|   15:07:40
דלג
  מירב ארד  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
פחד מרופא שיניים: אסטרטגיות להתמודדות
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות

בתום מו"מ אושרה הצעת החוק לתקציב דו-שנתי

ועדת הכספים תאשר השינויים בתקציב המדינה

משרד האוצר יגיש לוועדת הכספים דוח מיוחד על הנתונים הפיסקאליים ועל מידת העמידה ביעדים ובתחזיות שנקבעו לא יאוחר מה-1 בנובמבר 2017 גפני: הכנסנו לחוק שינויים משמעותיים שיבטיחו בקרה ציבורית על ניהול התקציב
28/07/2016  |   מירב ארד   |   חדשות   |   כנסת 20   |   תגובות
גפני. שמירה על האינטרסים הציבוריים [צילום: הדס פרוש / פלאש 90]

לאחר דיונים ממושכים אישרה (יום ה', 28.7.16) ועדת הכספים לקריאה שנייה ושלישית, את הצעת החוק הקובעת את המסגרת הדו-שנתית של תקציב המדינה לשנים 2017 - 2018. זאת כפתיחה לדיוני התקציב עצמם.

פיקוח מלא על ועדת הכספים

לאחר מו"מ מרתוני, הגיעו בסופו של דבר הקואליציה והאופוזיציה להסכמות שאיפשרו לקצר את משך הדיון על הצעת החוק ואישורה לקראת העלאתה למליאה לאישור סופי בקריאה שנייה ושלישית בשבוע הבא. כתוצאה מהדיונים ומההסכמות, הוחלט שכל מנגנון המעבר בין שתי שנות התקציב, לרבות מנגנון 'ההתכנסות' במקרה שיהיו חריגות בגירעון ובשאר היעדים הפיסקאליים, ייעשה בבקרה ובפיקוח מלאים של ועדת הכספים. יידרש אישורה של הוועדה על-מנת שהאוצר יוכל לבצע את ההתאמות, ככל שיידרשו. ההסכמות בין הקואליציה לאופוזיציה הושגו, בין השאר, לאחר שהיועץ המשפטי לכנסת, נתן גיבוי מלא ליו"ר הוועדה על הדרך שבה הוא מנהל את הדיונים בוועדה.

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני הודיע שלאחר מו"מ ממושך, גם עם האוצר, הוסכם ש"ועדת הכספים תהיה חלק בכל דבר שנוגע להתאמות ושינויים שיידרשו בין שתי שנות התקציב. אני משבח את חברי הקואליציה והאופוזיציה על הנכונות להגיע להבנות שיאפשרו לאשר חוק שייטיב עם אזרחי ישראל ויבטיח שמירה על האינטרסים הציבוריים לטובת כלל הציבור לאורך שתי שנות התקציב. הכנסנו לחוק שינויים משמעותיים שיבטיחו את הבקרה הציבורית על ניהול התקציב. אומנם מדובר בתקציב דו-שנתי אך קבענו שתהיה תחנה באמצע לבחינת המצב וועדת הכספים תקיים דיון אמצע כבר בתחילת נובמבר 2017 על-מנת לבחון את הצעדים הנדרשים לעמידה ביעדים הכלכליים לטובת המשק".

עיקריי ההסכמות שהושגו קובעות את הדברים הבאים:

  • משרד האוצר יגיש לוועדת הכספים דוח מיוחד על הנתונים הפיסקאליים ועל מידת העמידה ביעדים ובתחזיות שנקבעו לא יאוחר מה- 1 בנובמבר 2017, מה שיותיר די זמן לוועדת הכספים לקיים דיון מעמיק בשינויים ובצעדים שיידרשו לצורך התאמות בתקציב 2018. ועדת הכספים תדון במנגנון 'ההתכנסות' שנקבע בחוק הנוכחי ושאת פרטיו יציגו אנשי האוצר ב-1 בנובמבר 2017.

