|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח

"תמ"א 38 לא תגן בעת רעידת אדמה"

ועדת המדע דנה בהיערכות לרעידת אדמה כשליש מהמבנים בישראל אינם ערוכים לרעידות אדמה ותוכנית תמ"א 38 שנועדה לחזק את המבנים אינה ממלאת את ייעודה אייכלר מציע שהממשלה תיקח על עצמה את הפרויקט באמצעות חברות בנייה ממשלתיות, שיחזקו בניינים באזורים שבהם לקבלנים פרטיים לא משתלם
25/11/2015  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   אסונות/פגעי טבע   |   תגובות
[צילום: AP/Sue Ogrocki]

ועדת המדע והטכנולוגיה התכנסה (יום ג', 25.11.15) לדיון בהיערכות ישראל לרעידות אדמה. בישיבה השתתפו יו"ר ועדת ההיגוי הבין-משרדית להיערכות לטיפול ברעידות אדמה, נציגי משרדי הממשלה השונים, רשויות מקומיות, רשויות החרום והביטחון וחברי כנסת.

בפתח הישיבה ציין יו"ר הוועדה, ח"כ אורי מקלב, כי הוועדה מתכנסת לבחינת היערכות הגורמים הפועלים תחת ועדת ההיגוי להיערכות מפני רעידות אדמה בנושאים של מוכנות מערכות החינוך, הבריאות, התשתיות, תקשורת, חרום והצלה, חיזוק מבני מגורים ומבני ציבור. "כגורם המפקח על פעילות הוועדה אנו מעוניינים לעקוב אחר ההיערכות, היעדים, התרחישים, התרגילים ומוכנות מערכות הביצוע", הוסיף.

התערבות תקציבית

ח"כ בני בגין (ליכוד), שהקים את ועדת ההיגוי בהיותו שר המדע, ציין כי "קבענו מסגרת היערכות למצב של רעידת אדמה. על-פי תקן הבנייה בישראל משנת 1980, הבניינים נבנים בכך לעמוד ב-90% מהסתברות רעידות האדמה. כיוון שכשליש מהבניינים בני שלוש קומות ומעלה בישראל נבנו לפני כניסת התקן לתוקף, החלטתי להחמיר בהיערכות כלל הגורמים ולקבוע רמת ביטחון של 95% מול רעידות אדמה. אוכל להבין כל החלטה שונה".

בגין הזכיר כי במהלך דיון שהתקיים לאחרונה בוועדה המיוחדת לדיון בהצעת חוק הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית ובסעיפים מהצעת חוק התוכנית הכלכלית, בראשות ח"כ אלי כהן (כולנו), סוכם כי יוקצב תקציב "לא קטן" כדי לקדם חיזוק מבנים ביישובים הממוקמים לאורך בקע ים המלח, "כי כנראה דרושה התערבות יסודית תקציבית של המדינה - שחשבנו שאנו פטורים ממנה בהסדר של תמ"א 38".

באשר לתוכנית המתאר הארצית שנועדה לעודד חיזוק מבנים, אמר יו"ר הוועדה מקלב כי "תמ"א 38 הפכה לתוכנית כלכלית שאולי יכולה לסייע לפתרון מצוקת הדיור, אך היא אינה ממלאת את ייעודה לחיזוק מבני מגורים – משום שבפריפריה יישום התוכנית אינו כלכלי ליזמים והמבנים אינם מחוזקים". כן ציין כי לחיזוק מבנים מפני רעידות אדמה יתרונות נוספים, כך שהצורך בכך גדול יותר.

שהמדינה תממן

ח"כ דב חנין (הרשימה המשותפת) אמר כי חשוב שתקודם תוכנית אחרת להתמודדות עם רעידות אדמה במקום תמ"א 38, וח"כ עבד אלחכים חאג' יחיא (הרשימה המשותפת) אמר כי יש למצוא דרך לחייב את כל הדיירים בביצוע התוכנית. ח"כ ישראל אייכלר (יהדות התורה) הציע כי במקומות שבהן יישום תמ"א 38 אינה כדאית ליזמים, על חברות השיכון הממשלתיות לחזק את המבנים וליישם את התוכנית – כאשר את הפער שבין ההכנסות להוצאות תממן הממשלה. "כך ייצא ששני הצדדים – גם התושבים וגם המדינה – ייהנו מחיזוק המבנים", הסביר.

