לאחר שהממשלה נענתה לדרישת הכנסת והכניסה את הארגון-מחדש בענף מוניות השירות לחוק ההסדרים כדי לזרז את אישורו, נראה עיכוב דווקא מכיוון לא צפוי.
נורית קורן, חברת ועדת הכלכלה מטעם הקואליציה, מציעה להוציא את נושא הרפורמה בתחבורה הציבורית מחוק ההסדרים ולדון בכך בנפרד. הוצאתו של הפרק האמור מחוק ההסדרים עשויה לגרום לעיכוב בהליכי החקיקה.
קורן, שהתארחה בדיון (יום ד', 14.9.16) שקיימה ועדת התחבורה של עיריית תל אביב-יפו, אמרה כי יש לפעול למען מִתאם בין הרכבת הכבדה, הרכבת הקלה, ומוניות השירות בהן ניתן יהיה לנסוע בכרטיס אחד על-מנת לשרת את הציבור, ולא לגרום לכך שענף מוניות השירות יקרוס כתוצאה מהרפורמה בתחבורה הציבורית המתוכננת".
את הדיון יזמה מחזיקת תיק התחבורה בעירייה,
מיטל להבי, הטוענת כי חוק ההסדרים יביא לייבוש ולשיהוי שיביא בסופו של יום לדעיכה של הענף ואפילו לחיסולו. להבי מבקשת לשנות את מסלולי הנסיעות בעירה ולהגדיל את מספר קווי השירות של המוניות הפועלים בשבת. היא הביעה דרישה לשלב את הרב-קו במוניות השירות, הציעה לאפשר בהן שיתופיות והביעה נכונות לוותר עליו בשבתות, כדי לא לפגוע בסטטוס-קוו.
כמו-כן הציעה הארכת תקופת המעבר לבעלי הרישיונות הפעילים לתקופה של 3 שנים והארכת רישיון הקווים הפועלים על קווי מתע"ן (עתירי נוסעים) עד להפעלת הרכבת הקלה, וזאת במקביל לקידומה של רפורמה והוצאת קווים חדשים למכרזים.
משרד התחבורה יוזם בניית אשכולות הפעלה בשיטה שתחבר קווים "חזקים" ל"חלשים" על-מנת להבטיח את הפעילות גם באזורים עם ביקוש דליל, ולהבי מבקשת גם לבחון אפשרות להפעלת מוניות שירות במודל שיתופי ולהנגשת מוניות שירות. להבי הציגה בדיון כמה חופות שהוצעו למשרד התחבורה [ראו במסמך המצורף].
ראש העירייה,
רון חולדאי, אמר בדיון: "יש חשיבות להבנה של מקבלי ההחלטות במדינת ישראל כי עידן הרכב הפרטי עבר ויש צורך דחוף בהשקעה בתחבורה הציבורית. לא יעזור להוקיע ראשי ערים על היעדר נת"צים בעירם בעוד שבדרכים הבין-עירוניות לא מוכנות להתמודד עם לחצים ולהקצות נתיב קיים לתחבורה הציבורית. זהו אינו עניין תל אביבי, אלא עניין ארצי או לכל הפחות מטרופוליני. אילו במטרופולין הייתה רשות אחת לניהול התחבורה, לא היה צורך לדבר בנפרד על מוניות שירות שכן כל אמצעי התחבורה היו מנוהלים בצורה אינטגרטיבית ויעילה, שאינה מייצרת תחרות כפי שקורה היום".
ח"כ
דב חנין, יו"ר הוועדה לתחבורה ציבורית בכנסת: "הגיע הזמן שגם הממשלה תבין שמוניות השירות הן חלק מרכזי ממהפכת התחבורה הציבורית שדרושה לנו כאן. מוניות שירות הן אמצעי גמיש ומותאם ביקושים. לא במקרה הציבור מצביע ברגליים ומרבה להשתמש בהן למרות שאינן זוכות לסבסוד ואפילו אינן משולבות ברב קו. מקומם שבמקום לעודד הרחבה של רשת מוניות השירות הממשלה ממשיכה להפלות אותן לרעה ולהילחם בהן".
ח"כ
תמר זנדברג, יו"ר משותפת בשדולה לעידוד התחבורה הציבורית ולשיפורה: "מוניות שירות זה פתרון תחבורתי משלים חשוב בטח במציאות שבה התחבורה הציבורית רחוקה מלהיות מושלמת. היתרון המרכזי שלהן הוא שהן פועלות בשבת במסגרת הסטטוס-קוו על התוואי של הקווים הרגילים, ולכן נחוצות כמו אוויר לנשימה. המדיניות הנוכחית של משרד התחבורה רואה בהן בן חורג ומייבשת אותן לאט-לאט עד שיש סכנה ממשית לשירות החיוני הזה, ואת זה צריך בכוחות משותפים למנוע".
ח"כ
איתן כבל, יו"ר ועדת הכלכלה בכנסת: ״עיריית ת״א תקבל ממני את כל הרוח הגבית האפשרית כדי לפתח ולשדרג את ענף התחבורה. מוניות שירות זה כלי נוסף במארג הנרחב של מתן שירות לציבור וחשוב שיפסיקו להסתכל על זה כמשהו בפני עצמו״.