|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כיצד להכין בבית שייקים מיין
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!

ליכט: שיקולים ביטחוניים היו על השולחן מהתחלה

אמיר לוי: הנזק מאי פיתוח מאגרים - 1.8 מיליארד דולר ב-3 שנים יו"ר ועדת הכלכלה מותח ביקורת על כך שנציגי הממשלה לא ענו על כל השאלות שהפנו אליהם חברי הכנסת: אין שקיפות מלאה והיום התחלנו לראשונה לעשות משהו בעניין - אין במתווה אפילו אמירה מה תעשה המדינה אם החברות יפרו את ההסכם
29/11/2015  |   News1 News1   |   חדשות   |   גז טבעי   |   תגובות
מאת: עידן יוסף  |    |  תגובות    גז טבעי    כנסת 20
ליכט, דורפמן ולוי [צילום: דוברות הכנסת]

איתן כבל והוועדה [צילום: דוברות הכנסת]

ועדת הכלכלה של הכנסת המשיכה (יום א', 29.11.15) את הליך ההתייעצות באשר למשק הגז הטבעי. לאחר שבבוקר סיימה לשמוע את נציגי הציבור, בערב החלה הוועדה לעסוק בהיבטי התחרות. היו"ר איתן כבל הקריא בפתח הדיון את המסרון ששלח אליו ח"כ צחי הנגבי בעניין הסכם יצוא הגז מלוויתן למצרים, ושאל את המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד אבי ליכט, האם אכן נחתם הסכם כזה. ליכט השיב כי אין בידיו מידע ואמר: "נברר פרטים ונציג לכם תשובה מסודרת".

באשר למתווה אמר ליכט: "אנחנו עומדים מאחוריו מבחינה מקצועית, וניתן תשובות בשקיפות מלאה, גם על התהליכים וגם על המסקנות". סגן ראש המועצה הלאומית לכלכלה, מוריס דורפמן, אמר כי "המתווה הוא הטוב ביותר שניתן להציג במצב העולם שראינו לפנינו בדיוק לפני 11 חודשים שהתחלנו את התהליך". ח"כ שלי יחימוביץ' (המחנה הציוני) העירה: "משפט הפתיחה הזה שזה המתווה הטוב ביותר שאפשר להשיג לא מקובל עלי, גם דיויד גילה וגם אורית פרקש לא מסכימים אתכם, לכן זה מצג שווא". דורפמן הגיב כי דבריו הם על דעת הצוות המקצועי. "רצינו תחרות, אבל יותר מזה רצינו יתירות וביטחון אנרגטי לאזרחי המדינה. ידענו שחוזי יצוא עם מצרים היו מאוד קרובים לחתימה", אמר. דורפמן הוסיף כי "בלי חוזי יצוא מאגר לוויתן לא יפותח", ואמר כי "יצוא מתמר לא תורם לפיתוח לוויתן". דבריו עוררו סערה בין חברי הכנסת והוא הבהיר: "יצוא הוא בסיס שמאפשר השקעות כלכליות. יצוא מתמר מאפשר הרחבת ההפקה מתמר, יצוא מלוויתן יאפשר פיתוח לוויתן. יצוא מתמר למצרים יאפשר אינדיקציה ליצוא מלוויתן למצרים".

לפחות 4 שנים

המשנה ליועמ"ש ליכט התייחס לחלופות למתווה ואמר כי "הגענו למסקנה שהסיכויים להוציא בכוח את אחד המפעלים מתוך המאגר לא גדולים. ההליך היה נמשך לפחות 4 שנים - וגם אם בסוף היינו מנצחים היינו צריכים לתת זמן למכור, והזמן המינימלי למכירה כפויה הוא 4 שנים. ככה שזה היה לוקח מעכשיו בין 8 ל-12 שנים. הנזק, לא רק הכלכלי, הוא עצום וזה במקרה הטוב. הגענו למסקנה שצריך להגיע לפתרון מוסכם שכל הצדדים ינצחו, למרות שיש לה מחיר". הוא הוסיף כי כשבאים לפרש את סעיף 52, משמעותו שתחרות זה דבר חשוב, אבל יש עוד דברים חשובים כמו היבטים ביטחוניים גיאופוליטיים. היו"ר כבל הקשה על ליכט ושאל מתי נכנסו לתמונה השיקולים הביטחוניים מדיניים, וליכט השיב: "ידענו אותם מהתחלה". כבל הבהיר כי מדובר באחת השאלות המרכזיות, ובכוונתו לרדת לשורש העניין. "השיקולים הביטחוניים גיאופוליטיים היו מלכתחילה על השולחן, מראשית הדרך היה ברור שיש גם היבטים כאלה. אבל מאז שהממונה הודיע ששינה עמדתו הבנו שצריך לעשות שימוש בסעיף", אמר. עם זאת הוסיף ליכט: "אסור שהשימוש בסעיף יהיה תדיר. אסור שיהפוך לדלת רחבה".

