|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?

הצפי: מסילת רכבת שישית באיילון

הגדלת קיבולת ברכבת ישראל - מערכת איתות חדשה ותכנון שתיים-שלוש מסילות לפי שנת 2030 "ההשקעה הרכבתית בפריפריה - כדאית למשק"
02/08/2015  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   תחבורה ציבורית   |   תגובות
מסילת הרכבת באיילון

רכבת ישראל נערכת להגדיל את קיבולת הנוסעים. סיפר על כך ראובן קוגן, סמנכ"ל הפיתוח של רכבת ישראל, במסגרת ועידת התשתיות (מידע כנסים) בקריית שדה התעופה:
  • במסגרת החישמול - מכרז קטרים חשמליים ותשתיות. החישמול יאפשר יותר רכבות "פר" זמן;
  • מערכת איתות באיילון שתאפשר מעבר בשעה של 17 רכבת ב-2019 לעומת 14 היום. ההפעלה תכלול רכש תדרים ממשרד הביטחון [בשבת הקרובה עורכת רכבת ישראל ניסוי במערכת האיתות לרכבת בקו באר שבע-אשקלון, שצפויה להתחיל לפעול במוצאי ראש-השנה].
  • שתי מסילות נוספות באזור תל אביב. התכנון הקודם להוספת מסילה נוספת באיילון נעשה לפי הצפי של שנת 2020, אך כעת מדובר על תכנון לפי 2030 שמצריך שתי מסילות נוספות - רביעית וחמישית ביחד - ואולי אחרי זה גם מסילה שישית. "השווי של זה נאמד במיליארדי שקלים. הפרויקט וניהולו מסובך מאוד, אבל צברנו ניסיון רב בפרויקטים מסובכים כמו הקו לירושלים".

קוגן: "זהו פתרון אמיתי לתחבורה ציבורית שתהיה אטרקטיבית לאנשים שהיום מעדיפים את הרכב הפרטי. בניו-יורק ובלונדון, מהמנהלים הבכירים ועד העובדים הזוטרים משתמשים בסאבווי או במטרו מבלי לחוש שהם נוסעים בתחבורה נחותה אלא בכזו שמשרתת אותם. בישראל זה נראה לפני כמה שנים קצת כמוקצה ורצו להשקיע בסלילת כבישים כי זה נראה זול ויעיל יותר. יש שינוי של התפישה לכיוון תחבורה ציבורית, ומדובר בהשקעה כדאית למשק".

בהתייחסו לפריפריה, אמר קוגן: "תחנת ראשונים סובלת מהפרשי תעריפים גבוהים בין אוטובוסים לראשל"צ לרכבת לראשל"צ, אבל ראוי שרכבת תהיה קצת יותר יקרה מאוטובוס כי השירות שניתן הוא ברמה גבוהה יותר. הסבסוד בפריפריה חיוני. אנחנו רואים את הדבר הזה שאנשים מצביעים ברגליים. קו הנגב הוא הראיה לכך שתיאוריית ההשקעה הכלכלית הלא-כדאית ברכבת קרסה. גם בשדרות וגם בנתיבות שפעם נחשבו לערי רפאים מבחינת הרכבת. רואים את הביקוש והפריחה בנדל"ן בערים האלה - בונים מול תחנת שדרות, שכונה מתפתחת מול תחנת אופקים שתיפתח בעוד שנה ויש שינוי במחירי המגרשים מול תחנת נתיבות. ברור לגמרי שהרכבת מחברת את המדינה והתועלת הכלכלית ההיקפית נותנת תמונה אופטימית".

מנכ"ל בומברדיה ישראל, יוסי דסקל, אמר כי אין בישראל די תשתית רכבתית וכי במקומות בהם פועלת תשתית רכבתית פחת השימוש ברכב פרטי בˉ50-40 אחוזים. לדבריו, רוב התאונות מתרחשות בגוש-דן והרכבת הקלה תסייע להפחית אותן. "כתוצאה מנסיעות הרכבות התחתיות בלונדון, בפריז ובברלין יש אפס תאונות ב-30 השנים האחרונות. ברכבת ישראל יש אפס תאונות בחמש השנים האחרונות. צריך ליצור לולאות רכבתיות ולקשר ביניהן". עוד אמר דסקל כי ניתן היה לוותר על הרכבת הקלה שחלקה עילי וחלקה תת-קרקעי ולבנות רכבת מונורייל מוגבהת, שבכל חודש ניתן להשלים קילומטר אחד של בנייתה, ומלבד יתרון הזמן ניתן יהיה להסיע בה 40 אלף בני אדם לעומת רק 20 אלף ברכבת הקלה וממילא להביא לשיפור באיכות האוויר.

