|   15:07:40
דלג
  יואב יצחק  
מו"ל ועורך ראשי News1
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
השריפה הלילה בחלמיש [צילום: דוברות כב"ה מחוז יו"ש] אחד הבתים שנשרפו בחלמיש [צילום: דוברות כב"ה מחוז יו"ש]

40 בתים נשרפו בישוב חלמיש

שריפה גדולה אירעה הלילה בישוב חלמיש ארבעה נפגעו מהם שני לוחמי אש 350 המשפחות פונו מהבתים 15 בתים נשרפו כליל; עוד 25 ניזוקו קשות לוחמי האש סיכנו חייהם כדי לכבות את האש כבאיות פלשתיניות השתתפו בכיבוי
26/11/2016  |   יואב יצחק   |   חדשות   |   אסונות/פגעי טבע   |   תגובות

שריפה גדולה אירעה הלילה (שישי-שבת) בישוב חלמיש באזור בנימין. לפנות בוקר הצליחו הכבאים להשתלט על האש. הנזק שנגרם: ארבעה נפצעו, מהם שני לוחמי אש; 15 בתים נשרפו כליל; ועוד 25 בתים ניזוקו קשות.

השריפה בחלמיש פרצה לפנות ערב - כפי הנראה כתוצאה מהצתה. מערך הכבאות שהוזעק למקום הורה הלילה על פינוי הישוב לאחר שהאש התפשטה ויצאה מכלל שליטה. 350 המשפחות נדרשו ועזבו את הבתים.

לוחמי האש עברו בית-בית כדי לוודא שאין לכודים. בעזרת הכבאיות הם הצליחו לייצור קו-מים ולעצור את התקדמות האש לעבר בתים נוספים. כמה כבאיות פלשתיניות שהגיעו מרמאללה הצטרפו וסייעו בבלימת האש. הבוקר (יום שבת) הצליחו הלוחמים, בסיועם של מטוסי הכיבוי, להשתלט על האש ולכבותה במרבית המוקדים בחלמיש.

רשף אסף אברס, דובר כבאות והצלה מחוז ש"י, מסר הבוקר כי המחזות בחלמיש היו קשים. בתים קרסו כאבני דומינו, אמר. חצרות בערו. הוא ציין כי לוחמי האש עברו מבית לבית במטרה להציל חיים.

חלמיש - לוחם אש באפרו של בית שנשרף [צילום: דוברות כב"ה מחוז יו"ש]
תאריך:  26/11/2016   |   עודכן:  26/11/2016
יואב יצחק
+ועדת הכספים תדון כבר מחר בפיצוי לנפגעי השריפות
09:02 27/11/16  |  
ועדת הכספים של הכנסת תתכנס מחר (יום ב', 28.11.16) לדון בפיצוי לנפגעי השריפות ברחביי הארץ. בדיון ישתתפו נציגי משרד ראש הממשלה, משרד האוצר, רשות המיסים, גורמי ביטוח והגופים הרלוונטיים. "אין להמתין ואין לחכות ועל הכנסת והממשלה להיכנס מיד לעובי הקורה. אנשים איבדו את ביתם ועלינו לדון מהר ככל הניתן כיצד ניתן לעמוד לימינם ולסייע בידם בשיקום הבתים, השכונות והערים שנפגעו", אמר יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני.