ליאורה זידמן, מנהלת מינהל הנדסה וביצוע במשרד הבינוי והשיכון, אמרה גם היא שבלי השקעה ממשלתית לא ניתן יהיה לקדם את נושא חיזוק מבנים באזורים בהם תוכנית תמ"א 38 לא כדאית לקבלנים פרטיים. ניר ברלוביץ, מנהל מינהל הדיור הממשלתי, אמר שב-2016 מתוכנן פיילוט לחיזוק מבנים של המינהל. למשרדי הממשלה אין תקציב ייעודי לנושא, הוא אמר. רונית מזר, מנהלת אגף בכיר לתכנון ארצי במינהל התכנון, אמרה שרוב המימוש של תוכנית תמ"א 38 נעשה במרכז הארץ, וכמעט 40% מהבקשות הן להריסה ולבנייה מחדש, לא לחיזוק.

הפתרון - בבנייה

יו"ר ועדת ההיגוי להיערכות לטיפול ברעידות אדמה, ד"ר אבי שפירא, סקר את פעילות הוועדה ואמר כי הפתרון היעיל ביותר להקטנת מספר הנפגעים ברעידת אדמה נעוצה בבנייה. תקן לכך כבר קיים, אך הוא אינו נאכף כיום ולדברי סטפן אבו חדרה, מנהל אגף מכוני בקרה במנהל התכנון, מכוני הבקרה לאכיפת תקני הבנייה יושלמו בשנה הבאה.

שפירא אמר כי "גם בארץ, וגם בעולם, הפתרון היחיד למניעת הרוגים ברעידת אדמה חזקה נעוץ בבנייה. אין שום פטנט אחר. אם אנחנו נבטיח שאנחנו עומדים בתנודות הקרקע הצפויות... אנחנו יכולים להגיע, כמו מדינות אחרות בעולם, למצב שרעידת אדמה חזקה לא תהרוג בנו אנשים". כ-30% מהמבנים בני שלוש קומות ומעלה "כנראה נבנו שלא על-פי התקן, ובהם צריך לטפל", הוא הוסיף. ח"כ מקלב אמר שעל-פי הנתון הזה, "2.5 מיליון איש נמצאים כרגע במבנים לא תקינים".

ד"ר שפירא אמר עוד כי על-פי החלטת ממשלה, הוקצה סכום של 140 מיליון שקלים לשנה, למשך 25 שנים, לצורך חיזוק מבני ציבור. "בראש הרשימה: בניינים של מערכת החינוך, בתי-ספר, בתי- חולים, ובניינים אחרים. התחילו בעבודות. משרד החינוך כבר חיזק כ-20 בתי-ספר...וטיפל בתכנון של עוד 200 בתי-ספר, אבל זה לא התבצע, כי בשלוש השנים האחרונות, וגם בשנת התקציב הבאה, התקציב הזה לא קיים. ישנם כ-5,000 מבני ציבוריים שזקוקים לחיזוק בהם בתי ספר ובתי חולים, אך התוכניות נעצרו בשל היעדר תקציבים. למרות זאת, משרד הבריאות המשיך בביצוע חיזוק בתי החולים זיו בצפת ו'בני ציון' בחיפה. מתקציב של 140 מיליון שקלים, שאמור היה להצטבר לטובת הנושא הזה, נשארו 20 מיליון, שאין הרבה מה לעשות איתם".

ח"כ מקלב אמר בהקשר הזה כי "חובתנו לפנות לשר האוצר... לא יכול להיות שציבור שלם יהיה חשוף לסכנות, ונגרע ממנו התקציב שהובטח. אי-אפשר לעבוד ככה".

