בשורה לתושבי אלעד. חברת קווים (קווים-עילית) תחל השבוע (יום ג', 31.5.16) להפעיל את אשכול התחבורה הציבורית בעיר אלעד. ההפעלה, שלטובתה יוקצו כ-100 נהגים, מתחילה בצל מחסור חמור ביותר בנהגים בכל ענף התחבורה הציבורית בישראל, ועשויה להקשות על המפעילים לתת שירות טוב לנוכח דרישות המכרזים של
משרד התחבורה להגדלת תשומות השירות.
ההפעלה תתבצע בשתי פעימות, שהראשונה בהן תהיה העיקרית והשנייה, בנובמבר 2016, תהיה תוספות שירות. מפת התחבורה העירונית החדשה כוללת שלושה קווי תחבורה, שמקיפים ומחברים את כל שכונות העיר, בדגש על מקומות הומי אדם. תחנות המוצא והסיום של הקווים נקבעו במקומות בהן יגרמו להפרעה מזערית לתנועה ולדיירים המתגוררים בשכנות. הקווים העירוניים יהיו דו-כיווניים ולא סיבוביים. מועדי יציאת הקווים השונים נקבעו כך שלא יעברו במקביל, בו-זמנית, באזורים השונים, מה שימנע גודש וישפר את זמינות התחבורה ותדירותה.
משך פעילות הקווים העירוניים הורחב בצורה משמעותית כבר בשלב הפעימה הראשונה (24:30-06:00); ובהמשך, עם השקת הפעימה השנייה, יורחבו שעות הפעילות עוד יותר. כן יפעלו הקווים העירוניים גם בימי שישי ובמוצאי שבת.
במקום 85 נסיעות עירוניות יומיות שמבוצעות כיום בקו 4 ובקווי התלמידים - עם כניסתה של קווים לעיר, יתבצעו מדי יום 296 נסיעות בקווים העירוניים, פי 3.5 מאשר היום!
התחבורה הבין-עירונית, שתשודרג במסגרת הפעימה השנייה, תזכה לתוספת נקודתית של נסיעות בזמני עומס, ובעיקר בסופי-שבוע. בסך-הכל יהיו 22 קווים בין-עירוניים שיובילו לכ-30 יעדים. מספר הנסיעות בקווים אלה צפוי לגדול בכ-60%. עד אז, יתוגברו הקווים הבין-עירוניים באופן נקודתי - בימי שישי ובמוצאי שבת ובזמני לחץ. וזאת, על-פי תוצאותיו של סקר-שטח שבוצע על-ידי החברה, שגילה את נקודות התורפה אשר בהן הלו"ז הקיים אינו עונה על הביקוש.
מנכ"ל קווים, ציון פת, אמר כי "המוטו המוביל את החברה באשכול אלעד הוא תחבורה זמינה ככל-האפשר, מכל מקום בעיר לכל מקום, במהירות ובנוחות מרבית, ובתדירות גבוהה".
קווי הפעימה הראשונה
- קו 4 - הופך לדו-כיווני, ושעות הפעילות יורחבו
- קו 173 (אלעד, אזורי) - חדש
- קו 174 (אלעד-כפר חב"ד) - חדש
- קו 176 (אלעד-פארק אפק) - חדש
- קו 177 (אלעד-ירושלים, שכונות הצפון) - חדש
- קו 179 (אלעד-פתח תקוה) - תוספת נסיעות בסופי-שבוע
- קו 180 (אלעד-בני ברק) - מסלול משודרג בב"ב, ותוספת נסיעות בסופי-שבוע
- קו 270 (אלעד-נתניה) - תוספת נסיעות בסופי-שבוע
- קו 273 (אלעד, אזורי) - חדש
- קו 276 (אלעד-ראש העין) - תוספת נסיעות בסופי-שבוע
- קו 277 (אלעד-ירושלים) - תוספת נסיעות בסופי-שבוע
- קו 278 (אלעד-תל אביב) - מסלול משודרג
- קו 279 (אלעד-פתח תקוה, מחליף את קו 79) - תוספת נסיעות בסופי-שבוע
- קו 280 (אלעד-בני ברק) - מסלול משודרג בב"ב, ותוספת נסיעות בסופי-שבוע
- קו 281 (אלעד-מודיעין עילית) - מסלול משודרג במודיעין עילית, ותוספת נסיעות בסופי-שבוע
- קו 282 (אלעד-רחובות-יבנה) - חדש
- קו 283 (אלעד-ראשון לציון-אשדוד, מחליף את קו 250) - מסלול משודרג
- קו 377 (אלעד-גבעת שאול והר נוף) - חדש
- קו 379 (אלעד-פתח תקוה) - חדש
- קו 477 (אלעד-קרית יערים ובית וגן) - חדש
- קו 590 (אלעד-מירון-צפת) - חדש
- קו 595 (אלעד-נחל שורק, קריית מלאכי וקריית גת) - חדש
- קו 596 (אלעד-נתיבות, תפרח, אופקים) - חדש
על-פי תנאי המכרז, מחויב המפעיל להעמיד במקרי עומס אוטובוס חלופי בתוך 15 דקות בנסיעות עירוניות ובתוך 30 דקות לנסיעות בין-עירוניות. במוקד השירות יועסקו גם מוקדנים חרדיים, והמענה יהיה גם בשעות הלילה המאוחרות. בתאי המטען הותקנו לחצני מצוקה ומצלמות במעגל סגור כדי למנוע מנוסעים להילכד בטעות בתאי המטען. ברחבי העיר יותקנו צגים דיגיטליים ויוקם מרכז לאבידות ולמציאות.
הכפלת מספר הקילומטרים של הנסיעות, שנושאת עימה כניסת קווים לאשכול, מכ-60 אלף היום ל-120 אלף, מהווה בשורה של ממש וממצבת את אלעד כאחד המקומות הטובים בארץ מבחינת שירות תחבורה ציבורית.