  • במידה שלא תהיה עמידה ביעדים הפיסקאליים ובין השאר, הגירעון יגדל מעבר לצפוי, אזי לרשות שר האוצר יעמוד תקציב רזרבות מיוחד של 3.5 מיליארד ₪, 'תקציב התאמות'. בתקציב זה לא נוגעים ב-2018, אלא אם כן יידרשו שינויים. מדובר בתקציב רזרבה ומקורו איננו על חשבון משרד ממשלתי כלשהו.

  • עוד במידה שיידרשו שינויים, הממשלה תוכל לבצע קיצוץ של 1%, שמהווה כ-3.9 מיליארד שקלים בתקציב 2018. ברמת הסעיף, קרי באילו משרדים ייעשה הקיצוץ, הממשלה תקבל החלטה בעניין והדבר יובא לאישורה של ועדת הכספים. קיצוצים ברמת ה'תוכנית', היינו שינויים בתוכניות של משרד הממשלתי מסוים, דורשים גם הם את אישורה של ועדת הכספים. יו"ר הוועדה גפני הסביר, כי "ועדת הכספים לא תאפשר קיצוצים שרירותיים בתוכניות ובפרויקטים מסוימים, ללא בקרה ודיון ציבורי. ההישג של חברי ועדת הכספים הוא בכך, שבהצעת החוק שהוגשה ע"י הממשלה מלכתחילה, הקיצוץ של 1% לא דרש את אישור הוועדה. כבר בתחילת הדיונים הודיע גפני, כי לא יהיה מוכן למצב שבו "הממשלה תקבל החלטות דרמטיות כאלה ללא פיקוח ציבורי".

  • תקציב נוסף שהחוק שאושר היום מקצה לצורך ביצוע 'התכנסות' לעמידה ביעדים, עומד על 2.5 מיליארד ₪ שבו ניתן יהיה לעשות שימוש לצרכים ספציפיים ככל שיידרש. סה"כ החוק מאפשר 'כרית ביטחון' של 10 מיליארד שקלים על-מנת להבטיח שגם אם תהיינה התפתחויות כלכליות בלתי צפויות או חריגות משמעותיות מהיעדים, ניתן יהיה לשמור על המסגרת הפיסקאלית ולמנוע גירעון גדול ב-2019.

  • הממשלה תוכל מעבר או במקום הקיצוץ בתקציב להחליט על מהלכים אחרים כגון העלאת מיסים וכד', אשר כל אילו ממילא יידרשו את אישור ועדת הכספים.

  • עוד במסגרת החוק וההסכמות שגובשו בין הקואליציה לאופוזיציה, לגבי תקציב 2019, כל חברי הוועדה הביעו את החשש, שמא מכיוון שמדובר בשנה שבה צריכות להתקיים הבחירות לכנסת ה-21, במידה שלא יוקדמו, עשוי להיווצר מצב שכמו ב-2015, המדינה תהיה ללא תקציב מאושר ומשרדי הממשלה יצטרכו לפעול לפי תקציב של 1/12 של תקציב 2018 וללא אפשרות לקידום פרויקטים ותוכניות חדשות. על-כן הוחלט שתקציב 2019 יהיה תקציב חד-שנתי והממשלה הנוכחית תהיה מחויבת להניחו בסוף 2018, כך שגם בשנת הבחירות יהיה תקציב עדכני מאושר. הממשלה שתיבחר לאחר-מכן תוכל לבצע בו שינויים.

מוקדם יותר הבוקר כאמור, גיבה היועץ המשפטי לכנסת, איל ינון, את יו"ר הוועדה גפני וציין כי מדובר ב"בחבר כנסת מוותיקי המשכן, יו"ר ועדה מנוסה שעד היום לא נזקק לעזרתנו. אנו מגבים את הדרך שבה הוא מנהל את הדיונים". עוד אמר ינון, כי "אף שההסתייגויות הן כלי בעיקר אופוזיציוני חשוב, לא ייתכן שהן ישמשו על-מנת לסכל לחלוטין את רצונו של הרוב להעביר חקיקה בכנסת. הן נועדו להקשות ולהשפיע על אופי החקיקה במידתיות, אך בוודאי שלא לסכלה". התערבותו איפשרה לקיים הליכי הצבעה מזורזים יותר על אלפי ההסתייגויות שהגישה האופוזיציה.

