התוכנית להכפלת מסילות החוף (תוכנית תת"ל - "תוכנית תשתית לאומית") הוכרזה לפני כשנה כתוכנית תשתית לאומית. מתווה התוכנית מייעד הכפלת מסילת הרכבת ממערב למסילה הקיימת מתחנת הרכבת "חוף הכרמל" ועד לתחנת "אוניברסיטת תל אביב" (80 ק"מ) תקצר את הנסיעה ברכבת המהירה ל-30 דקות בלבד. לצורך השוואה לרכבת הפרברית הנסיעה אורכת כ-50 דקות.
במסגרת התוכנית ישודרגו 10 תחנות על המסלול הקיים שישמשו את הרכבת הפרברית ובמקביל תוקם תחנת מעבר חדשה בין הרכבת הפרברית למהירה. על-פי התוכנית, הרכבת המהירה תבצע עצירה אחת בלבד לאורך המסלול. בשלב מתקדם יותר ייבחנו אפשרויות למיקום עצירתה של הרכבת.
ועדת ההיגוי של התוכנית התכנסה בהשתתפות כל בעלי העניין, כדי לשמוע את התייחסותם ולהציף סוגיות שונות המצריכות מענה. בפני המשתתפים הציג אבישי גרינברג את התוכנית המוצעת על-ידי
רכבת ישראל וציין כי על-פי התחזית לשנת 2040, רבע מיליארד נוסעים צפויים להשתמש ברשת המסילות בישראל. מטרת התוכנית היא הגדלת קיבולת הנוסעים במסלול. כל המעברים ישונו להפרדות מפלסיות. המסילות הנוספות בקטע שבין נתניה לשפיים יוקמו בצד מזרח למסילה הקיימת ובקטע נתניה-חוף הכרמל הן יוקמו בצד מערב.
נציגי עיריית חיפה בדיון - סגנית ומ"מ ראש העיר, מחזיקת תיק מינהל הנדסה
חדוה אלמוג ומהנדס העיר אריאל וטרמן - הודיעו לוועדת ההיגוי כי התוכנית מתעלמת לחלוטין מהסיכומים שהתקבלו בנושא שיקוע הרכבת ועל כך שזאת בכלל לא הוצגה כאופציה ממשית. השניים הביעו התנגדות נחרצת לתוכנית שהוצגה בפניהם. לדבריהם הצטרפה עינת קליש-רותם מסיעת "חיים בחיפה" שבאופוזיציה העירונית שטענה כי "התוכנית רעה ו"דורסים את העיר חיפה ואת הפוטנציאל שלה".
נציגי עיריית חיפה דרשו בפני הוועדה כי לא תתקבל כל החלטה ללא התייחסות מפורשת לשיקוע הרכבת וללא הצגת התועלת למשק הלאומי ולעיר עצמה. לטענת מהנדס העיר, על-פי החישובים שנעשו, ההכנסות משיווק השטחים שיווצרו כתוצאה משיקוע הרכבת, יכסו את כל עלויות השיקוע.
אלמוג ציינה כי "במועצה הארצית לתכנון ולבנייה סוכם כי הסרת החיץ בין העיר והים, כלומר מסילת הברזל, תידון בעת הדיון בהכפלת המסילה, וכעת בנקודת הזמן הקריטית מכפילים לא רק את המסילה אלא גם את הטעות ומשדרגים אותה ל'טעות היסטורית'".
בסיכום הדיון הוחלט כי "תיבחן גם חלופת המינהור בחיפה".