|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?

דוח המבקר על השלטון המקומי

חגיגת המינויים של דב צור בראשל"צ

מקורבי ראש העירייה מונו לתפקידים בכירים בשתי חברות עירוניות - למרות שלא עמדו בתנאי הכשירות היועצת המשפטית דאז, אהובה קרוק, הכשירה את המינויים הפסולים חבר מועצה התערב באכיפה בתחום רישוי העסקים
22/11/2016  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   ביקורת בשלטון המקומי (2016)   |   תגובות
צור. יו"ר ודירקטור

חשד לפלילים מצד דב צור ומיסז'ניקוב
איתמר לוין
ראש עיריית ראשון לציון הביא לשכירת חברת הדוברות ששירתה אותו בקמפיין לראשות העיר * שר התיירות לשעבר קיבל בחינם כרטיסים באלפי שקלים להופעתה של מדונה * ביקורת חריפה על פרויקט המטרונית שתקציבו זינק פי שלושה
לרשימה המלאה

מבקר המדינה, יוסף שפירא, חושף (יום ג', 22.11.16) חגיגת מינויים פוליטיים של מקורבי ראש עיריית ראשון לציון, דב צור, בשתי חברות שבבעלות העירייה - החברה הכלכלית לראשון לציון והחברה העירונית ראשון לציון ספורט ונופש. צור הוא דירקטור בראשונה והיו"ר של השנייה.

החברה הכלכלית קיימה מכרז ללא נוכחות מלאה של חברי ועדת הבחינה. המשתתפים בוועדת הבחינה פנו טלפונית לחברי הוועדה שנעדרו מהישיבה, עדכנו אותם בדבר "המועמד המועדף" ובכך פגעו באופן חמור ביותר במהותו של המכרז ובעקרון השוויון - קובע שפירא. הוא מטיל את האחריות לכך על מנכ"ל העירייה, פרנקו גונן.

הוועדה לבדיקת מינויים של משרד הפנים דנה בתחילת 2010 במינויו של יוסי שניר ליו"ר דירקטוריון החברה. הדיון התקיים רק יותר משנה לאחר שהחל שניר בתפקידו, וזאת בשל שני עיכובים: עיכוב של שמונה חודשים, בהעברת השאלון שהיה אמור למלא שניר לעו"ד אהובה קרוק, היועצת המשפטית דאז של העירייה; ועוד חמישה חודשים של עיכוב בידי קרוק. למרות שידעה ששניר היה ראש מטה הבחירות של צור בשנת 2008, קרוק לא דיווחה על כך לוועדה.

תוך כדי כהונתו, שימש שניר כראש המטה של צור בבחירות 2013. העירייה והחברה לא הסדירו את כהונתו של שניר לשלוש שנים נוספות, מיולי 2013, ועל כן, כהונתו השנייה, שהחלה ביולי 2013 ונמשכה עד יולי השנה, הייתה שלא על-פי דין.

צור פעל בניגוד עניינים

איל בובר, שנבחר לכהן כדירקטור בחכ"ר, לא נתן גילוי מלא על כך שהיה פעיל במטה ההסברה של צור בבחירות 2008. באפריל 2014, ארבעה חודשים לאחר שבובר החל בתפקידו, הודיעה הוועדה לבדיקת מינויים, כי אין היא מאשרת את מינויו. למרות זאת, הוא המשיך בתפקידו עוד ארבעה חודשים.

קרוק המליצה לאשר למנות את בובר לדירקטור, אף שהוא לא עמד בתנאי הסף הן מבחינת השכלתו הן מבחינת ניסיונו המקצועי. באוגוסט 2014 הוא מונה למנהל הפיתוח העסקי של החברה - שוב בלא שעמד בתנאי הסף ותוך התעלמות מהזיקה הפוליטית שלו לצור. משרד הפנים אישר את מינויו למרות שלא עמד בתנאים שקבע המשרד עצמו.

העובדה ששניים מהמועמדים הסופיים במכרז לתפקיד סמנכ"ל החברה היו פעילים פוליטיים של צור, הציבה אותו במצב של חשש לניגוד עניינים והיה עליו להימנע מלהשתתף בישיבה של הוועדה שדנה בבחירתם לתפקיד. אבל צור השתתף, רמז בבירור שהמועמד המועדף עליו הוא יעקב דץ - והלה אכן נבחר, ללא נימוקים. הוא היה פעיל של צור גם בבחירות 2013, בעודו מכהן בחברה. שפירא מציין, כי אומנם אין איסור על פעילות פוליטית של עובדי חברות עירוניות, אך היה מקום למנוע זאת.