נוכח דבריו נכנסו חברי הקואליציה והאופוזיציה למו"מ אינטנסיבי על-מנת להגיע להבנות ובסופו החליטו יחדיו על סדרי ההצבעות. האופוזיציה מצידה, הסירה את רוב ההסתייגויות ונותרה עם ההסתייגויות המהותיות לחוק בלבד.

יו"ר הקואליציה, דוד ביטן שליווה את כל הדיונים בימים האחרונים, בירך על ההגעה להבנות עם האופוזיציה והודיע ש"גם בדיונים על הצעת החוק במליאה תהיה הגבלה על משך זמן הצגת ההסתייגויות לאור ההבנות שהושגו. "אפשר לקיים דיון ואפילו להביע התנגדויות, אך חייבים לאפשר להליכי החקיקה להתקיים" אמר.

רכז האופוזיציה בוועדת הכספים, ח"כ אראל מרגלית: "ההתנגדות שלנו היא עקרונית ואנחנו מתנגדים לתקציב דו-שנתי וסוברים שהוא מסכן את הכלכלה הישראלית. בפועל כאן מדובר אפילו בתקציב תלת-שנתי, מכיוון שלא ניתן יהיה לקיים תהליך מסודר לקראת 2019 שעשויה להיות שנת בחירות וזו שערורייה. אני מברך על-כך שוועדת הכספים החזירה לידיה את הדיון בשינויים שייעשו בתקציב 2018 ומכן שהאוצר יידרש לבוא לכאן ולהציג את מידת העמידה בתחזיות".

"לא הושגו הישגים מיוחדים בעקבות הפיליבסטר"

רכז הקואליציה בוועדת הכספים, ח"כ מיקי זוהר דחה את טענות האופוזיציה, לפיהן הפיליבסטר שחבריה קיימו במהלך הדיונים תרם לשינויים בחוק ואמר: "אין ספק שהפיליבסטר לא תרם לתוצאה שהושגה. הדבר היחיד שקרה הוא שהציבור שילם יותר על שעות נוספות של עובדי המשכן".

גם ח"כ רחל עזריה טענה, כי "לא הושגו כל הישגים מיוחדים בעקבות הפיליבסטר" וכי "כל השינויים בהצעת החוק כבר היו מונחים לפנינו לפני יומיים. אני מברכת על-כך שחברי האופוזיציה נמלכו בדעתם והצטרפו לאישור החוק הטוב הזה שמשאיר בידינו כחברי ועדת הכספים את הכוח להשפיע על תקציב 2018".

שפיר: "גאים על השינויים שהגנו בחוק"

ח"כ סתיו שפיר (המחנה הציוני), שהייתה מהמובילים של הפיליבסטר יחד עם ח"כ מיקי לוי (יש עתיד) אמרה: "עקרונית אנחנו מתנגדים לתקציב דו-שנתי, בין השאר מכיוון שלאוצר יש בעיה לנהל בצורה טובה אפילו תקציב חד-שנתי. עם זאת, אנחנו גאים על-כך שהגענו עם השינויים שהשגנו בחוק, לכך שכל שקל של אזרחי ישראל יפוקח ע"י ועדת הכספים, כראוי למדינה דמוקרטית".

ח"כ מיכל בירן אמרה ש"מחד טוב שלא יהיו טונים צורמים מדי בדיוני הוועדה והכנסת, אך מנגד, אני מודאגת מאוד מכך שאנחנו הולכים לתקציב דו-שנתי, שיש לו השלכות קשות על המשק. עם זאת, אני שמחה שלאחר השינויים שהשגנו בוועדה, לא איפשרנו טייס אוטומטי ונוכל באמצע הדרך, לקראת 2018, לאתגר את האוצר, לקדם שינויים ולבחון את כל ההתאמות שייעשו".

