|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים

מה הכי הרגיז את הצרכן הישראלי ב-2015?

גם ב-2015 חברות התקשורת "זכו" להכי הרבה תלונות מצד הצרכנים גם תחום מוצרי החשמל הביתיים ותחום הרהיטים שמרו השנה על מיקומם הגבוה
30/12/2015  |   News1 News1   |   חדשות   |   תגובות
מאת: מחלקה ראשונה  |    |  תגובות
חברות התקשורת מובילות בתלונות הצרכנים [צילום: יח"צ]

גם בשנה החולפת, בדומה ל-2014, חברות התקשורת "זכו" להכי הרבה תלונות מצד הצרכנים הישראלים - כך עולה (יום ד', 30.12.15) מדוח רשות ההתסדרות לצרכנות המבוסס על התפלגות מדגם של 3,000 תלונות שהתקבלו בשנת 2015.

הנתח של התלונות כנגד חברות התקשורת (חברות כבלים ולווין, חברות סלולר ואינטרנט) עמד השנה על 18%. עיקר התלונות מתייחסות למבצעים שונים אשר הובטחו לצרכנים ולא קוימו במלואם, הוספת שירותים ותשלומים ללא הסכמת הצרכן, אי-מתן חוזים מפורטים, זמני המתנה ממושכים למענה טלפוני, אי-הגעת טכנאים בזמן, תלונות על חיובים מופרזים בארץ ובחו"ל, חברות שהציעו "מתנות חינם" כטאבלטים (ולבסוף התברר כי "המתנה" עולה כסף רב) ועוד.

מוצרי החשמל הביתיים ותחום הרהיטים - במקום גבוה

גם תחום מוצרי החשמל הביתיים שומר השנה על מיקומו הגבוה, עם 12% מהתלונות, כמו בשנים עברו במצעד התלונות. התלונות מתייחסות בעיקר לאי אספקה במועד, פגמים שונים במוצרים, תקלות חוזרות ונשנות, אחריות לא מספקת, אי-גילוי נאות של תכונות המוצר, שירות גרוע ואיכות חומרים ירודה, אי-עמידה בזמני תיקוני המוצרים, מחלוקות בעניין ביטולי העסקות בהתאם לתקנות ביטולי עסקות וכיוצ"ב.

גם תחום הרהיטים "זוכה" כמו כל שנה בדירוג גבוה יחסית במצעד התלונות השנתי והתמקם במקום השלישי עם 11% מהתלונות. בענף זה התלונות היו בעיקר על מוצרים פגומים, אי-אספקה במועד, אי-התאמה בין ההזמנה לבין מה שסופק בפועל, חנויות שהפסיקו לפעול, אי-קיום תקנות ביטול עסקה, דרישה לקנס גבוה ממה שהחוק מתיר בעת ביטול עסקה, מחלוקת בשאלת "ההזמנה המיוחדת", מחלוקת בעניין דמי ההובלה ועוד.

עוד תחום מוביל במצעד התלונות היה הלבשה והנעלה (כ-8% מהתלונות). התלונות נסובו בעיקר סביב מוצרים בעלי פגמים שלא תמיד מתגלים בשעת הקנייה, אי-קיום התקנות המאפשרות החזרת בגדים ונעליים תוך יומיים מיום הרכישה, ומחלוקת בשאלת הפרשנות של תקנות אלו, פרסומים לא מדויקים ומטעים של מבצעים וכיוצ"ב.

במקום החמישי, עסקות שיווק מרחוק (כ-8%), כאשר הכוונה היא בעיקר לתלונות כנגד חברות העוסקות בשיווק אגרסיבי של מוצרים שונים דרך הטלפון, והפנייה הראשונית ללקוח היא עם הכרזות כגון "זכית", "הגרלת" או "מגיע לך", כדי לפתות את הצרכן. בנוסף לכך מתברר לעתים כי יש פער גדול בין "ההזמנה" כפי שהצרכן הבין לבין מה שסופק בפועל, הן בסכומי החייבים הן בסוגי המוצרים, או שמתברר כי ה"מתנה" וה"זכייה" עולות ממון רב. כמו-כן תלונות רבות בתחום זה עוסקות באי קיום החוק המאפשר ביטול עסקות אלו תוך שבועיים והתחמקויות שונות של חברות אלו מקיום חובתן לבטל את העסקות.

במקום השישי, בעלי מלאכה שונים ונותני שירותים (כ-6%). תלונות אלו הינן כנגד בעלי מקצועות חופשיים כגון חשמלאים, אינסטלטורים, ובעלי מלאכה אחרים אשר מבצעים עבודות בביתם של הצרכנים, והמחלוקות מתעוררות בשאלה של המחיר הסופי, איכות העבודה והאחריות בגין העבודה שבוצעה. כמו-כן בדרך כלל אין חוזה מסודר בין הצדדים, ולכן המחלוקות הינן על הבטחות והסכמים אשר ברוב המקרים נאמרו רק בעל פה, איחורים בסיום העבודה, דרישות לתוספת מחיר תוך כדי עבודה בניגוד להסכם ועוד.