50% מבתיה"ח ייפגעו

לדברי נועה חסדאי, ראש תחום אשפוז כוננות במשרד הבריאות, הנחת העבודה של המשרד היא כי כ-50% מבתי החולים ייפגעו ברעידת אדמה ויתקשו לתפקד, הן מבחינת תשתיות והן מבחינה ארגונית. "יוכלו לפעול רק כבתי- חולים ממיינים, דהיינו הצלת חיים מידית, ופינוי, ברגע שניתן, יהיה לבתי-חולים אחרים, ו50% מבתי- החולים יתפקדו כבתי-חולים קולטים, גם הם - איש לא מבטיח שלא יפגעו, משום שמבני בתי- החולים אינם עמידים בפני רעידת אדמה".

היא ציינה עוד כי "אין אף בית-חולים בעולם שיתחבר למערכת התרעה כיוון שיש כמות גדולה של התרעות שווא, וזה עלול לעלות בחיי אדם. לכן, נכון להיום, עם המערכות שקיימות, אין מענה לבתי- חולים".

אילן ברוש, מנהל תחום בכיר חרום במשרד הרווחה והשירותים החברתיים, אמר כי הוקמה ועדה מיוחדת למתן פתרון לאנשים עם צרכים מיוחדים במקרה של רעידת אדמה. "יש לנו היום, ברמה הלאומית, מענה", אמר, והוסיף כי הוקצו 140 מיליון שקלים לצורך מיגון מבני רווחה מפני טילים ורעידות אדמה.

התראה של 10-7 שניות

ד"ר גידי בר מהמכון הגאולוגי סיפר על בניית מערכת התראה לציבור מפני רעידות אדמה וציין כי לפי הסטטיסטיקה, רעידת אדמה לאורך בקע ים המלח מתרחשת אחת ל-80 עד 100 שנים והפעם האחרונה שהייתה רעידה משמעותית הייתה לפני כ-90 שנה. עוד אמר לוועדה שהמכון פועל, על-פי החלטת ממשלה מ-2012, להקמת מערכת שתיתן התרעה של 10-7 שניות בכל רחבי המדינה על רעידת אדמה. המערכת תפעל בתוך שנה עד שנה וחצי.

אריה מור, מנהל אגף הביטחון במשרד החינוך, אמר לוועדה כי בעקבות התהליך האיטי, לדבריו, של התקנת מערכת התרעה לאומית, משרד החינוך, בשיתוף עם ועדת ההיגוי, התקין מערכות התרעה מקומיות בכ-400 בתי-ספר. כל 1,600 מוסדות החינוך שהוקמו לפני 1980 יקבלו תקציב למערכות התרעה, הוא אמר, וציין עוד כי נותרו 22 מוסדות חינוך שאמורים להיות מחוזקים ב-2016, "אבל התקציב ירד ל-20 מיליון". מקלב הגיב: "זה מצב עגום ומאכזב. אנחנו נתריע בעניין הזה וננסה לקדם את זה".

באשר למתקנים המכילים חומרים מסוכנים, ד"ר שפירא אמר שהמשרד להגנת הסביבה "הוציא הנחיות מאוד מפורטות ומחמירות יותר מאשר הדרישות לבנייה למגורים. בדבר הדרישות - איך לתכנן ולבנות את הבניינים כך שלא יתמוטטו ברעידת אדמה חזקה, שבוודאי תתרחש בעתיד".

שיקום ייארך עשרות שנים

ראש עיריית בית שאן, רפאל בן-שטרית, הציג את תוכנית ההתמודדות מפני רעידות אדמה בעירו, נציגי משרד השיכון הציגו את תוכניות חיזוק המבנים באזורים בהן קיים קושי במימוש תמ"א 38, ונציגי מנהל הדיור הממשלתי הציגו את היערכות משרדי הממשלה להתאמת המבנים לעמידה בפני רעידות אדמה. לדברי רונית מזר, מנהלת אגף תכנון ארצי במנהל התכנון, עד היום יושמו כ-1,900 פרויקטים של תמ"א 38 ובסך-הכל חוזקו כ-8,000 דירות ונבנה מספר דומה של דירות חדשות. עוד עדכנה כי מנהל התכנון פועל להרחבת פתרונות לחיזוק מבנים שאינם למגורים כמו בתי מלון וכדומה.