+נזקי הדליקות - מיליארדים; חלקם מבוטח
08:50 27/11/16  |  אלעזר לוין   |   לרשימה המלאה
האוצר יפצה נפגעי פעולות איבה, אך קיים חשש מסחבת  ▪  חברות הביטוח יפצו את האחרים, בתנאי שיש להם פוליסות תקפות, וששילמו כיאות את הפרמיות  ▪  הפיצויים שישלמו החברות לא יכסו את מלוא הנזק  ▪  האם ביטוח החובה יתייקר בשנה הבאה
([צילום: דוברות כב"ה מחוז יו"ש])
+איסור כניסה למבני אסבסט שנשרפו בחיפה ובבית מאיר
00:52 27/11/16  |  
בעקבות אירועי השריפה אתמול בבית מאיר ובחיפה, שבהם נשרפו מספר מבנים ולולים שהכילו אסבסט, מזהיר המשרד להגנת הסביבה מפני שהיה בטווח הקטן מ-50 מטר ממבנה אסבסט שנשרף. בבתים הסמוכים למבנה יש לסגור פתחים (חלונות ודלתות) הפונים לאזור האמור, ובעת נסיעה בכניסה ליישוב סמוך לאזור שבו נשרף אסבסט, יש לנסוע ברכב עם חלונות סגורים. כמו-כן, חל איסור להיכנס למבני אסבסט שנשרפו, ובכל מקרה יש צורך בציוד מיגון נשימתי וכן להוציא ציוד מחשש שהוא מזוהם בסיבים. יצוין, כי בבית מאיר פעל היום קבלן אסבסט מנוסה ומקצועי תחת פיקוח בשטח של המשרד להגנת הסביבה. בשלב ראשון סומנו כל האתרים שבהם נשרף אסבסט, ומיד לאחר מכן החל תהליך של פיזור חומר מלכד במטרה לקבע את סיבי האסבסט (אינקפסולציה). תהליך זה כבר הסתיים במרבית האתרים בישוב, ו-90% מהמשפחות כבר שבו לבתיהן. העבודות בוצעו עם ציוד וביגוד מיוחד, שכן האסבסט במצבו הנוכחי, הפריך, ופוטנציאל פיזור הסיבים המסרטנים שלו לאוויר גבוה במיוחד. בשלב האחרון לעבודות המורכבות יפונה האסבסט לאתר ייעודי לקליטת אסבסט. ההנחיות ההלו צפויות להישאר בתוקף עד לסילוק המפגע.
+להימנע ממגע לא הכרחי מרזז מטוסי הכיבוי
00:50 27/11/16  |  
הודעה משותפת למשרד הבריאות והמשרד להגנת הסביבה: בהמשך לשריפות המתרחשות ברחבי הארץ והשימוש במעכבי הבעירה לצמצום ומניעת השריפות, להלן התייחסות המשרדים לשימוש במעכב הבעירה הנמצא בשימוש בחמש השנים האחרונות בטייסת הכיבוי האווירי של כב"ה. התכשיר אשר רוסס ממטוסי כב"ה אינו בעל רעילות גבוהה לבני אדם. עם זאת יש להימנע ממגע לא הכרחי עם החומר. התכשיר עלול לגרום לגירוי בעיניים במגע ישיר. במקרה של מגע ישיר עם העיניים או העור מומלץ לשטוף היטב במים.
+ראב"ד העדה החרדית: השרפות - בגלל חילול שבת
00:49 27/11/16  |  
ראב"ד העדה החרדית, רבי משה שטרנבוך, אומר כי השרפות הן עונש על חילול שבת. לדבריו, "חז"ל לימדו אותנו ששריפות באות על חילולי שבת. אנחנו לא מפחדים ממי שמצית את השריפות, אנחנו מפחדים מחילולי השבת - שהם השורש והסיבה לשריפות. חובתנו למחות על חילולי השבת מדי תקופה, ולהשמיע את זעקת היהדות הנאמנה שחילולי השבת לא יעברו בשתיקה. האר"י הקדוש פירש את הפסוק לא תבערו אש בכל משבתיכם ביום השבת - על ידי שמירת יום השבת יתקיים בנו "לא תבערו אש" - האש לא תבער".
+"חיות אדם רצו לשרוף יישוב על יושביו"
22:40 26/11/16  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
השר ארדן בחלמיש: "איזו שנאה לעם היהודי ולמדינת ישראל זה טרור הצתות שמבוסס על שנאה והסתה ואין הבדל בין דקירות ודריסות לטרור הזה"
ארדן צופה במה שכילתה האש [צילום: נעם סלע]
רכב שנשרף בישוב [צילום: זאב שניידר]
+"אל תתנו לחיפאים לטבוע בניירות"
21:05 26/11/16  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
קרן מס רכוש תפעל כדי לתת מענה לאזרחים שנפגעו בשרפה  ▪  השר כחלון בחיפה: "גם אחרי שהעשן יתפוגג נהיה פה. במהלך השנה אנחנו גובים מיסים מהאזרחים כאן - עכשיו הם צריכים אותנו"
(הסופר אטקר בפעולה [צילום: הדס פרוש/פלאש 90])
+נעצר חשוד שתועד מצית שריפה בפארק בגין
19:41 26/11/16  |  
תצפית של רשות הטבע והגנים זיהתה בשעות הבוקר חשוד בפארק בגין בעודו מצית חורש טבעי במטרה לחולל שריפה נוספת.