חברי כנסת רבים שהשתתפו בדיון, בהם שלי יחימוביץ' (המחנה הציוני), יעקב פרי (יש עתיד) רועי פולקמן (כולנו), דוד ביטן (הליכוד), דב חנין (הרשימה המשותפת), תמר זנדברג (מרצ) אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו), יעל כהן פארן וסתיו שפיר (המחנה הציוני) וחכים נוספים הפנו שאלות לנציגי הממשלה שהופיעו בישיבה. עו"ד ליכט התייחס לבוררות בינלאומית ואמר כי "אם המתווה לא יעבור אנחנו בסיכונים לתביעה מול נובל. זאת טעות של המתנגדים שאסביר את נקודות החולשה של המתווה. נקודת המוצא הוא שאנחנו חשופים, זאת תהיה טעות להסביר למה. אם המתווה יעבור והמדינה תפרו אותו יש להם עילות גם בתחום המשפט הישראלי וזה יחזק עילות בתחום המשפט הבינ"ל. וזה מה שאמרתי לממשלה. לכן אנחנו רוצים לקיים את המתווה. אם לוויתן לא יפותח אחרי שאנחנו עשינו מרב מאמצים שיפותח ונטרלנו את הטענות שלהם והממשלה יצאה מגדרה לסייע לפיתוח - מצבנו גם בזירה המשפטית וגם בזירה הבינלאומית יהיה יותר טוב".

פרופ' יוג'ין קנדל אמר כי "תחרות זה לא מטרה, זה כלי למטרות אחרות. לכן כשאנחנו מקדשים תחרות זה כמו עגל הזהב קצת. הבעיה העיקרית של נושא הגז, כמו בעיות נוספות, שיש מספר רגולטורים שאין תיאום בניהם וכל אחד יכול לעצור תהליך. הצוות שעבד מ-22.12.14 עשה בדיוק את מה שאבי כתב, תיאם בין הרגולטורים. התאספו אנשים שלאורך שנים היו צריכים לעבוד יחד ולא עשו זאת, וצריך להודות לדיויד גילה שזרק את הפצצה וגרם לכינוס הרגולטורים. לא היה צוות קנדל אני לא יודע למה העיתונות בחרה את השם שלי. אין בישראל שום צוות שמבין ככלל בנושא הזה כמו הצוות הזה ואני גאה שהייתה לי זכות לעבוד עם הצוות הזה". במהלך הדיון מתח כבל ביקורת על כך שגם דורפמן וגם עו"ד ליכט לא השיבו על כל השאלות של חברי הכנסת, ואמר כי בכוונתו לבדוק בדיוק על אלו שאלות לא ניתן מענה ולחזור ולתבוע תשובות בכתב.

ההכנסות לא יפחתו מ-70 מיליארד ד'

הממונה על התקציבים במשרד האוצר, אמיר לוי, אמר כי היקף הנזק שיכול להיגרם מעיכוב בפיתוח המאגרים - פגיעה בהכנסות המדינה ומחסור בגז במשק - עומד על 1.8 מיליארד דולר ל-3 שנים. זאת בעוד ההכנסות הצפויות למדינה לא יפחתו מ-70 מיליארד דולר לאורך חיי מאגר לוויתן. באשר למחירים אמר לוי כי גם בחוזים הקיימים, למעט חברת החשמל, יש ללקוחות אופציה ליציאה בין 2019 ל-2021 של לפחות חצי מהכמות. ח"כ פרי אמר כי במתווה הסתפקה הממשלה לקבוע תקרה זמנית, שלא תפחת מ-6 דולר עד סוף העשור, ובכל תרחיש מחיר הגז ימשיך להאמיר. לוי התייחס ואמר כי אם השותפות לא יעמדו במתווה - ניתן יהיה לפקח עוד באותו יום.