בהמשך פירט סגן ראש המל"ל, זאב צוק-רם, את היערכות כלל גורמי החרום וההצלה בישראל לרעידות אדמה המרוכזים תחת רשות החרום הלאומי. מייסד זק"א, יהודה משי זהב, אמר כי מאות ממתנדבי הארגון עברו קורס מחלצים עם הגורמים המוסמכים, אך ציין כי יש להכשיר את האזרחים להתמודדות עם רעידות אדמה – משום שזה מה שיציל חיי אדם. "אחרי רעידת האדמה בהאיטי, לדוגמה, האזרחים חילצו אלפי ניצולים בעוד למעלה מאלף משלחות מכל העולם חילצו רק כ-150 ניצולים, משום שעד שכוחות ההצלה מגיעים לוקח זמן ואילו התושבים נמצאים מהרגעים הראשונים", הוסיף. כן ציין כי גם בנושא הקבורה אין מענה להתמודדות עם אסון בקנה מידה גדול.

אלי רגב, מנהל המינהל לשירותי חרום במשרד הפנים, אמר שרעידת אדמה תלווה בתהליך שיקום של עשרות שנים. לכן, הוא אמר, ההערכות נשענת על היערכות האזרח והרשויות מקומיות. "בנפאל היו מיליון אנשים חסרי קורת גג, ורק 10,000 הרוגים - שזה די נס שזאת התוצאה - אבל מיליון אנשים ללא קורת גג זה פוטנציאל לקטסטרופה. לכן חייבים, במסגרת הוועדה, לראות איך מחזקים את הרשויות המקומיות".

יו"ר הוועדה אורי מקלב סיכם את הדיון ואמר שהוא מרגיש "פספוס" על כך שלא היה מודע לחלק מהנתונים שהוצגו היום במהלך הדיונים על תקציב המדינה. מקלב: "מחובת ההשתדלות עלינו לוודא כי המערכות מוכנות להתמודדות עם תרחיש של רעידת אדמה. נושא ההיערכות לרעידות אדמה הוא רחב וכולל עשרות רבות של גורמים, ועל כן ועדת המדע והטכנולוגיה תמשיך לעקוב אחר ההיערכות של הגורמים השונים".

