בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
מערכת GIS משוכללת תאפשר תכנון מיטבי
|
הגישה לנתונים תתאפשר לא רק למפתחי היישומונים אלא לציבור הרחב ● מידע מרוכז ומגוון על תחבורה ציבורית יאפשר פילוח נכון וויסות גודש התנועה והשירות
|
|
|
|
|
מערכת מידע גאוגרפית הקוראת את נתוני קווי התחבורה | |
הציבורית מתוך בסיס נתוני רישיונות הקווים, ומציגה את מסלולי הקווים והתחנות, והמידע לגביהם, בצורה גרפית על גבי מפת הארץ. בנוסף מציגה המערכת את שכבת התחנות הקיימת בארץ, ומידע נרחב לגביהן. המערכת מופעלת החל בשנת 2010. | |
|
|
|
|
מערכת ה- GIS, המציגה את קווי התחבורה הציבורית באופן גאוגרפי על גבי מפת הארץ [הרחבה משמאל], תשוכלל כך שניתן יהיה לצפות באופן ויזואלי במסלולי הקווים וברצף תחנות הקו. כך עולה מתנאי מכרז חברת AMCG המייעצת ל משרד התחבורה. המערכת מאפשרת לבצע פילוחים שונים כמו: צפייה בקווים העוברים ביישוב מסוים, צפייה בקווים העוברים בתחנה מסוימת, צפייה בקווים העוברים בקטע כביש ועוד וכן לבצע שאילתות אלפאנומריות כמו צפייה בקווים השייכים למפעיל מסוים, לאשכול הפעלה מסוים וכו', וזאת לגבי הנתונים של כל אמצעי התחבורה הציבורית הכוללים אוטובוסים, רכבת ישראל, רכבת קלה ומוניות. בנוסף מציגה המערכת מידע נרחב לגבי כל התחנות הקיימות, קווים העוברים בהן, צילום התחנה, כמות נסיעות בתחנה, נגישות אליה ועוד. המערכת מותקנת על שרת Terminal Server בחוות השרתים של משרד התחבורה, ומשרתת כ-100 משתמשי קצה. הזוכה במכרז יתחייב לכמה טכנולוגיות בהן: - ממשק להצגת קווים בשלבי תכנון - ישמש את צוותי התכנון לתכנון אשכולות קווי שירות חדשים טרם יציאה למכרז.
- במשרד התחבורה קיימת מערכת BI המציגה נתונים ברמה של מספרים טבלות וכיו"ב. הזוכה יידרש להציג את המידע בצורה גאוגרפית, לדוגמה: הוספת שכבות ברמת עיר כמו חלוקה סוציואקונומית, הצגת ערים לפי דרגות שכר של התושבים.
- כיום, מערכת ה-GIS אינה מציגה נתיבי תחבורה ציבורית כלל. מטרת הפיתוח היא הצגה של נתיבי תחבורה ציבורית, מפרצים ותצוגת גודשי תנועה בצירי התחבורה השונים וניתוחם על גבי מערכת ה-GIS.
- הצגת מתקני תשתית - מתקני התשתית העיקריים המשרתים את ציבור הנוסעים הם: שילוט אלקטרוני, עמדות כרטוס וטעינה חיצוניות, מסופים תחבורתיים, תחנות מרכזיות וכו'.
- פרסום מערכת ה-GIS לציבור: כיום ניתן להשתמש במערכת ה-GIS רק מתוך שרת המסוף של משרד התחבורה ובאמצעות חיבור מרחוק באמצעות "טוקן". כחלק משיפור איכות המידע הניתן לציבור, יתאפשר לציבור הנוסעים להשתמש במערכת זו.
- התאמת המער כת לדרישות אגף כלכלה ברשות הארצית – כיום לא מוצגים נתונים פיננסים הקשורים להפעלת תחבורה הציבורית במערכת ה-GIS. היות שנתונים אלה משמשים כבסיס מידע אמין ואיכותי, מעוניין המשרד לשלבם כחלק ממערכת ה-GIS, לצורך הצגת תעריפי הנסיעה ומידע פיננסי על המפעיל המבצע, כדוגמת: סובסידיה, דוחות כספיים וצו פיקוח.
ומה יקרה במקרה של תקלות? תחזוק המערכת יתאפשר רק בשעות העבודה, אך לא בשעות הערב או בימי שישי וערבי חג. לא אחת קרו תקלות במערכת נתונים זו שהושבתה לשעות ארוכות, ולא ברור מדוע אין חיוב במכרז לתת מענה מיידי לתקלות שכאלה.
|
תאריך:
|
09/06/2016
|
|
|
עודכן:
|
09/06/2016
|
|
עידן יוסף
|
מערכת GIS משוכללת תאפשר תכנון מיטבי
|
|
נהג של "דן בדרום" לא עצר לחייל שהמתין בתחנת אוטובוס בדרך לבסיסו, ובהמשך אף סרב להמשיך בנסיעה כל עוד החייל על האוטובוס, קילל את הנוסעים ואת אמו של החייל, ועיכב את הנסיעה. כך דווח ברדיו דרום.
|
|
|
שביתת פתע פרצה (יום ד', 8.6.16) בשירותי התחבורה הציבורית בראש העין. השביתה היא חלקית, וננקטת מצד מקצת (20-15) הנהגים.
|
|
|
דיקן המרכז האקדמי שערי מדע ומשפט, פרופ' אביעד הכהן, פנה בשם הקליניקות המשפטיות שבמרכז האקדמי אל המפקח על התעבורה וראש הרשות לתחבורה ציבורית, מאיר חן, ואל שרי התחבורה והכלכלה ומנכ"לי המשרדים, בעניין הפעלת תחבורה ציבורית במהלך השבת הקרובה וחג השבועות החל במוצאי שבת וביום ראשון.
|
|
|
חברת קווים התקינה צגי מידע דיגיטליים חדשים באוטובוסיה לחיווי סכמטי של התחנות במסלול, אולם נקטה באקט עם מסר שנוי במחלוקת שאינו מתאים לתחבורה הציבורית. בתחתית הצגים נכתב: "הרכב הזה אינו נוסע בשבתות ובחגי ישראל".
|
|
|
הרשות ארצית לתחבורה ציבורית ב משרד התחבורה פרסמה מכרז להפעלת אשכול קווי התחבורה הציבורית בביתר עילית ובישובי עמק האלה. עד כה הופעלו קווי אשכול זה בידי חברת קווים (עילית).
|
|
|
|