היו"ר כבל פנה לאדירי ולוי ואמר כי מצד אחד הם מתעקשים על תחרות בכל תחום אחר, מצד שני עושים לעצמם הנחות מבחינת התחרות במתווה הגז. "אתם לא יכולים לסדר את העולם לפי הרצונות שלכם", אמר כבל. "בסוף הכל אמור להתרכז למחיר החשמל, כמה כל אחד ואחד מאיתנו הציבור ישלם עבור חשבון החשמל, ואנחנו יודעים מה המגמה של מחירי החשמל - המחיר אמור לעלות. אי-אפשר לקדש תחרות וכשנוח לכם לשים אותה בצד", אמר היו"ר. הוא הוסיף כי ינסה לעמוד על נקודת הזמן שבה באמת התחיל העיסוק בנושא הביטחון. "האם נאמרה המילה מצרים כי בדיוק הייתה פרשת שמות, או שבאמת הייתה אמירה משמעותית ורצינית מהתחלה שנושא הביטחון או הנושא המדיני נמצא ברקע", אמר.

נכנסנו לוואקום

ממלא-מקום הממונה על רשות ההגבלים העסקיים, עו"ד אורי שוורץ, ציין כי "הרשות נכנסה לוואקום ולקחה על כתפיה יותר ממה שהייתה צריכה לקחת. לא נכון שרשות תחרות, שרואה אינטרס צר, תסדיר את כל המשק". היו"ר כבל ביקש לדעת האם יש מונופול ושוורץ השיב כי בוודאי שיש. "אתה אומר שיש מונופול, אז למה אתה מוצא את עצמך מול הממונה גילה, מה הביא אותך לקבל החלטה אחרת מגילה", שאל היו"ר כבל. שוורץ השיב: "השאלה המרכזית שצריך לענות עליה היא מה מקום התחרות, יש הרבה אינטרסים והשאלה האם ערך התחרות באירוע המיוחד והחריג צריך לקבל זכות וטו על פני כל האחרים. יש שיקולים של מחיר וביטחון אנרגטי, והתחרות היא ערך חשוב אבל לא המכריע בעיני. לכן חובתי להבין שאני לא השחקן היחיד במגרש הזה. כשבא פקיד שרואה רק את התחרות הוא לא עושה את עבודתו בצורה נכונה. לפעמים צריך לראות תמונה קצת יותר רחבה. הרשות הייתה בתהליך פשרה עד אפריל, עד שהממונה הרגיש שזה מרחיק לכת מבחינתו וזה בסדר". בתגובה לכך אמר היו"ר כבל כי הוא "מרגיש בשמו של גילה קצת צביטה. השאלה מה הסמכות שלו, האם תפקידו להפליג בשיקולים ביטחוניים ולראות תמונה כוללת או לעסוק בהגבלים עסקיים". הוא אף הזכיר כי גילה יופיע בפני הוועדה ביום שלישי השבוע.

ח"כ שפיר התעקשה לשאול מי העלה את האפשרות לשימוש בסעיף 52, והאם היה זה יועץ של חברות הגז. אדירי התייחס לכך ואמר: "חד-משמעית נציגי הממשלה". עו"ד ליכט זעם ואמר כי "זה עלה כאפשרות בתוך הדיונים בממשלה, לא קיבלנו שום מידע מהחברות ולא ניתן לח"כ שפיר להציג אותנו כמושחתים". ח"כ שפיר הגיבה: "לא אמרתי שאתה מושחת. הסיבה שאני שואלת ושואלת כי יש פה תשובות שונות לאותה שאלה, מאנשים שישבו באותו צוות. היה ראוי שתפרסמו פרוטוקולים אחרת אתם מעלים חשש". היו"ר כבל התייחס לכך ואמר כי גם אם יש שאלה קנטרנית זה לא בהכרח מוביל להקשר פלילי או מושחת. "אין שקיפות מלאה, היום התחלנו לראשונה לעשות משהו והאמירות באות מהתחושה שמסתירים מאתנו מידע", אמר היו"ר כבל. ליכט הגיב: "הסיבה המרכזית שאנחנו פה היא כדי להתמודד עם התחושה הזו, אבל אי-אפשר לשאול עשר פעמים אותה שאלה ולרמוז כאילו מישהו מחברות הגז דחף לנו את הרעיון".

