יעקב בליטשטיין, סמנכ"ל למנהל ומשאבי אנוש ב
משרד התחבורה, זכה במכרז בתפקיד המשנה למנכ"ל משרד התחבורה. בליטשטיין שנבחר פה אחד לתפקיד על-ידי ועדת הבוחנים של נציבות שירות המדינה, מחליף את
קרן טרנר-אייל, שמונתה לפני כ-3 חודשים לתפקיד מנכ"ל המשרד.
בליטשטיין הוא אל"ם במיל', שרת בצה"ל במשך 25 שנים, בשורה ארוכה של תפקידי פיקוד ומטה. בין שאר תפקידיו עסק בניהול מיזמים טכנולוגים עבור צה"ל משרד הביטחון וכן ביעוץ וניהול מיזמים בדרום אמריקה, מטעם חברות ישראליות. הוא עו"ד בעל תואר שני במנהל עסקים, בוגר תואר ראשון במשפטים ובכלכלה ומדעי המדינה, נשוי ואב לשלושה.
בחמש השנים האחרונות, עמד בליטשטיין בראש מינהלת "נתיבי ישראל", המקדמת תוכנית לחיבור הנגב והגליל למרכז הארץ, באמצעות רשת ארצית של כבישים ומסילות ברזל, מקרית שמונה בצפון ועד אילת שבדרום. עלות התוכנית, נאמדת ב-27.5 מיליארד שקלים.
בין המיזמים המרכזיים שמקדמת מינהלת הפרויקט: רכבת העמק שתחל לפעול בחודש הבא, רכבת עכו-כרמיאל שתחנך ביולי שנה הבאה, הרחבת כביש 6 צפונה ודרומה ושדרוג כביש 31 בדרום משוקת לערד. בנוסף לכך, ניהל בליטשטיין את הקמת קו הרכבת בין אשקלון לבאר-שבע שנחנכה לפני כשנה וחצי ואת קו הרכבת המהיר בין ירושלים לתל אביב שיחל לפעול באפריל 2018.
במשרד התחבורה אומרים כי בליטשטיין, נחשב לאחד המנהלים המוערכים במשרד התחבורה, ומשמש כיום גם כסמנכ"ל למנהל ומשאבי אנוש במשרד. במסגרת תפקידו החדש, יהיה אחראי גם על תקציבי הפיתוח של מיזמים תחבורתיים, המבוצעים על-ידי חברות ותאגידים הקשורים למשרד התחבורה, בהם תוכנית הפיתוח של רשת הכבישים והמסילות הבין-עירוניות ופיתוח תשתית הסעת המונים ורכבות קלות במטרופולינים הגדולות.