ורד גבאי נבחרה לדירקטורית בחברה לספורט ונופש, ולא מסרה גילוי מלא על כך שהועסקה כמזכירה בשכר במטה הבחירות של צור בשנת 2008. קרוק המליצה למנות את גבאי לדירקטורית, אף שהיא לא עמדה בדרישות שנקבעו מבחינת השכלתה ומבחינת ניסיונה המקצועי; שפירא סבור שלא היה מקום לאשר את מינויה. מאוחר יותר מונתה גבאי למנהלת יזמות פיתוח עסקי וקשרי לקוחות, וזאת ללא כל הנמקה ובלא שהגישה מסמכים על נסיונה.

ההתערבות של אייל מושיוב

בפרק נוסף העוסק בעיריית ראשון לציון מגלה שפירא, כי בדצמבר 2015 פעלו בראשון לציון ללא רשיון עסק 44 עסקים רבי קהל, שהם כשני שלישים מכל העסקים רבי הקהל הפועלים בעיר; 25 מעסקים אלה הם אולמות אירועים.

חלק ניכר מן הפרק מוקדש למעלליו של חבר המועצה, אייל מושיוב. הלה פנה בתחילת דצמבר 2013, ימים ספורים לאחר שראש העירייה, דב צור, הסמיך אותו לשמש בתפקיד רשות הרישוי המקומית לנושא רישוי עסקים, אל מנהל האגף לרישוי ולפיקוח על עסקים. הוא ביקש ממנו להעביר אליו את דוחות הפיקוח בגין עבירות על דיני רישוי עסקים, לפני העברתם למחלקה המשפטית להכנת כתבי אישום, וזאת בניגוד להנחיית היועץ המשפטי לממשלה וחוזר מנכ"ל משרד הפנים. למרות חוות דעתה של היועצת המשפטית של העירייה דאז, שהתנגדה לדרישה זו, לא חזר בו מושיוב מדרישתו והיא נענתה.

באוגוסט 2015 אישרה התובעת העירונית, כי אין מניעה חוקית לכך שיתקיימו פגישות עבודה שבמהלכן יציג מנהל אגף הרישוי את דוחות הפיקוח לעיונו של מושיוב לפני העברתם ללשכה המשפטית, אך ציינה שפגישות אלו יוקלטו. אישור זה הוא בניגוד להנחיית היועץ המשפטי לממשלה ולחוזר מנכ"ל משרד הפנים.

מושיוב דן, תוך ניגוד עניינים, בהוצאת צווי הפסקה מינהליים נגד שני אולמות אירועים שנוהלו על-ידי מכרו. הוא לא הוציא את צווי ההפסקה לאולמות הללו, אף שפעילותם סיכנה את שלום הציבור ובריאותו. מעשיו של מושיוב, מסכם שפירא, מלמדים על "פגיעה חמורה בשלטון החוק ובאינטרס הציבורי לשמירת בריאות הציבור ובטיחותו". צור העביר את מושיוב מתפקידו בעקבות הממצאים.

עוד מגלה שפירא, כי העירייה לא הכינה כתבי אישום כנגד 30 עסקים רבי קהל שפעלו בשנת 2015 ללא רישיון עסק (מהם 16 אולמות אירועים). התביעה העירונית לא הפעילה את כל האמצעים החוקיים העומדים לרשותה לאכיפת הוראות החוק על עסקים רבי קהל שפעלו ללא רישיון עסק. התביעה העירונית אף לא נהגה לבקש מבית המשפט מתן צווי סגירה כבר בעת הגשת כתבי אישום נגד עסקים כאלו שהיוו סכנה לציבור, ולא הקפידה שניתן יהיה לאכוף צווים כאלו כאשר ניתנו.

אכיפה בלתי אפקטיבית זו הביאה לכך שפעילותם של עסקים רבי קהל אלה נמשכה עוד ועוד והגיעה לשלוש עד שבע שנים, זאת ללא רישיון עסק וללא אישורים ממשרד הבריאות ומהמשטרה, אישור על קיום הדינים הנוגעים לתכנון ולבנייה, ובחלק מהמקרים אף ללא אישור רשות הכבאות וההצלה, ותוך סיכון בטיחות הציבור ובריאותו.