יש מה לעשות

היו"ר שאל את הממונה על ענייני הנפט במשרד האנרגיה, אלכסנדר ורשבסקי, האם נעשו תרחישים של מקרים ותגובות למקרה שהמונופול מחליט להשתגע. "המציאות היא לא כמו שאתה מתכנן, וחסרה כאן אפילו אמירה של מה אתם מתכוונים לעשות במקרה שבו הדברים לא נעשים כמו במתווה, וזה דבר שקורה פעם אחר פעם. לא לחינם החברות רבות אתכם על כל אות וכל מילה. האם אנחנו ערוכים למצב שמחר קורים מקרי קיצון, מאיפה אנחנו מביאים את הגז הזה", שאל היו"ר. ח"כ יחימוביץ' הוסיפה מה יהיה עם לא יתבצע היצוא למצרים, במקרה כזה כל הבסיס של המתווה מתמוטט.

ורשבסקי השיב כי לפי חוק הנפט יש מה לעשות. ח"כ כבל הגיב: "עו"ד ליכט אמר לנו עכשיו שאם היינו מפעילים את החוק ובסוף היינו מנצחים - זה היה לוקח זמן רב ועד אז היינו משלמים מחיר כבד, והנה גם הפעם מצאנו עצמנו בפשרה. אז הלכתם למתווה, לפחות שימו רגליים שיכולים להבטיח את ביצועו".

ח"כ כהן פארן שאלה מי החליט להקים את הצוות ומי קבע מי יהיה בצוות ומי לא, ומי החליט לא לרשום פרוטוקולים. לגבי הצוות השיב דורפמן כי אחרי הודעת הממונה על ההגבלים לשעבר גילה היוזמה הראשונית להתמודד עם הנושא הייתה של אגף התקציבים שישבו עם נציגי רשות ההגבלים. "לא הייתה יד מתכננת להוציא גורמים מסוימים", אמר.

היו"ר כבל סיכם וביקש להודות לנציגי הממשלה שהופיעו בפני הוועדה. "אני לא זוכר שיח כזה, יצרנו כאן כולנו יחד מודל ראוי שמאפשר להגיע לתוצאות טובות. אנחנו רק בתחילת התהליך, בכוונתנו להמשיך לעשות עבודה בצורה הטובה ביותר והמקצועית ביותר, להרים את קרנה של הכנסת ולתת לאזרחים הרבה יותר מידע ממה שקיבלו עד היום".

