|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות
קבוצת ירדן
כיצד להכין בבית שייקים מיין

דוח המבקר על מערכת הביטחון

לעקור את הבנייה הבלתי-חוקית ביו"ש <br>

נהרסו רק רבע מהמבנים הבלתי-חוקיים, הן הישראלים והן הפלשתינים סימון לא נכון של אדמות המדינה פוגע בקניין הפרטי אין יחידה לאכיפה פלילית של עבירות בנייה
28/03/2016  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   דוח שנתי 66ב (2016)   |   תגובות
אין אכיפה [צילום: AP]

התור להריסה במגזר הישראלי
1. מקבצי בנייה בלתי חוקית חדשה.

2. מבנים שנבנו לאחר 5.12.13 על קרקע פרטית.

3. בנייה בשלבים התחלתיים.

4. מבנים שנבנו על קרקע פרטית לפני 5.12.13 אם הפונה הוכיח זיקה למקרקעין.

5. מבנים אשר מהווים סכנה לביטחון האזור ו/או לשלום הציבור ו/או לסדר הציבורי.

6. מבנים שנבנו על קרקע פרטית.

7. מבנים המצויים על אדמות מדינה מחוץ לתוכניות מתאר בתוקף.

8. יתר המבנים.


התור להריסה במגזר הפלשתיני
1. מבנים במקומות אסטרטגיים בהתאם להחלטת הדרג המדיני.

2. מבנים אשר מהווים סכנה לביטחון האזור ו/או לשלום הציבור ו/או לסדר הציבורי צווי הריסה למבנים על אדמות מדינה.

3. מבנים על קרקע פרטית.

4. יתר המבנים.

התופעה של בינוי בלתי חוקי ביהודה ושומרון, הן בקרב המגזר הישראלי והן בקרב המגזר הפלשתיני, והבעיות בתחום הפיקוח והאכיפה בנושא זה קיימות זה שנים רבות, והגיעה העת לטפל בהן ביסודיות ובנחישות כדי לעקרן מן השורש ולהבטיח את שלטון החוק באזור ואת הסדר הציבורי ושלום הציבור. על ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושר הביטחון, משה יעלון, לוודא את תיקון הליקויים העולים בדוח.

כך אומר (יום ב', 28.3.16) מבקר המדינה, יוסף שפירא, בדוח השנתי שלו על מערכת הביטחון. הדוח מצביע על אכיפת חסר משמעותית בתחום התכנון והבנייה ביהודה ושומרון, הן במגזר הישראלי והן במגזר הפלשתיני. הוא מגלה, כי בשנים 2013-1997 איתרה יחידת הפיקוח 13,481 מקרים של בנייה בלתי חוקית במגזר הפלשתיני ו-6,605 מקרים במגזר הישראלי, ומתוכם הרסה היחידה במרוצת אותן שנים 3,813 מקרים במגזר הפלשתיני (28%) ו-1,807 מקרים במגזר הישראלי (27%). על כך אומר המבקר, כי שיעור האכיפה הנמוך "מהווה פגיעה קשה בשלטון החוק ובשוויוניות כלפי החוק. הדבר גם מעלה חשש כבד של פגיעה משמעותית בהרתעת מפרי חוק בתחום זה בפרט ובאכיפת החוק ביו"ש בכלל".

עוד נמצא, כי המינהל האזרחי אינו הורס חלק ממקרי הבנייה הבלתי-חוקית הנמצאים בסדר עדיפויות גבוה להריסה. זאת בניגוד למדיניות האכיפה המוצהרת, שאותה אישרו הרמות הממונות, ובלי שנערך על כך דיון אצל הגורמים המוסמכים. המינהל האזרחי והיחידה גם אינם מקיימים בקרה נאותה על קידום רישומם במערכת הממוחשבת של מקרי הבנייה הבלתי-חוקית הנמצאים בסדר עדיפויות גבוה לאכיפה למעמד המאפשר את הריסתם, וכן אינם מקיימים בקרה נאותה על העיכובים במימוש הריסות.