תאריך:  25/11/2015   |   עודכן:  25/11/2015
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman   אברהם נגוסה / Avraham Neguise   אהרון טיטינגר, משרד אדריכלים / Aharon Titinger, Architects Office   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אורי מקלב / Uri Maklev   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורן חזן / Oren Hazan   אחמד טיבי / Ahmad  Tibi   איוב קרא / Ayoob Kara   איילת נחמיאס-ורבין / Ayelet Nahmias-Verbin   איילת שקד / Ayelet Shaked   איימן עודה / Eiman Ode   אילן גילאון / Ilan Gilon   איתן ברושי / Eitan Broshi   איתן כבל / Eitan Cabel   אכרם חסון / Akram Hasson   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי אלאלוף / Eli Alaluf   אלי כהן / Eli Cohen   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אלעזר שטרן / Elazar Shtern   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אראל מרגלית / Erel Margalit   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   באסל גטאס / Basel  Ghattas   בן ארצי ניר   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka   דב חנין / Dov Hanin   דני עטר / Danielle Attar    דני בן יוסף דנון / Dani Danon   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   זוהיר בהלול / Zohir Bahalul   ז'קי לוי / jackie Levy   חיים ילין / Haim Yalin   חיים כץ / Haim Katz   חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar   חמד עמאר / Hamad Amar   חנין זועבי / Haneen  Zoabi   טלי פלוסקוב / Tali  Ploskov   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יגאל גואטה / Igal  Guetta   יהדות התורה והשבת   יהודה גליק / Yehuda Glick   יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב קיש / Yoav Kish   יואל חסון / Yoel Hason   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov   יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky   יוסף גריף / Yosef Garif   יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen    ינון מגל / Yinon  Magal   יעל גרמן / Yael  German   יעל כהן-פארן / Yael  Cohen Paran   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יעקב מרגי / yaakov Margi   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   יצחק כהן / Yitzhak  Cohen   יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli   ירון מזוז / Yaron Mazuz   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מייקל אורן / Michael Oren   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכל בירן / Michal Biran   מיכל רוזין / Michal Rozin   מיקי לוי / Mickey  Levy   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מנואל טרכטנברג / Manuel Trajtenberg   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev   משה גפני / Moshe Gafni   משה כחלון / Moshe Kahlon   משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon    משולם נהרי / Meshulam Nahari   נאוה בוקר / Nava Boker   נורית קורן / Nurit Koren   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סילבן שלום / Silvan  Shalom   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   סתיו שפיר / Stav Shafir   עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman   עבד אל-חכים חאג' יחיא / Abd al-Hakim  Hajj Yahya   עבדאללה אבו-מערוף / Abdullah  Abu Ma'aruf   עודד פורר / Oded Forer   עיסאווי פריג' / Issawi Frej   עליזה לביא / Aliza Lavi   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev   עפר שלח / Ofer  Shelah   פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni   קארין אלהרר / Karin  Elharar   קסניה סבטלובה / Ksenia Svetlova   רוברט אילטוב / Robert Ilatov   רויטל סויד / Revital Swid   רועי פולקמן / Roei Folkman   רחל עזריה / Rachel  Azaria   שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli    שי  פירון / Shai  Piron   שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich   שרון גל / Sharon Gal   שרן השכל / Sharren Haskel   תמר זנדברג / Tamar Zandberg 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"תמ"א 38 לא תגן בעת רעידת אדמה"