מנכ"ל משרד התחבורה עוזי יצחקי אמר שככל שיש יותר תחבורה ציבורית כך יש פחות הרוגים בתאונות דרכים. עוד אמר: "יש גידול של 35% מתחילת השנה בנוסעי הרכבת, ונעבור בגדול את ה-50 מיליון נוסעים השנה עם הקווים החדשים שיושקו - קו הבשור לנגב בסוף השנה הזאת, הקווים הבאים לכרמיאל רכבת העמק והקו לירושלים יגרמו להכפיל ולהשליש את מספר הנוסעים. ציבור שנותנים לו תחבורה ציבורית יעילה וטובה מצביע ברגליים, ואנחנו רואים את הקווים המוצלחים ברחובות, בכפר סבא, בבאר שבע ובחיפה. בהחלט זה צריך להיות הכיוון. אני מקווה שעם הרפורמה בתעריפים נוכל לעשות אותם אטרקטיביים יותר".

רו"ח מרדכי בהירי דואני, מנכ"ל הרשות לבטיחות בדרכים, אמר כי לא כל תאונות האופניים מדווחות למשטרה, וציין כי חלק מהעלייה בתאונות נובע גם מהתשתיות. "סימנו את מוקדי הסיכון בכביש. אנחנו מקצים 200 מיליון ש"ח בשנה לטפל בהם. אחרי שזוהה כזה מוקד, פרק הזמן לטפל בו הוא אפסי. פעלנו להאצת תהליכים מול נתיבי ישראל. אנחנו פועלים להקצות יותר כסף לטובת העניין. יש יותר הרוגים ופצועים קשה במרחב העירוני מאשר בבין-עירוני.

"עשינו סקר בטיחות בכל מוסדות החינוך וכל ראש רשות קיבל דיווח. שלחנו מכתב לראש הרשות שלווה באלמנט תקציבי. אנחנו כמו השב"כ: כל תאונה שמנענו לא יודעים וזה לא מפורסם אך אם לא מנענו זה מיד מפורסם. אנשים אומרים: לי זה לא יקרה. הייתי בטקס לחללי תאונות הדרכים. ראיתי זוג דרום אמריקני עם הגב לקהל כשהאב מסתכל על תמונת בתו. הבנתי שזו מלחמה של כל אחד מאיתנו, וכדי לנצח בה דרוש כסף אבל גם התנהגות נכונה. הרשות לבטיחות בדרכים מקיימת הסברה אבל גם מממנת תקני שופטי תעבורה".

