הסדרי התנועה החדשים בעקבות עבודות הרכבת הקלה בגוש-דן יחלו הלילה (יום א', 2.8.15).
משרד התחבורה שוקל פתיחת חניוני "חנה וסע" חדשים גם באצטדיון נתניה ובאזור.
בוועידת התשתיות (מידע כנסים) שהתקיימה בקריית שדה התעופה, התייחס מנכ"ל משרד התחבורה
עוזי יצחקי לעבודות הצפויות ובפיו מסר לא מרגיע בכלל: "זה לא הולך להיות קל, זה הולך להיות קשה מאוד. אבל אני חושב שאם ניתן מענה בזמן אמת לכל בעיה שתצוץ - הקשיים יהיו פחות בעייתיים לציבור ומרקם החיים ייפגע כמה שפחות".
לדברי יצחקי, עבודות החפירות באלנבי, בקרליבך וביהודית מוכרחות, אולם "נשתדל לתת כמה שיותר מענה לקושי של הציבור ושל בעלי העסקים".
ראש
הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, מאיר חן, אמר כי הרשות רואה בעבודות הזדמנות להעביר חלק לא-קטן מהנוסעים לשימוש בתחבורה ציבורית. "אין לי ספק שחלק גדול מהאנשים יעשו את ההעדפות שלהם, וחלקם יעברו לתחבורה ציבורית. התפקיד שלנו זה לשפר את המהלך הזה".
חן מנה כמה מהישגי הרשות לתחבורה ציבורית מאז הוקמה, ובהם נושא השילובים עם הרכבות ("קו רציף"), מיפוי אזורי תעסוקה לצורך יצירת "קווי הזנק" מהירים שיקצרו את הנסיעה למקומות כמו עתידים בת"א ופארק אפק בראש העין, כ-130 מרכזי השירות לרב-קו והאיחוד למסלקה אחת שהתרחש בחודש מאי, עבודה בשיתוף הרשויות על הקצאת נת"צים, וכן הפיכת ראש העין לעיר-מודל לתחבורה ציבורית במסגרת המכרז הקרוב של פתח תקוה - בקעת אונו.
מאיר חן: "לצד הפתרונות ארוכי הטווח אנחנו שוקדים גם על פתרונות לטווחים קצרים. גיליתי שיש המון מומחים לתחבורה ציבורית. אין ספק שזה הפך להיות נושא אטרקטיבי, אבל צריך גם את הסבלנות. שנים. דבר לא קורה בן-יום. יש דברים שנמשכו שנים. תמיד אמרתי שאני לא רוצה להתעסק בעבר ומעדיף להתעסק בעתיד. דברים קורים ומתרחשים. אנחנו בתחילתה של מהפכה משמעותית בתחבורה הציבורית. גם העדיפות וסדריה משתנים. החזון שלנו כרשות הוא לייצר תחבורה יעילה, אמינה וזמינה".
סגנית ראש עיריית תל אביב-יפו ומחזיקת תיק התחבורה,
מיטל להבי, אמרה כי יש ליצור אלטרנטיבה תנועתית שאינה קשורה לרכב פרטי. לדבריה, כלי רכב הם רק אמצעים שאמורים לשרת אנשים וכי תפקידנו אינו להיות מזרימים בכבישים אלא מסיעים של אנשים. עוד אמרה להבי: "פעם היו מסופים. בהרצליה, בנתניה הם הפכו לנדל"ן מניב. למה לדן יש נדל"ן אם אינו משמש לתחבורה ציבורית? למה יש מגדל בארלוזורוב. גם ל
רכבת ישראל התירו להפריד בין תפעול לשימוש בקרקע. הקרקעות האלה מופרטות למען המניב -זה לא תקין. זה קרה בתחבורה, בבזק, בחברת החשמל ואני מנבאה שהגז והאנרגיה זה הדבר הבא שיקצו לו קרקעות. זה דבר שצריך להפסיק אותו". להבי התייחסה למחסור במהנדסי תנועה ויש להעלות את משכורתם כדי להפוך את המקצוע למבוקש כדי לייצר כאדר של אנשים שיתכננו תנועה בצורה מקצועית.