איש הדת המוסלמי עומר אבו-סארא נדון (יום א', 25.9.16) לשמונה חודשי מאסר בפועל, לאחר שהורשע בעבירות של הסתה לגזענות והסתה לאלימות, בעקבות דברים אנטישמיים בוטים שנשא באחד ממסגדי הר-הבית בנובמבר 2014.
אבו-סארא דיבר בפני 100 איש במסגד אל-קבאלי, בדרשה שכותרתה "תכונותיהם של היהודים על-פי הקוראן". לאחר שטען שהיהודים הם בעלי התכונות השנואות ביותר על אלוהים, כולל בוגדנות וקשיות לב, ולאחר שקבע שהם "קופים וחזירים", אמר אבו-סארא:
"ואני אומר את זה ליהודים במפורש הגיע הזמן לשחוט אתכם, הגיע הזמן להילחם בכם, הגיע הזמן להרוג אתכם, ואנחנו בעזרת ה' נוכל להם אנחנו והמוסלמים וצודקים ונאמנים, וחיילי מדינת הח'ליפות האיסלאמית שתגיע לארץ זו לשחרר אותה מהטינוף שלכם והיום הזה קרוב... ואני אומר את זה ליהודים במפורש הגיע הזמן לשחוט אתכם, הגיע הזמן להילחם בכם, הגיע הזמן להרוג אתכם, ואנחנו בעזרת ה' נוכל להם אנחנו והמוסלמים וצודקים ונאמנים, וחיילי מדינת הח'ליפות האיסלאמית שתגיע לארץ זו לשחרר אותה מהטינוף שלכם והיום הזה קרוב".
שופט בית משפט השלום בירושלים,
שמואל הרבסט, מציין, שהדברים נאמרו לאחר רצח הנערים גיל-עד שער, נפתלי פרנקל ואייל יפרח, רצח הילד מוחמד אבו-חדיר ומבצע צוק איתן, ועל-רקע מהומות רבות בירושלים. לדבריו, המקום בו נאמרו - הר-הבית, על כל הרגישות שיש שו - מוסיף גם הוא חומרה למעשה.
עוד אומר הרבסט: "הערכים המוגנים אשר בבסיס העבירות של הסתה לגזענות והסתה לאלימות הם כה מרכזיים בחברתנו ונוגעים לחירויות וזכויות בסיסיות ומשום כך, על-אף הפגיעה הגלומה בעבירות אלה בחופש הביטוי, נמצאו ערכים אלה ראויים ונדרשים להגנה ולעתים מצדיקים את הפגיעה בחופש הביטוי,
כמובן שבמידה הראויה ובהתאם לחוק היסוד ובמידת הזהירות הנדרשת".
אבו סאסא טווה את נאומו בעורמה ותוך סילופים מכוונים, ממשיך הרבסט, וכך צייר באוזני מאזיניו "תמונה של עם מכוער, נחות אשר הביא ועודנו מביא לכל הרע והשחיתות בעולם. יכולת השכנוע וכישורי ההטפה של הנאשם יצרו בקרב הקהל תמונה גדושת שנאה ודמוניזציה של העם והאדם, ומשהונחה תשתית שנאה מספקת, הצדקה ו'הוכחה' לנחיתותם ולרע שזורע העם היהודי בעולם, פנה הנאשם לקריאה אופרטיבית לפגיעה בו.
"על קרקע פוריה זו שזרועים בה זרעי האיבה והגזענות, מקבלת קריאת הנאשם לטבוח, לשחוט ולהרוג את היהודים משנה תוקף. לאחר ההשפלה, הביזוי ורצח האופי, מגיע תורה של הקריאה לפעול ולנהוג ביהודים כפי ההולם את אופיים ודרכם הרעה, כמשנתו של הנאשם".
הרבסט מדגיש: "הנאשם לא יצא לפגוע בעוברי אורח כשבידיו כלי
נשק, ולא ניתן לראות פגיעה בחיי אדם כתוצאה ישירה ממעשיו. אלא שנאומים דוגמת זה שנאם הנאשם, מניעים ומעוררים רבים לבצע מעשי טרור נפשעים, ובעת שרוחות שנאה וטרור מנשבות
במדינתנו, דברי ההסתה שנכתבים בעט מושחזת גוררים אחריה לא אחת שימוש קטלני בסכין מושחזת לא פחות".
לצד זאת מציין הרבסט, כי לאבו-סאסא אין עבר פלילי, לא נפתח נגדו תיק נוסף והוא מצוי במעצר בית ממושך. מאידך-גיסא, הוא ממשיך להצהיר בצורה חד-משמעית על חפותו ואינו מפגין רצון כלשהו לשנות את דרכו. לבסוף אומר הרבסט:
"הנאשם ושכמותו מלבים בדבריהם ובנאומיהם מתח תמידי אשר תחילתו בנאומים מילוליים ואת סופו ניתן לראות ברחובות ישראל בימים אלו ממש. זו העת להפסיק הסתה זו, הן ברחבי המרשתת, הן באספות עם והן במקומות תפילה מקודשים. ולסיום, מביט אני בנאשם ורואה מולי אדם. חבל עד מאוד שמביט הוא בי ורואה דמות של קוף או חזיר אשר דינו להיות מושמד ללא רחמים. חבל".