בתאונת דרכים בכביש 1 בין לטרון למחלף ענבה התנגש (יום א', 14.2.16) אוטובוס של
אגד במשאית. בתאונה נהרגו שישה מנוסעי האוטובוס. בתאונה נפצעו כ-15 בני אדם.
הפצועים, שלושה באורח בינוני והיתר קל, פונו לבתי החולים. בוחני תנועה בודקים את הסיבות לתאונה. ככל הנראה מדובר בהתחככות של קו 402 שיצא בשעה 17:40 מירושלים לבני ברק והתחכך במשאית נושאת לוחות שיש שעמדה בשוליים ובלטה לכיוון נתיב הנסיעה. במשאית נהג תושב מזרח ירושלים. בנפגעים גם ילדים.
אין זו התאונה הראשונה של נהג האוטובוס. לפני שנים אחדות ביצע תאונה כשהוא נוהג בקו 402 בכיוון ההפוך. גם אז התנגש במשאית, אולם אז הסתיימה התאונה בכמה פצועים. בעקבות התאונה אסר עליו אגד לבצע נסיעות בין-עירוניות, ורק לפני כמה שבועות הוחזר אל הקו. אחד הנוסעים סיפר כי הנהג היה נוהג לנסוע במהירות מופזת, לא שומר על מרחק עצירה ולא ערני.
יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ
איתן כבל מרחיב את דיוני השימוע בנושא הקטל בכבישים, ומלבד שר התחבורה והבטיחות בדרכים, יזומנו לוועדה גם השר לביטחון פנים וגם שר החינוך. כבל: "התאונה המחרידה בכביש 1 מעצימה את הצורך הבהול בהתגייסות של כל הגורמים למלחמה בלתי מתפשרת בקטל בדרכים. בכוונתי לפנות כבר הערב לשר לביטחון פנים ולמשטרת ישראל על-מנת שיציגו את ממצאי התחקיר ביום שלישי הקרוב בוועדה. ועדת הכלכלה תפעל במהירות ותלחץ על כל הגורמים לפעולות מיידיות שיביאו לבלימת הקטל הנוראי הזה. זו מלחמה לכל דבר וכך צריך להתייחס אליה".
שר התחבורה ישראל כ"ץ הורה למנכ״ל משרדו לפעול לזרוז התקנת מערכות מצילות חיים בכלי הרכב. כ"ץ חתם לפני כשבועיים על תקנה חדשה המחייבת אוטובוסים ומשאיות להתקין מערכות מצילות חיים של בקרת סטייה מנתיב וניתור מרחק מלפנים, החל ב-1 בנובמבר 2016.
משרד התחבורה יפעל מול האוצר לתמרץ בעלי רכב שיתקינו את המערכות לפני ה-1 בנובמבר. המשרד אומר כי פנה לאחרונה למשרד האוצר בדרישה לתמרץ התקנת מערכות בטיחות מצילות חיים בכלי הרכב. תנאי הדרך בכביש 1 שבו אירעה התאונה היו אופטימליים. מדובר בטעות אנוש, ומערכת בטיחות של סטייה מנתיב עשויה הייתה למנוע את התאונה.
שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "עוד כמה בני אדם צריכים להיהרג עד שהמדינה תתעורר ותטפל במכת המדינה – תאונות הדרכים? אני קורא לראש הממשלה להתערב ולקחת את הנושא באחריותו, כמו שנושא הגז חשוב לו והוא מתערב ומלווה את הנושא מקרוב הוא חייב כבר מחר לדרוש הסברים ולכנס דיון חרום בממשלה. המדינה יודעת לטפל באירועי טרור ומשקיעה בכך משאבים רבים אבל היא מזניחה את הטרור בכבישים. טעויות אנוש תמיד יהיו על הכביש, אבל לא כל טעות חייבת להסתיים בגזר דין מוות. כל משרדי הממשלה חייבם לשלב כוחות וראש הממשלה חייב לקיים דיון בממשלה בדיוק כמו שהוא עושה בכל יום ראשון. לא תמיד רק הנהג אשם גם למדינה יש אחריות".