ביו"ש אין גוף המופקד על חקירת עברות של תכנון ובנייה במישור הפלילי. על-אף החלטת שר הביטחון מדצמבר 2013 על הקמתה של יחידה לניהול חקירות פליליות של עברות על דיני התכנון והבנייה ביו"ש, הרי שבמועד סיכום הביקורת יחידה כזו טרם הוקמה.


אין פיקוח בשטח C


המינהל האזרחי אינו מקיים פעולות פיקוח ואכיפה בשטחי C על הבנייה הפלשתינית בשטחים שבהם יש תוכניות מתאר מאושרות. המינהל האזרחי אינו מקיים פיקוח לאורך תקופה ארוכה על חלק מהבנייה הישראלית שבמסגרת תוכניות מתאר מאושרות, ואינו מקיים פיקוח ואכיפה על בתים רבים אשר נבנו במרוצת השנים במספר יישובים ישראלים ביו"ש באופן בלתי חוקי, חלקם על אדמות פרטיות ללא היתר בנייה ואף ללא תוכניות מתאר מאושרות.

קביעת הגבולות של אדמות המדינה ביו"ש לא התבססה על סימון בשטח ועל מיפוי מדויק, ועובדה זו יצרה פערים ניכרים וחוסר התאמה בין מפות ההכרזה ההיסטוריות לבין השטח. בהסתמך על מפות הכרזה ותעודות ההכרזה ההיסטוריות, אישר המינהל האזרחי תוכניות מתאר אשר על בסיסן ניתנו היתרי בנייה ונבנו מבנים בתחומי ההתיישבות הישראלית, והממונה הקצה את המקרקעין הנמצאים בתחומי מפות ההכרזה ההיסטוריות, לרבות מקרקעין פרטיים שנכללו בהם, בין היתר לגופים העוסקים בהתיישבות ביו"ש.

כעת, משהחל תיקון הטעויות שנעשו בסימון מפות ההכרזה, כאמור, נפגעת זכות הקניין של תושבים ישראלים, שבתום לב רכשו בתים או זכויות במקרקעין באותם שטחים שבתחומי היישובים הישראלים, שנגרעו מגבולות ההכרזה ההיסטוריים. בכך, למעשה, מונצח המצב הקיים והוא אף מחריף.

בהקשר זה מדגיש שפירא: "משרד מבקר המדינה ער לעובדה, כי סוגיית שיטת רישום זכויות המדינה במקרקעין שברשותה ביו"ש היא בעלת היבטים מדיניים, ביטחוניים וכלכליים רגישים. לאור זאת, סבור המשרד, ראוי ששרי הביטחון, המשפטים והבינוי ינסו להבטיח ככל הניתן הסדרה מיטבית של רישום אדמות מדינה. זאת, בין היתר, כדי לצמצם את הפגיעה בזכויות הקניין של תושבי יו"ש, פלשתינים וישראלים, ואת הנזקים הכספיים לקופת המדינה העלולים להיווצר כתוצאה מכך".


סכנה מתחנות דלק פיראטיות


הפיקוח של המינהל האזרחי בחופי הרחצה בים המלח באמצעות פקחי יחידת הפיקוח, לוקה בחסר ועלול לסכן את שלום הציבור. זה שנים שהמינהל האזרחי מנסה להסדיר את העברת האחריות בתחום הפיקוח והאכיפה על אתרי הרחצה המורשים למשרד הפנים, אך עד מועד סיום הביקורת הדבר לא צלח.

בשטח C קיימות 118 תחנות דלק, מתוכן 17 מוסדרות כחוק, 25 בהליכי הסדרה ו-76 בעלות תיקי בנייה בלתי חוקית ביחידת הפיקוח. אף שהמינהל האזרחי התחייב בפני משרד מבקר המדינה כבר בשנת 2004 לטפל בנושא הפיקוח והאכיפה על תחנות הדלק, הוא טרם הפעיל פעילות אכיפה, וזאת חרף הסכנות המרובות הנובעות מפעילותן הבלתי-חוקית של תחנות דלק אלו.