תאריך:  02/08/2015   |   עודכן:  02/08/2015
עידן יוסף
+תוגבל כניסת משאיות בבוקר לצירי עבודות בת"א
11:57 02/08/15  |  עידן יוסף
שר התחבורה, ישראל כ"ץ, הנחה את גורמי המקצוע במשרדו לגבש תכנית שתצמצם משמעותית כניסה של משאיות וכלי רכב כבדים לתל אביב בשעות הבוקר, באזורי העבודות של הרכבת הקלה בגוש-דן. מנכ"ל המשרד יקים צוות מקצועי משותף למשרד התחבורה, לעיריית תל אביב, למשטרת ישראל ולמועצת המובילים והמסיעים, שיבחן המלצות בנושא. במסגרת התכנית, נבחנת אפשרות לאסור על תנועה בשעות 09:30-06:30. האיסור לא יחול על משאיות אספקה.
+ביה"ד הורה לעובדי הרכבת הקלה לשוב לעבוד
10:23 02/08/15  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
השופטת שדיאור: השביתה אינה מידתית ואינה מוצדקת  ▪  "הציבור נפגע מהשבתה פתאומית זו, בעיצומו של שרב, ובלא התראה"
([צילום: דן פורגס])
+מש' התחבורה: "הולך להיות קשה מאוד"
00:54 02/08/15  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
תחזית פסימית על הקשיים בעת עבודות הרכבת הקלה מפי מנכ"ל משרד התחבורה, לצד התחייבות לתת מענה בזמן אמת לבעיות  ▪  מנכ"ל הרשות לתח"ץ: הזדמנות להעביר חלק לא-קטן מהנוסעים לשימוש בתחבורה ציבורית  ▪  האם יקומו חניוני חנה וסע גם באזור ובנתניה?
([צילום: איתמר לוין])
+סגן שר הפנים מבקש הנחת ארנונה לעסקים בתוואי הרק"ל
23:34 01/08/15  |  עידן יוסף
סגן שר הפנים, ירון מזוז, פנה לראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי ולמנכ"ל העירייה מנחם לייבה, בבקשה להקל בתשלומי הארנונה לעסקים הקטנים הפעילים לאורך ציר עבודות הרכבת הקלה, ואף לבחון פיצויים או נקיטת צעדים לעידוד הצריכה בעסקים אשר עתידים להיפגע. לשאלת News1 מדוע אינו מבקש מהשר סילבן שלום להפחית את סכום הארנונה, השיב דובר סגן השר כי העירייה יכולה להפנות בקשה בעניין, אולם כבר כיום קיימים תעריפי מינימום ותעריפי מקסימום שיכולה עירייה לגבות ובת"א התערים לעסקים הוא מהגבוהים בישראל. עוד אמר כי קיימים תתי-סיווגים לארנונה לגבי סוגי עסקים שונים שהעירייה יכולה להתאימם.
+הושבתה פעילות הרכבת הקלה בירושלים
23:26 01/08/15  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ועד העובדים פועל לסכל את הכוונה להגדיל את הגדלת התדירות של הנסיעות ברכבת הקלה  ▪  משרד התחבורה: נתגבר אוטובוסים
([צילום: פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הצפי: מסילת רכבת שישית באיילון
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  תחבורה ציבורית
ועד נהגי הרכבת הקלה וההסתדרות הודיעו להנהלת הרכבת כי יקיים (יום א', 2.8.15) שיבושים והשבתות שיפגעו בשירות הניתן לנוסעים. מדובר בהשבתה מלאה, שההנהלה מבקשת צו מניעה נגדה.
01/08/2015  |  עידן יוסף  |   חדשות
חברת ההסעות שירותי ההסעות על-פי דרישה אובר, הפעילה גם בישראל, תשקיע מיליארד דולר בתשעת החודשים הבאים בהודו, במטרה להרחיב את הנוכחות שלה באחד מהשווקים הגלובליים הגדולים ביותר. כך הודיעה (יום ו', 31.7.15) החברה מסן פרנסיסקו, קליפורניה.
31/07/2015  |  עופר וולפסון  |   חדשות
היכן החלה אלימות השוטרים נגד מתנחלים האוצר שוב פועל בשיטת "מצליח" סעודיה מצטרפת למרוץ החימוש הגרעיני בתי המשפט כבר נדרשים לסוגיית הרכבת הקלה חודשיים ראשוניים בעייתיים לממשלת ה-61 לאן יגיע נער שכבר בגיל 16 הוא עבריין כבד
31/07/2015  |  איתמר לוין  |   מאמרים
למעלה משנה נמשכת הבחינה הממשלתית של הארכת תוואי קו הרכבת של רכבת ישראל לירושלים, שאמור לפעול לקראת 2018, כך שיגיע באופן תת-קרקעי, אולם עד עתה לא הסתיימה הבחינה.
31/07/2015  |  עידן יוסף  |   חדשות
שר התחבורה, ישראל כ"ץ, הנחה (יום ה', 30.7.15) את המפקח על התעבורה, מאיר חן, לאסור נסיעת רכבי שרים ואישי ציבור בנתיבי התחבורה הציבורית (נת"צים) באזורי העבודות על הרכבת הקלה בגוש-דן.
30/07/2015  |  עידןי יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
מאז אסון ה-7 באוקטובר 2023, ניכר כי המושג "הפקרה" נחרת בשיח הציבורי כתיאור מצב המייצג את אשר פקד אותנו ביום המר והנמהר ההוא - קלות הבלתי נסבלת של ייחוס אשמת "הפקרה" לממשלת ישראל
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il