תאריך:  29/11/2015   |   עודכן:  29/11/2015
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אבי ליכט   אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman   אברהם נגוסה / Avraham Neguise   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אורי מקלב / Uri Maklev   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורן חזן / Oren Hazan   אחמד טיבי / Ahmad  Tibi   איוב קרא / Ayoob Kara   איילת נחמיאס-ורבין / Ayelet Nahmias-Verbin   איילת שקד / Ayelet Shaked   איימן עודה / Eiman Ode   אילן גילאון / Ilan Gilon   איתן ברושי / Eitan Broshi   איתן כבל / Eitan Cabel   אכרם חסון / Akram Hasson   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי אלאלוף / Eli Alaluf   אלי כהן / Eli Cohen   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אלעזר שטרן / Elazar Shtern   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אראל מרגלית / Erel Margalit   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   באסל גטאס / Basel  Ghattas   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka   דב חנין / Dov Hanin   דוד  ביטן / David Bitan   דני עטר / Danielle Attar    דני בן יוסף דנון / Dani Danon   המחנה הציוני / Hamachane Hzioni   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   זוהיר בהלול / Zohir Bahalul   ז'קי לוי / jackie Levy   חיים ילין / Haim Yalin   חיים כץ / Haim Katz   חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar   חמד עמאר / Hamad Amar   חנין זועבי / Haneen  Zoabi   טלי פלוסקוב / Tali  Ploskov   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יגאל גואטה / Igal  Guetta   יהודה גליק / Yehuda Glick   יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב קיש / Yoav Kish   יואל חסון / Yoel Hason   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov   יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky   יוסף גריף / Yosef Garif   יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen    ינון מגל / Yinon  Magal   יעל גרמן / Yael  German   יעל כהן   יעל כהן-פארן / Yael  Cohen Paran   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יעקב מרגי / yaakov Margi   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   יצחק כהן / Yitzhak  Cohen   יצחק תשובה   יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli   ירון מזוז / Yaron Mazuz   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   ישראל ביתנו   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מייקל אורן / Michael Oren   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכל בירן / Michal Biran   מיכל רוזין / Michal Rozin   מיקי לוי / Mickey  Levy   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מנואל טרכטנברג / Manuel Trajtenberg   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev   משה גפני / Moshe Gafni   משה כחלון / Moshe Kahlon   משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon    משולם נהרי / Meshulam Nahari   נאוה בוקר / Nava Boker   נורית קורן / Nurit Koren   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סילבן שלום / Silvan  Shalom   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   סתיו שפיר / Stav Shafir   עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman   עבד אל-חכים חאג' יחיא / Abd al-Hakim  Hajj Yahya   עבדאללה אבו-מערוף / Abdullah  Abu Ma'aruf   עודד פורר / Oded Forer   עיסאווי פריג' / Issawi Frej   עליזה לביא / Aliza Lavi   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev   עפר שלח / Ofer  Shelah   פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni   קארין אלהרר / Karin  Elharar   קסניה סבטלובה / Ksenia Svetlova   רוברט אילטוב / Robert Ilatov   רויטל סויד / Revital Swid   רועי פולקמן / Roei Folkman   רחל עזריה / Rachel  Azaria   שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli    שי  פירון / Shai  Piron   שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich   שרון גל / Sharon Gal   שרן השכל / Sharren Haskel   תמר זנדברג / Tamar Zandberg 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ליכט: שיקולים ביטחוניים היו על השולחן מהתחלה