שפירא קובע: "על המינהל האזרחי לקבוע נוהלי עבודה בנוגע למכלול פעילויות הפיקוח והאכיפה הכרוכות בנושא הבנייה הבלתי-חוקית. על מתאם פעולות הממשלה בשטחים ועל ראש המינהל האזרחי לשפר את הבקרה על כלל מקרי הבנייה הבלתי-חוקית הכשירים להריסה, ואשר נמצאים בסדר עדיפויות גבוה, אך עדיין לא נהרסו, ובהתאם לצורך - להחיש את הריסתם. יש לגבש מדיניות סדורה לטיפול כולל בתופעה, ולהכין תוכנית מפורטת לאכיפת החוק כנגד מקרי הבנייה הבלתי-חוקית ולהעלותן להחלטת הדרג המדיני.

"על המינהל האזרחי למלא את תפקידו כסמכות אזרחית בתחום התכנון והבנייה, ולאכוף את קיומו של הצו בדבר תכנון ערים, וזאת כדי להבטיח שהבנייה בהתיישבות הישראלית ביו"ש תיעשה בהתאם לחוק ולתוכניות המתאר שקיבלו תוקף. יש להשלים את הקמתה של היחידה שתעסוק בהיבטים הפליליים של הבנייה הבלתי-חוקית".
אזור יהודה והשומרון - פעילות יחידת הפיקוח והאכיפה והיבטים בהסדרת מקרקעין / דוח מבקר המדינה
אכיפת חסר בתחום הבנייה ביהודה ושומרון; יש צורך בהכרעות של הדרג המדיני כדי להבטיח את אכיפת החוק