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  אסונות/פגעי טבע
"כשנופל על עיר מבול עם כמות מים של שלושה חודשים, היא לא יכולה להיות ערוכה לכך. להיערך לאירוע כל כך יוצא דופן זה תכנון לא נכון ובזבוז הון", אמר יו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה ח"כ דודי אמסלם בדיון (יום ג', 24.11.15) על היערכות רשויות מקומיות להתמודדות עם סופות ונזקי טבע, "אבל כשזה קורה, המערכת חייבת לטפל באזרח הנפגע. המערכת המתכננת לוקחת סיכון ולא נערכת לאירועי קיצון, אבל המשמעות היא שבעת צרה היא חייבת לשפות את הנפגעים. מאיפה יביא ראש עיריית אשקלון 20 מיליון שקל כדי לתקן את נזקי השיטפון? יוריד מהחינוך? מהרווחה? במה זה שונה מנחיתת גראד או רעידת אדמה?"
24/11/2015  |  עידן יוסף  |   חדשות
כדור-הארץ מתחמם. הקרחונים נמסים ופני הים עולים לאטם. זו כבר אינה השערה, ניחוש או תחזית זעם לעתיד. זה כבר קורה, והשאלה היא רק כמה מהר זה יקרה. מאז 1880 עלו פני הים בכ-20 סנטימטר, ועל-פי התחזיות צפוי הים לעלות עד סוף המאה הנוכחית בעוד כחצי מטר עד שני מטרים.
10/11/2015  |  מאיה פלח  |   כתבות
בשל תנאי מזג האוויר נסגר (יום ד', 4.11.15) נמל התעופה בן-גוריון להמראות בלבד. בשעה הקרובה מתוכננות 11 טיסות שהמראתן תתעכב. חמישה מטוסים סיימו בואדינג ו-6 בתהליך. כאמור הנחיתות מתקיימות כסדרן.
04/11/2015  |  עידן יוסף  |   חדשות
ב-9 ספטמבר 2015 פורסם דוח מבקר המדינה על אודות המוכנות החסרה של ישראל לשעת חרום בעת אירועים מלחמתיים, ביטחוניים ואחרים, כמו אסונות ופגעי טבע. הדוח החדש, שנוסף לסדרת הדוחות בנושא זה, מבקר את הממשלה ביחס לשורה ארוכה של מחדלים קשים בתחום ההיערכות לחרום, וביניהם בעיקר: "בעיות קשות של ארגון והסדרה מערכתיים של הטיפול הלאומי בעורף"; "היעדר הסדר חקיקתי מקיף לטיפול בעורף", המהווה "ליקוי חמור"; "אין סמכויות לגוף כלשהו לאכוף על הרשויות המקומיות הנחיות בנוגע להיערכות לחרום"; וכן נאמר בו ש"לא נקבע מי הגורם האחראי לטפל בעורף בעת שמתרחש אירוע חרום". כל הטענות הקשות והנכונות הללו, כמו רבות אחרות המוצגות בדוח - פרטניות יותר, אך נוקבות לא פחות - הועלו כבר בעבר. אולם הביקורת של המבקר, כמו גם של מומחים רבים בנושא, לא הביאה עד כה לטיפול מערכתי מקיף בסוגיות אלה. מכאן השאלה: האם ישראל, תשע שנים לאחר כשלון העורף במלחמת לבנון השנייה, אכן אינה מוכנה לשעת חרום?
כולם זועמים על עובדי חברת החשמל שלכאורה השתלטו על החברה המונופוליסטית ועושים בה כראות עיניהם, כאילו היא רכושם הפרטי. אבל ניתוח הגורמים שהביאו לקריסת מערכת החשמל חייב להוביל כול בר-דעת למסקנה אחת ברורה: האשמים בקריסת שרותי חח"י הם ההנהלה בראשות היו"ר יפתח רון-טל, המנכ"ל עופר בלוך, וחבורת הניהול הבכירה, שלא ידעו להעניק סדר עדיפות ראוי ונכון לתיקונים הנדרשים, ולא הכינו את החברה לאירועים בלתי צפויים כמו הסופה החריגה בעוצמתה שהלמה בישראל. עם זאת יש להבהיר, כי בפרשה החמורה הזו של התמוטטות מערכת החשמל קיימים הרבה אשמים וחלקם הגדול כלל אינם אנשי חברת החשמל. כולם אשמים במידה כזו או אחרת, אבל כנראה שאף אחד אינו רואה את עצמו אחראי למפולת.
30/10/2015  |  עמי דור-און  |   כתבות
רשימות נוספות   /   אסונות/פגעי טבע  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   כנסת 20  /  מי ומי  
שרון: עשרות חולצו ממעליות תקועות  /  מחלקה ראשונה
20 אלף נותקו מחשמל; כעת רק 2,400  /  איציק וולף
חברת החשמל: הסערה כוח עליון; לא נפצה לקוחות   /  עופר וולפסון
קבורים בבוץ  /  עופר וולפסון
מי במים ומי באש  /  יוני וייץ
אבק ללא גבולות  /  עופר וולפסון
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
ירון פרידמן
ירון פרידמן
הדיווחים בעולם כולו על אודות המלחמה בעזה מעדכנים ללא הרף את מספר ההרוגים הפלשתינים בעזה. נראה כי יש סוג של קונצנזוס לגבי המספרים. אך מהי רמת מהימנותם?
מנחם רהט
מנחם רהט
נס הצלת עם ישראל משואה זוטא, תחת נחילי הכטב"מים והטילים שנשאו מטעני מוות נוראים, אינו פחות מנסי הקמת המדינה וששת הימים, ויש אומרים שמדובר בנס בסדר גודל תנכ"י
ציפי לידר
ציפי לידר
למרבה האירוניה, בתו של פרעה היא שהצילה אותו ובסופו של דבר פרעה בכבודו ובעצמו גידל את משה בארמונו, וסלל את הדרך לגאולה    האדם חושב, והאלוקים צוחק
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il