העירייה מסרה בתגובה כי היא פעלה בעניין המינויים לפי חוות דעת הייעוץ המשפטי שהיו בידה באותה עת. לדבריה, יו"ר החברה הכלכלית לשעבר, יוסי שניר, דיווח על זיקתו הפוליטית ובשל כישורי היתר שלו זכה לאישור מינויו על-ידי ועדה חיצונית במשרד הפנים. עוד טענה כי יו"ר וסמנכ"ל החכ"ר פעלו במערכת הבחירות, כפי שמורים חוזרי מנכ"ל משרד הפנים. באשר למינוי סמנכ"ל החכ"ר, יעקב דץ, ראש העירייה הצהיר על הקשר לדץ, נועץ ביועץ משפטי ופעל בהתאם להמלצתו. המבקר התעלם מהתייחסות היועץ המשפטי של החכ"ר באותה עת, שהשיב כי אין מדובר בניגוד עניינים מצידו של ראש העירייה. באשר למינוי אייל בובר, שהיה מועמד יחיד, רק לאחר פרסום המכרז לתפקיד, הבהיר משרד הפנים כי נדרשים תיקונים. לעניין רישוי עסקים, נטען כי החוק הקיים מעורר קשים רבים ולא לחינם מתגבשת רפורמה לשנותו. "אנו חלוקים עם המבקר בעניין עקרוני, האם עלינו למצות את כל חומרת הדין עם בתי העסק הללו ולהביא לסגירתם, או לסייע להם לצלוח את משוכות הביורוקרטיה ולהשיג רישיון עסק", לשון התגובה.
עיריית ראשון לציון: מינויים בתאגידים עירוניים / דוח מבקר המדינה
מינוי פסול של מקורבים לראש עיריית ראשון לציון, דב צור, לתפקידים בתאגידים עירוניים
עיריית ראשון לציון: עסקים רבי קהל - רישוי, פיקוח ואכיפה / דוח מבקר המדינה
ליקויים בפיקוח על קניונים ואולמות אירועים בראשון לציון. התערבות פסולה של חבר המועצה אייל מושיוב בהליכי אכיפה

תאריך:  22/11/2016   |   עודכן:  23/11/2016
איתמר לוין
+משרד הפנים לא מיישם כללי אתיקה
16:06 22/11/16  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
12% מראשי הרשויות לא הגישו הצהרות הון כנדרש  ▪  ועדה בראשות זילבר לא נותנת מענה לבעיות של ניגודי עניינים  ▪  100 נבחרים חייבים כסף לרשויות בהן הם מכהנים
(זילבר. עיכוב ניכר [צילום: יוסי זמיר, פלאש 90])
+ז'קי לוי הביא את בית שאן לסף קריסה
15:59 22/11/16  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
חבר הכנסת דהיום וראש העירייה לשעבר הותיר עירייה במשבר עמוק  ▪  ראש העיר הנוכחי, רפי בן-שטרית, התערב שלא כדין בעבודת היועצת המשפטית שלה  ▪  ממלאת-מקום מזכיר הוועדה המקומית עשתה טובות לבני משפחתה
(לוי. בניגוד לכללי מינהל תקין)
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
חגיגת המינויים של דב צור בראשל"צ
תגובות  [ 5 ] מוצגות   [ 5 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
נוכל
22/11/16 17:30
 