תאריך:  28/03/2016   |   עודכן:  28/03/2016
איתמר לוין
+ליקויים בנושאי ליבה בביה"ס למודיעין
16:16 28/03/16  |  אריאל י. לוין   |   לרשימה המלאה
מפקד בה"ד 15 הוא גם ראש מחלקת הדרכה במיפקדת קצין מודיעין ראשי - ולמעשה מפקח על עצמו  ▪  אין תורת מודיעין בסיסית
(ללא עבודת מטה)
+רפאל מפרה שיטתית את חוק המכרזים
16:13 28/03/16  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
החברה מתקשרת שוב ושוב עם אותם מומחים חיצוניים, בלא לקיים מכרז ותוך פגיעה בעקרונות התחרותיות והשוויוניות  ▪  המנכ"ל ידידיה יערי התקשר בצורה כזו עם חברה שהייתה מועדפת עליו
(400 מומחים חיצוניים [צילום: רפאל])
+משרות בחו"ל: מנכ"ל משהב"ט מחליט לבדו
15:55 28/03/16  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
ליקויים חמורים באיוש משרות במשרד; ייתכן שיש לבטל מינויים פגומים  ▪  בכירים עברו מצה"ל למשרד הביטחון בניגוד לנוהלי המשרד  ▪  גבר שהגיע שני במכרז הועדפה על האישה שבמקום הראשון
(הראל. "פגיעה באמון הציבור" [צילום: מן הטלוויזיה])
+ליקויים חוזרים על עצמם למרות התחקירים
15:50 28/03/16  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
מאפיינים דומים למקרי חטיפות החיילים מאז שנת 2000  ▪  ממצאי תחקירים נמסרים לתקשורת למרות שהחוק מחייב להטיל עליהם חיסיון
(שליט. כמו בעבר [צילום: AP])
+בניגוד לפקודות: חיילים אוספים תרומות ברשת
15:48 28/03/16  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
שפירא דורש למצות את הדין עם ה"שנוררים"  ▪  כספי תרומות משמשים לרכישת ציוד מבצעי  ▪  מתחזה לתורם סייר ללא הפרעה ביחידות מסווגות
(האיחוד התעכב [צילום: יורם הירשפלד])
+חיילים מקבצים מתורמים גם ציוד לחימה
15:47 28/03/16  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
שפירא: מינויים מבוצעים בלא מכרזים  ▪  ליקויים חוזרים בצה"ל למרות התחקירים - כולל בנושא חטיפת חיילים  ▪  משרד הביטחון מאייש משרות בכירות בניגוד לנהליו-שלו
("תמונת מצב עגומה" [צילום אילוסטרציה: קורינה קרן, פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
לעקור את הבנייה הבלתי-חוקית ביו"ש
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-פלשתיני
החייל ירה. או מלחץ או בשל מה שהודרך לעשות, או מטעות של חובב. לבטח לא וידוא הריגה כפי ששר הביטחון עשה בעת חיסולו של של אבו ג'יהאד לפני 25 שנה. פורסם ואפילו לא הוכחש.
28/03/2016  |  מרק בריל  |   מכתבים/הערות
בימין מפמפמים כבר חודשים את אימת החרם, ובאופוזיציה מצטרפים לחגיגה כאילו ארצות הברית ומדינות אירופה - שתומכות בישראל כלכלית, מודיעינית, צבאית ודיפלומטית - הן האויב של אזרחי ישראל בתוך ענן ההתלהמות והדיסאינפורמציה, חמישה דברים שצריך לדעת על החרם
28/03/2016  |  שרון שחף  |   כתבות
משוגעים תרדו מהחייל! מי שמילא את אחד ממצוות התורה באופן הכי מוסרי, הכי צודק, הכי נכון, להרוג את מי שבא להרוג אותך, את האויב שלך, מרצח מתועב ונקלה, אותו הכנסתם לכלא?! מה קורה פה? הכול השתבש בשכל באופן המוטרף ביותר? הטוב הפך לרע? פעם דיברו בעולם על דבר הזוי! הקורבן מזדהה עם מי שבא לעשות לו רע... תסמונת שטוקהולם כינו זאת, אבל זה כבר קטן עלינו, אצלנו תמיד עולים מעלה, מעלה, 'עד השמים'. לא רק הזדהות עם הרוצח, אלא להעניש את המציל, לא צל"ש אלא 'סינימה בלש'...
27/03/2016  |  אסתר שניאורסון גרי  |   מאמרים
מאז הכשלון המהדהד של משבר הסאב-פריים בארה"ב, הפך מושג "הבועה הפיננסית" שכיח בתאור מקוצר של ההבדל בין מציאות למציאות מדומיינת. הפעם אני שואל את השימוש במושג בועה "לאיום הדמוגרפי", שחסידי אוסלו מנסים לפטם אותנו בו חדשים לבקרים.
27/03/2016  |  רפי לאופרט  |   מאמרים
מה שקרה בחברון, בשורה התחתונה, הוא שחייל וידא הריגה של מחבל. זוהי העובדה שחזה בה כל עם ישראל! אז על מה קמה פה הצעקה? שמא בעולם לא יאהבו את זה? או אולי הפלשתינים יכעסו? ואם היה זה מתפוצץ והורג את צוותי ההצלה?
27/03/2016  |  יהודה דרורי  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   ישראלי-פלשתיני  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   מבקר המדינה  /  מי ומי    / 
ליקויים חוזרים על עצמם למרות התחקירים   /  איתמר לוין
בניגוד לפקודות: חיילים אוספים תרומות ברשת   /  איתמר לוין
חיילים מקבצים מתורמים גם ציוד לחימה   /  איתמר לוין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יורם אטינגר
יורם אטינגר
ב-2024 יש 69% רוב יהודי בשטח המשולב של יהודה, שומרון ו"הקו הירוק" - לעומת 39% מיעוט ב-1947 ו-9% ב-1900 - הנהנה מרוח גבית של שיעור פריון ומאזן-הגירה-חיובי    אין פצצת זמן דמוגרפית ער...
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הרבה זמן כבר לא חוויתי פער גדול כל כך בין המציאות לסיקור המעוות שלה בתקשורת הישראלית    צר לי לקלקל למחרחרי הריב והמחלוקת, אבל מה לעשות, פשוט הייתי שם וזה היה הרבה פחות דרמטי...
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי הוא הסוכן המדיני היעיל ביותר של אירן אף שאינו עושה זאת במודע ובמתכוון חלילה    הוא הסוכן הפוליטי של טראמפ נגד המפלגה הדמוקרטית במודע
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il