יו"ר הוועדה גפני, סיכם את הדיון והודה לכל חברי הוועדה, קואליציה ואופוזיציה, על-כך "שהיטיבו לראות את האינטרס הציבורי והגיעו לכלל הסכמות שאיפשרו את אישור החוק על השינויים שנעשו בו. אישרנו היום שהתקציב הבא יהיה דו-שנתי אבל קבענו באופן תקדימי, שתהיה תחנה לבחינת הדברים באמצע בין שתי שנות התקציב. תחנה שבה נקיים דיון מעמיק על הצרכים המשתנים וההתאמות שיידרשו לטובת כלל אזרחי ישראל".

תאריך:  28/07/2016   |   עודכן:  28/07/2016
מירב ארד
+כבל מעכב אישור חוק ברית המועצות
22:54 28/07/16  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
יו"ר ועדת הכלכלה: עד שלא יובטח מעמד העובדים ולא יינתן מענה הולם לאופן מינוי היו"ר וועדת האיתור לא אביא את ההצעה לקריאה שנייה ושלישית  ▪  "חייבים להבטיח את עצמאות הגוף המאסדר גם מבחינת התקציב"
(כבל. בצורה הנכונה - לטווח ארוך [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman   אברהם נגוסה / Avraham Neguise   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אורי מקלב / Uri Maklev   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורן חזן / Oren Hazan   אחמד טיבי / Ahmad  Tibi   איוב קרא / Ayoob Kara   איילת נחמיאס-ורבין / Ayelet Nahmias-Verbin   איילת שקד / Ayelet Shaked   איימן עודה / Eiman Ode   איל ינון / Eyal Yinon   אילן גילאון / Ilan Gilon   איתן ברושי / Eitan Broshi   איתן כבל / Eitan Cabel   אכרם חסון / Akram Hasson   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי אלאלוף / Eli Alaluf   אלי כהן / Eli Cohen   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אלעזר שטרן / Elazar Shtern   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אראל מרגלית / Erel Margalit   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   באסל גטאס / Basel  Ghattas   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka   דוד  ביטן / David Bitan   דני עטר / Danielle Attar    דני בן יוסף דנון / Dani Danon   המחנה הציוני / Hamachane Hzioni   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   זוהיר בהלול / Zohir Bahalul   ז'קי לוי / jackie Levy   חיים ילין / Haim Yalin   חיים כץ / Haim Katz   חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar   חמד עמאר / Hamad Amar   חנין זועבי / Haneen  Zoabi   טלי פלוסקוב / Tali  Ploskov   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יגאל גואטה / Igal  Guetta   יהודה גליק / Yehuda Glick   יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב קיש / Yoav Kish   יואל חסון / Yoel Hason   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov   יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky   יוסף גריף / Yosef Garif   יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen    ינון מגל / Yinon  Magal   יעל גרמן / Yael  German   יעל כהן-פארן / Yael  Cohen Paran   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יעקב מרגי / yaakov Margi   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   יצחק כהן / Yitzhak  Cohen   יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli   ירון מזוז / Yaron Mazuz   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מייקל אורן / Michael Oren   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכל בירן / Michal Biran   מיכל רוזין / Michal Rozin   מיקי לוי / Mickey  Levy   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מנואל טרכטנברג / Manuel Trajtenberg   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev   משה גפני / Moshe Gafni   משה כחלון / Moshe Kahlon   משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon    משולם נהרי / Meshulam Nahari   נאוה בוקר / Nava Boker   נורית קורן / Nurit Koren   