במקום השביעי נמצא תחום תיירות, נסיעות ונופשים (כ-4%) עם תלונות כדוגמת פערים בין ההבטחות בעניין החופשה לפני קיומה לבין ביצועה בפועל, ויכוח בשאלת האחריות בעניין הנזקים שנגרמו לצרכן, תפוסת יתר בבתי המלון שאליהם בוצעה ההזמנה, אי-גילוי נאות באשר לאיכות המלון ו/או מיקומו, תלונות בעניין טיסות שיצאו באיחור רב, מזוודות שלא הגיעו בזמן או אבדו. אי-התייחסות לתלונות מצד החברות שאליהן הוגשו התלונות ועוד. בסוף הודעה זו מצורפת לנוחותכם טבלה מפורטת עם התפלגות כל התלונות שהגיעו לרשות.

מנכ"ל רשות ההסתדרות לצרכנות, עו"ד ירון לוינסון, אמר בעקבות הדוח כי "בשנים האחרונות תחומי התקשורת, מוצרי החשמל והרהיטים הם התחומים שבהן מתקבלות התלונות הרבות ביותר. תחום 'השיווק מרחוק' של חברות שונות שומר גם הוא על מיקום גבוה והגיע הזמן שהרגולטור יפעל נחרצות בתחום בעייתי זה. על גורמי האכיפה הרלוונטיים להגביר את האכיפה וההרתעה כנגד עסקים מפרי חוק כאשר במקביל יש להגביר את ההסברה ומתן המידע לצרכנים אשר אינם מודעים תמיד לזכויותיהם".

תאריך:  30/12/2015   |   עודכן:  30/12/2015
מחלקה ראשונה
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מה הכי הרגיז את הצרכן הישראלי ב-2015?
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בעקבות מזג האוויר הסוער הצפוי לפקוד את ישראל בסוף השבוע הקרוב, מתגברת חברת חשמל את צוותי העבודה בשטח. בנוסף, כחלק מההערכות המקדימה לסופה, קידמה חברת חשמל גנרטורים לאזור צפת ולרמת הגולן, אשר צפויים לספק מענה מיידי להפסקות חשמל במידת הצורך. כמו-כן החלה החברה בשבועיים האחרונים לאחר קבלת האישורים מפקיד היערות בכריתת עצים נרחב בקרבת רשתות חשמל.
30/12/2015  |  יפעת גדות  |   חדשות
חברת אשכולות, המייצגת 5,500 אמנים, תובעת (28.12.15) תמלוגים בסך 15.9 מיליון שקל מחברת הוט.
30/12/2015  |  איתמר לוין  |   חדשות
התנועה לאיכות השלטון מבקשת מבג"ץ (יום ד', 30.12.15) להורות לוועדת גרוניס להגיש לממשלה שלושה מועמדים לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה, ולא רק את מועמדותו של מזכיר הממשלה, אביחי מנדלבליט, כפי שעשתה.
30/12/2015  |  איתמר לוין  |   חדשות
מצבם הפיזי והנפשי של החשודים בפרשת דומא תקין - אומר (יום ד', 30.12.15) המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, רז נזרי, במכתב לסניגורו של אחד מהם, עו"ד עדי קידר.
30/12/2015  |  איתמר לוין  |   חדשות
דוח החשבת הכללית באוצר בעניין חברת הרכש הרפואי 'שראל' הגיע (יום ד', 30.12.15) לוועדה לביקורת המדינה, ושם נחשף הנתק בין האוצר למשרד הבריאות. לדברי יו"ר הוועדה, ח"כ קארין אלהרר "חברת שראל, שבתי החולים בישראל רוכשים באמצעותה ציוד ותרופות, מתנהלת לטענת החשבת הכללית באוצר באופן לא שקוף, ללא גורמי פיקוח ואפילו ניגוד ענייניים. אלהרר קראה למשרדי האוצר והבריאות לשתף פעולה בבדיקת החברה.
30/12/2015  |  מחלקה ראשונה  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
גלנט הבטיח שוויון    גלנט איים על ביבי בווטו על חוק גיוס שהוא בלוף    באנו לעודד אותו להתמיד    אילו יצא אלינו היה נתקל במאות שהם קהל אוהד
צבי גיל
צבי גיל
הגליל והכינרת בטבורו, שבעונה זאת של השנה פורח ומרהיב בשלל צבעים ובמיים זכים הזורמים בנחלים - נראה עצוב ורדום ביופיו ומשווע לתושבים העקורים ולתיירים שישובו אליו
הרצל חקק
הרצל חקק
נאבק למען ספרות שביסודה ערכים אנושיים    זכה בפרסים רבים על הישגיו הספרותיים: פרס ראש הממשלה, פרס ברנר, עיטור ההתאחדות הבינלאומית לספרות נוער בברלין, פרס רוטרי ועוד
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il