בדרום הארץ וצפונה התחברו לגז הטבעי, באמצעות צנרת שהתקינה חברת טלמניע ההשקעה – 2.5 מיליון שקל בממוצע למפעל
▪ ▪ ▪

בעוד הפוליטיקאים ממשיכים לדבר על מתווה הגז, המפעלים והיזמים הפרטיים עושים מעשה: 12 מפעלים בדרום הארץ ובצפנה התחברו באחרונה, באמצעות צנרת של חברת טלמניע, לצינור הראשי של הגז הטבעי.

המפעלים בדרום הם אגן כימיקלים, חסין אש, יהודה פלדות, נגב קרמיקה, סוגת, קוניאל, רותם צין ושטראוס. המפעלים בצפון הם טמבור גבס, ספנטק, פסדים ותל בר. כולם יחד השקיעו 30 מיליון שקל בצנרת, שהם 2.5 מיליון שקל בממוצע למפעל. דוגמה בולטת היא סוגת בקריית גת – צינור בן 500 מטר, ב-3 מיליון שקל.

עידו רוזוליו, מנכ"ל טלמניע: "הביקוש גובר. הפעלת המתקנים באמצעות גז טבעי מקטינה את ההוצאות, וגם את רמת זיהום האויר".

▪ אלעזר לוין

תאריך:  02/07/2015   |   עודכן:  02/07/2015
עופר וולפסון
+המדינה: לאפשר להתקדם באישור מתווה הגז
19:55 02/07/15  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
מבקשת מבג"ץ לדחות את עתירת התנועה לאיכות השלטון לצווי ביניים שיקפיאו את הטיפול בנושא  ▪  מזהירה: מניעת יישום המתווה תפגע בצורה ממשית ביכולת לממש את פוטנציאל הגז הטבעי
("עתירה לקויה" [צילום: פלאש 90])
+גפני: הרגולציה תבריח את המשקיעים
12:07 02/07/15  |  עופר וולפסון   |   לרשימה המלאה
יו"ר ועדת הכספים: "חייבים לפתח את לוויתן"  ▪  יו"ר רשות ניירות ערך האוזר: "יש אווירה אנטי עסקית בישראל"
(גפני. הכנסת הופכת לחברתית [צילום: פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"עבור שותפויות הגז המתווה הוא 'אין ברירה'"
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
האדיש
2/07/15 15:31
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  גז טבעי
"אנחנו מרבים ברגולציה עד שמשקיעים בורחים מפה. חייבים לפתח את לוויתן" - כך אמר (יום ה', 2.7.15) ח"כ משה גפני, יו"ר ועדת הכספים בכנסת, בנאומו שפתח את כנס איגוד החברות הציבוריות בשיתוף BDO זיו האפט וגולדפרב זליגמן.
02/07/2015  |  עופר וולפסון  |   חדשות
ישראל מתמחה במספר תחומי עיסוק או אולי שעשוע שגורמים לה נזק הרבה יותר גדול משגיאות שהיא עושה בתחום קבלת החלטות מרכזיות בניהול ענייני המדינה. השבועות האחרונים עוסקים באופן אובססיבי בעסקת הגז בין המדינה ליצחק תשובה ונובל אנרג'י. מה לא נאמר כבר בנושא זה? ומי לא ראה חובה מוסרית, מקצועית, אידיאולוגית או פוליטית להתבטא בו. אף אחד, לרבות נבחרי ציבור ובעלי תפקידים בתחומים קרובים ומשיקים למשק האנרגיה ומערכות הכלכליות של ישראל, למעט קומץ מצומצם של העוסקים בדבר, אינו יודע באמת מה כתוב בכל הניירת שיוצרה עד היום בנושא. ובכל זאת איש אינו בוחל לדון בפרטים, במספרים, ובשיקולים "הלאומיים" של הנושא. מי שעסק פעם בקידום עסקה וניהול מו"מ מסחרי-כלכלי בנושא גדול ומורכב, יודע שהפרטים הקטנים בחוזי המכר ובנספחיהם חשובים לפעמים יותר מהערכים המספריים המופיעים תחת הפרק "תמורה" או "תנאי תשלום", או "הפסקת החוזה" וכ"ב. לקיים דיון רציני בפרטי העסקה בנושא הגז מבלי לדעת ממש במה מדובר, זו יומרה "פראית" או שחצנות בלתי מרוסנת.
02/07/2015  |  רפי לאופרט  |   מאמרים
אופוזיציה - יוק: מערכת הבחירות האחרונה שבה ולימדה את כולנו (רובנו - כי כנראה היו כאלו שהבריזו מהשיעור) כי בראש סולם העדיפויות של הבוחר הישראלי עומד, ובצדק, הנושא הביטחוני- מדיני. ביטחון אישי במקום הראשון ואחריו הביטחון הלאומי. בימים האחרונים אנו עדים לגל פיגועי טרור עם תוצאות קשות ואף טרגיות בחלקן. מפלגות האופוזיציה דחקו לקרן זווית עניין רציני זה ועסוקים כולן, כל היום, בספור הגז הטבעי. כאילו אימת מונופול הגז גדולה מסכנת הדקירה והירי. לאופוזיציה כנראה חשובה יותר השאלה האם הגז הטבעי יישאר קבור באדמה מאשר אנשים צעירים שיקברו, חלילה, באדמה. במקום להכתיב סדר יום הן נגררות אחרי סדר היום של התקשורת הממוסדת.
02/07/2015  |  יורם דורי  |   מאמרים
מבקר המדינה, יוסף שפירא, מבקש מהשרים סילבן שלום ויובל שטייניץ להגיב בתוך שבוע על טיוטת הדוח שלו בנוגע משק הגז. שפירא פועל בהליך מזורז, במטרה לפרסם את הדוח לפני סיום השימוע הציבורי על מתווה הסדרת הענף.
01/07/2015  |  איתמר לוין  |   חדשות
מבקר המדינה יוסף שפירא פנה (יום ג', 30.6.15) במכתב לשר האנרגיה יובל שטייניץ וביקש ממנו לא להעביר את מתווה הגז לאישור הממשלה לאחר שלב השימוע הציבורי, אלא רק לאחר שהמבקר יעביר את הדוח שלו בנושא פיתוח משק הגז הטבעי.
30/06/2015  |  עופר וולפסון  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il