סורג ובריח
22/11/16 19:56
 
ורמאי
22/11/16 22:09
2
שמ
22/11/16 23:43
3
עובד עיריה
23/11/16 06:55
פורום: ביקורת בשלטון המקומי (2016) כתוב הודעה
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ח"כ ז'קי לוי הותיר את בית שאן, בה שימש כראש העירייה עד אוקטובר 2013, במצב כלכלי רעוע, וניהל במשך שנים רבות את העירייה בניגוד לכללי מינהל תקין ותוך אי-הקפדה על עקרונות היעילות והחיסכון. מבקר המדינה, יוסף שפירא, מדווח (יום ג', 22.11.16) על "ליקויים רבים, חלקם חמורים, בתפקוד העירייה ובפעילותה בנושאים שנבדקו: ניהול כוח האדם, ניהול הכספים, ניהול נכסי העירייה, ניהול הרכש וההתקשרויות".
22/11/2016  |  איתמר לוין  |   חדשות
"אין באולם אף אחד שהוא נגד התחרות, כולם בעד התחרות רק שלאחר מכן מגיע שלב ה"אבל". הוא הוסיף כי גם לקואליציה וגם לאופוזיציה יש שאלות וכי הדיון לא יהיה פוליטי, הוא יהיה מקצועי וענייני. "אני נחוש להעביר את הרפורמה והפיל שבחדר הוא לא פוליטי, הוא הכסף הגדול - המיליארדים ששוכבים פה בחדר. האולם ירוק מכסף ואנחנו נפעל בשום שכל, כי הציבור שלח אותנו לעבוד למענו" - כך אמר יו"ר ועדת הכלכלה, איתן כבל בדיון שהתקיים (יום ג', 22.11.16) בוועדת הכלכלה בפרק התקשורת מתוך הצעת חוק התוכנית הכלכלית ל-2018-2017 העוסק בסעיפים הנוגעים להגברת התחרות בשוק התקשורת הקווית.
22/11/2016  |  מירב ארד  |   חדשות
שריפת ענק משתוללת בזכרון יעקב: עשרות צוותי כיבוי ומטוסי כיבוי מנסים להשתלט על האש ששרפה כמה בתים. חובשים ופאראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ל-8 נפגעים קל בהם: ילדה בת 7, ילד כבן 4, ילדה בת שנה ופעוט בן 10 ימים שפונו לבית החולים הלל יפה ו-4 נוספים שטופלו במקום, בהם: אישה כבת 42, גבר בן 32, ילד כבן 7 ופעוטה כבת שנתיים. לאחר שעות ספורות שוחררו כל הילדים שהגיעו לבית החולים הלל יפה. במקום נשארו שלושה מבוגרים ומצבם קל.
22/11/2016  |  מירב ארד, איציק וולף  |   חדשות
נופשים המגיעים מארה"ב הוזהרו מפני פיגועים בפסטיבלים של חד המולד ברחבי האירופה, בייחוד בשווקים המסורתיים של החג זאת לאחר ששלטונות צרפת סיכלו מזימת טרור שארגון המדינה האיסלאמית תיכנן להוציא את הפועל.
22/11/2016  |  מירב ארד  |   חדשות
בית משפט השלום בירושלים אישר (יום ג', 22.11.16) את הסדר הטיעון של הרב אליעזר ברלנד, ראש קהילת "שובו בנים", וגזר עליו 18 חודשי מאסר. הרב ברלנד הורשע לפני כשבוע על-פי הודאתו בשתי עבירות של מעשה מגונה ובעבירת תקיפה. בנוסף לעונש המאסר, יפצה הרב ברלנד את המתלוננות הכלולות בכתב האישום 25 אלף שקלים ועוד מתלוננת שלא הייתה כלולה בסכום זהה.
22/11/2016  |  מחלקה ראשונה  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
עמרי מניב בערוץ-12 הביא צרור של הקלטות של שיחות בין שקד לבין נוה    הוא לחץ למנות את איתן אורנשטיין לנשיא המחוזי בתל אביב    שקד נכנעה והצביעה בעד אורנשטיין
דרור אידר
דרור אידר
זה לא היה ביתן "פיצה ותאנים", זה ביתן של מדינה שנלחמת על הישרדותה, לזרוק את האתגר ככה, זה מעשה פחדני    מכיוון שכולם כועסים על ישראל ללא סיבה אמיתית, רק מתוך אנטישמיות, לתת את המתנה...
אלי אלון
אלי אלון
כשלושה שבועות לאחר סיום מלחמת ששת הימים, הסתערו עשרות תושבים ערבים מרצועת עזה על מחנה מחסני האספקה והמזון שהיה שייך לכוח האו"ם
ורד לוי
ורד לוי
בכל שנה, עלולים החגים להוות בסיס למחלוקת בין הורים גרושים או כאלה המצויים בהליכי גירושין על חלוקת זמני השהות עם הילדים    השנה - מדובר בבעיה מורכבת אפילו יותר    אז איך תפתרו את המחל...
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
שפת השפיות חייבת להיות שפת ההידברות ויש להוריד מסדר היום שפה בוטה וגסת רוח התובעת מישראל להגיב בנוסח - "בעל הבית השתגע"
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il