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סילבן שלום / Silvan  Shalom   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   סתיו שפיר / Stav Shafir   עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman   עבד אל-חכים חאג' יחיא / Abd al-Hakim  Hajj Yahya   עבדאללה אבו-מערוף / Abdullah  Abu Ma'aruf   עודד פורר / Oded Forer   עיסאווי פריג' / Issawi Frej   עליזה לביא / Aliza Lavi   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev   עפר שלח / Ofer  Shelah   פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni   קארין אלהרר / Karin  Elharar   קסניה סבטלובה / Ksenia Svetlova   רוברט אילטוב / Robert Ilatov   רויטל סויד / Revital Swid   רועי פולקמן / Roei Folkman   רחל עזריה / Rachel  Azaria   שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli    שי  פירון / Shai  Piron   שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich   שרון גל / Sharon Gal   שרן השכל / Sharren Haskel   תמר זנדברג / Tamar Zandberg 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ועדת הכספים תאשר השינויים בתקציב המדינה
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 20
ועדת החוץ והביטחון קיימה (יום ה', 28.7.16) דיון מהיר בנושא "טיפול לקוי של משרד הביטחון בחייל יהודה הישראלי", על-פי הצעותיהם לסדר של ח"כ אמיר אוחנה (הליכוד) וח"כ חיים ילין (יש עתיד).
28/07/2016  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת המשנה למאבק בסחר בנשים ובזנות דנה (יום ד', 27.7.16) בממצאי דוח מחלקת המדינה האמריקנית בנושא המאבק העולמי בסחר בבני אדם לשנת 2016.
27/07/2016  |  עידן יוסף  |   חדשות
הציונות המזרחית צמחה מתוך העולם הרבני ולא הייתה שאלה בכלל על החובה לעלות למדינה, שהוקמה על-ידי אנשים שאינם שומרים תורה ומצוות. הגדרת המאפיינים של הציונות המזרחית עלו (יום ד', 27.7.16) בכנסת, במסגרת כינוס שערכה יושב-ראש השדולה לשימור תרבות יהדות ארצות האיסלאם, ח"כ שולי מועלם-רפאלי. האירוע הופק בשיתוף עם בית המדרש לציונות והמכון לאסטרטגיה ציונית במטרה להראות את מקומם של יהודי המזרח וחכמיהם בתקומת המדינה.
27/07/2016  |  עידן יוסף  |   חדשות
סגן שר הביטחון, אלי בן-דהן, הודיע (יום ד', 27.7.16) כי בימים אלה הוא עמל יחד עם אנשי משרד הביטחון על תיקון לחוק חיילים משוחררים שנחקק בשנת 1994. "אחד התחומים ששר הביטחון הנכנס, אביגדור ליברמן ביקש ממני לקדם הוא תחום החיילים המשוחררים", אמר בנאום במליאת הכנסת.
27/07/2016  |  עידן יוסף  |   חדשות
כינוס "חוק השבת" בכנסת (יום ג', 26.7.16), שקיימו ארבעת יוזמי הצעת החוק, מנואל טרכטנברג, מיקי זוהר, אלעזר שטרן ורחל עזריה, יותר מאשר עסק בשבת, שימש בימה לניגוח שלוש הסיעות הדתיות בכנסת.
27/07/2016  |  עידן יוסף  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   כנסת 20  /  מי ומי  
סעיף ביזוי הכנסת הושמט מחוק הערוץ  /  עידן יוסף
ח"כ אמסלם: לפטור מארנונה מוסד מתנדב  /  יפעת גדות
הורים שבנם מת יקבלו עוד שנות עבודה לפני הפרישה  /  יפעת גדות
הארץ מגן על חנין זועבי  /  אלעזר לוין
הזוג המוזר  /  איתמר לוין
המחוקק מעל החוק  /  איתמר לוין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף אורן
יוסף אורן
אני בטוח ששופטי הפרס בחרו את הספרון "החזאית" כספר הטוב ביותר מאלה שהוגשו לעיונם בשנת 2022, אך גם הטוב מכולם באותה שנה לא היה כנראה מספיק טוב כדי להיבחר כראוי לפרס ברנר
טובה ספרא
טובה ספרא
תקופה מסוכנת עם פוטנציאל לעימותים, פעולות טרור ופתיחת חזית חדשה במלחמה. ייתכן אובדן חיים, בעיקר בפעולות הומניטריות. המערכה נמשכת והסכנה מתגברת. הרבה מילים חשובות לזמנים הקרובים שעי...
דן מרגלית
דן מרגלית
במרכז האמנויות בתל אביב, באולם ענק שהיה מלא עד אפס מקום, התקבצו יהורם גאון וחברי הגבעטרון להנעים משירי נעמי שמר, שהלכה לעולמה לפני 20 שנים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il