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  גז טבעי
ועדת הכלכלה של הכנסת המשיכה היום את הליך ההתייעצות, בהתאם לסעיף 52 לחוק ההגבלים העסקיים, באשר למשק הגז הטבעי. בפתח הישיבה היום הזכיר היו"ר, ח"כ איתן כבל, כי הוועדה תמשיך לשמוע את נציגי הארגונים החברתיים ונציגי הציבור, ומאוחר יותר היום תחל לעסוק בהיבטי התחרות.
29/11/2015  |  איציק וולף  |   חדשות
חברת נתג"ז השלימה (יום ה', 26.11.15) גיוס חוב בשווי 400 מיליון ש"ח בריבית של 2.49%. הגיוס נועד להמשך מימון תוכנית הפיתוח של חברת נתיבי הגז הטבעי לישראל, במסגרתה תושלם הרחבת מערכת ההולכה הארצית ע"י סיום הקמת הקו המזרחי באורך של 90 ק"מ, השלמת קו הגז לירושלים וכן הנחת קו חדש לרמת גבריאל.
26/11/2015  |  עידן יוסף  |   חדשות
"הנושא החשוב ביותר בו אני עוסק במשרד להגנת הסביבה הוא צמצום זיהום האוויר והוא קשור באופן ישיר להגברת השימושים בגז שמזהם הרבה פחות מדלקים כמו מזוט". כך אמר (יום ה', 26.11.15) השר להגנת הסביבה אבי גבאי, שדיבר בוועידת התעשיה באילת.
26/11/2015  |  עידן יוסף  |   חדשות
הערות מקדימות: כותב מאמר זה אינו מתייחס להסכם בעניין הגז ואינו מתכוון להביע דעה בנושא. כמו-כן, הכותב אינו רואה ב"ארגונים החברתיים" גוף שמייצג את הרצון של כלל אזרחי ישראל, אלא רק את דעותיהם של העסקנים הפעילים בארגונים אלה, ואין יודעים לפי שעה מי עומד מאחוריהם פרט לעדר התקשורת, אשר כרגיל מביע דעה אחידה וצפויה מראש.
26/11/2015  |  רון בריימן  |   מאמרים
ועדת הכלכלה של הכנסת קיימה (יום ד', 25.11.15) את ישיבתה שנייה במסגרת הליך ההתייעצות בהתאם לסעיף 52 לחוק ההגבלים העסקיים בעניין משק הגז הטבעי. ח"כ שלי יחימוביץ' (המחנה הציוני) התייחסה בפתח הדיון לדברים שאמר שלשום שר התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים, יובל שטייניץ, על כך שהדיונים בוועדה הם קריאת תגר על החלטות דמוקרטיות. בתגובה לכך אמרה ח"כ יחימוביץ' כי צריך להבהיר לדרג הממשלתי שההצבעה על בכנסת הייתה לא על המתווה אלא על הודעת ראש הממשלה, ואין לה תוקף מחייב וגם למתווה אין עדיין תוקף מחייב ללא קיום ההתייעצות לפי סעיף 52 בחוק ההגבלים העסקיים. "אנחנו בשלב שיש לנו לא רק זכות אלא חובה חוקית לקיים את הדיון, ולא רק שהוא לגיטימי והכרחי אלא שזו חובתנו לקיים אותו ויכול להיות שהשר שטייניץ צריך לקבל תזכורת ברורה לכך", אמרה. היא הוסיפה כי היא "תמהה על התנהלות הממשלה בעניין, כי אם הדיון לא ימוצה עמדתם תהיה הרבה יותר חלשה שהעניין יגיע לערכאות משפטיות".
26/11/2015  |  מחלקה ראשונה  |   חדשות
רשימות נוספות   /   גז טבעי  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   כנסת 20  /  מי ומי  
"מנסים להאכיל את הציבור "במגש של שקרים"  /  מירב ארד
חשש: יעוכב חיבור מפעלים לגז טבעי  /  עידן יוסף
כבל: כשלא רוצים דיון - זה יוצא עקום  /  איציק וולף
מלחמת הסרק במתווה הגז  /  רפי לאופרט
משטרת ישראל בשירות ההון?   /  איתן קלינסקי
חיים כץ לכלכלה?‏  /  אפרים הלפרין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הרבה זמן כבר לא חוויתי פער גדול כל כך בין המציאות לסיקור המעוות שלה בתקשורת הישראלית    צר לי לקלקל למחרחרי הריב והמחלוקת, אבל מה לעשות, פשוט הייתי שם וזה היה הרבה פחות דרמטי...
אלי אלון
אלי אלון
בתי העלמין הקיבוציים, לרוב מטופחים ומגוננים בצמחי ושיחי נוי ובעצים מצילים    בסך-הכל ניתן לקבוע כי בתי העלמין הקיבוציים מטופחים יותר מאשר בתי עלמין אחרים
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
יש מחלוקת בקרב החוקרים בנוגע לגודל האוכלוסייה במאה ה-19 ולגבי המספר המדויק של כל קבוצה דתית, אבל, הריבוי הטבעי המוסלמי היה אטי בהשוואה לגידול האוכלוסייה היהודית והנוצרית
פוטין. זורק את האשמה על זלנסקי [צילום: מריקו אנדרו, ו-AP]
יאיר נבות  |  
הערכתי בשבועות האחרונים שלאחר נצחונו בבחירות יורה פוטין על גיוס מילואים נוסף. גם הפיגוע הנורא, אם קושרים אותו בדרך לא דרך לאוקראינה, ייקל על גיוס מילואים כמובן. האמת מעולם לא היית...
עמנואל בן-סבו
עמנואל בן-סבו
בסוף נהייה שורה קטנה, יותר ממילה יחידה, אות בודדה, תג יחיד, פסיק קטן. נהייה שורה קטנה, שורה בעמוד הריק של ההיסטוריה היהודית עתיקת היומין
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il