פקחי הסיירת הירוקה דיווחו באופן מיידי לחפ"ק משטרת ישראל בנווה אילן שמפקד על הזירה. כוחות משטרה בשילוב זרועות עם גורמי ביטחון וחירום נוספים החלו באופן מיידי במרדף במטרה להביא למעצרו של החשוד שהחל להימלט וכמובן לכבות את הדליקה. כוחות גדולים של משטרה וצבא הוזנקו למקום תוך שימוש, בין היתר, גם באמצעים טכנולוגיים. כעבור זמן קצר נעצר החשוד עם חזרתו לכפרו על ידי לוחמי חטיבת עציון. החשוד, בן 44 תושב הכפר חוסאן.
+שלושה תושבי בסמת טבעון חשודים במעורבות בהצתה
19:39 26/11/16  |  
המשטרה עצרה אמש שלושה תושבי בסמת טבעון בחשד להחזקת רכב גנוב כן נבדק החשד למעורבותם בשריפת חורש שהתפתחה אתמול בסמוך לבסמת טבעון. המשטרה מבקשת מבימ"ש להאריך את מעצרם בבימ"ש חיפה.
+נתניהו התקשר לאבו מאזן והודה לו
19:34 26/11/16  |  
רה״מ בנימין נתניהו התקשר הערב ליו״ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן והודה לו על שליחת הכבאיות והכבאים כדי לסייע בכיבוי שריפות. "רה״מ נתניהו מעריך את העובדה שיהודים וערבים כאחד פתחו את בתיהם לנפגעי האש", נמסר מלשכתו.
+ועדת הכספים תדון בפיצויים לנפגעי השרפות
19:26 26/11/16  |  
ועדת הכספים של הכנסת תתכנס ביום שני הקרוב לדון בפיצוי לנפגעי השריפות. בדיון ישתתפו נציגי הממשלה, משרד האוצר, רשות המיסים, גורמי ביטוח ושאר הגופים הרלוונטיים. יו"ר הועדה ח"כ משה גפני אמר כי אין להמתין ולתת לזמן לעבור, ועל הכנסת והממשלה להיכנס מיד לעובי הקורה, "אנשים איבדו את ביתם ועלינו לדון מהר ככל הניתן כיצד ניתן לעמוד לימינם ולסייע בידם בשיקום הבתים, השכונות והערים שנפגעו".
+11 אלף דונם עלו באש ב-58 אירועי שריפות יער
18:48 26/11/16  |  
מהערכות קק"ל עולה כי עד כה נשרפו בגל השריפות של הימים האחרונים, כ-11,000 דונם יער וחורש טבעי, ב-58 אירועי שריפות יער. מתוכם 4500 דונם בשריפה הגדולה בהרי ירושלים.
+מוקד הכיבוי העיקרי - בהרי ירושלים
18:42 26/11/16  |  
בשעה זו נמשכים מאמצי הכיבוי מהאוויר ומהקרקע במספר מוקדי שריפה ברחבי הארץ, כשהעיקרי שבהם באזור הרי ירושלים.
לפנות ערב הצטרף למאמצי הכיבוי האווירי מטוס ה'סופרטנקר׳ שהגיע אמש מארה״ב לישראל. המטוס הצטרף למטוסי הכיבוי הישראלים הפועלים באחריות משטרת ישראל, וליתר המטוסים שהגיעו מחו״ל בימים האחרונים ע״מ לסייע. הוא הופעל, כדי למנוע התלקחות באזור ירושלים סמוך למתקני תשתית רגישים.
+דולב: סוכל פיגוע הצתה
18:27 26/11/16  |  
רכב הסיור היישובי גילה בשבת הצתה בצד הצפון-מזרחי של דולב. השריפה כובתה במהירות. מתנדבים מהישוב ערכו סיורים בישוב לאורך כל השבת. הסיירים עזרו בכיבוי התלקחויות קטנות ברחבי הישוב.
+מוקד אש חדש באום ריחן
18:25 26/11/16  |  
דובר כב"ה איו"ש: התקבל דיווח על שריפת חורש המתפתחת באום ריחן. למקום הוזנקו שני צוותי כיבוי מתחנת שקד. כשהגיעו לנקודת תצפית זיהה הצוות נקודת בעירה נוספת מתפתחת. הועברה מיד הודעה לצבא שזיהה דמויות חשודות. בסיור במקום נמצא מערום צמיגים המוכן להפעלה.
+נבלמה השריפה שסיכנה את הבתים בישוב נטף
10:28 26/11/16  |  
לוחמי האש הצליחו הבוקר (יום שבת) לעצור את האש שליחכה וסיכנה את הבתים בישוב נטף שבהרי ירושלים. האש פרצה אתמול בצהריים ורק הבוקר, לאחר מאמץ גדול, הושגה שליטה על הדליקה, כולל על מוקד השריפה - ביער מזרחית לישוב נטף. המשטרה וכוחות הכיבוי הודיעו כי כביש הגישה לאזור עדיין חסום, עד שתושג שליטה מלאה במקום.
+שלושה נפצעו בינוני משריפה בבניין במעלה אדומים
10:16 26/11/16  |  
בשריפה שפרצה הלילה בבניין מגורים בן חמש קומות במעלה אדומים נלכדו עשרות דיירים. צוותי כיבוי שהגיעו למקום הצליחו להשתלט על האש. שלושה מדיירי הבניין נפצעו בינוני כתוצאה משאיפת עשן. מבדיקה ראשונית שבוצעה הוברר כי המדובר בקצר חשמלי שגרם לדליקה.
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
40 בתים נשרפו בישוב חלמיש
תגובות  [ 6 ] מוצגות   [ 6 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ראובן גרפיט
26/11/16 11:23
2
משאיות פלשתיניות
26/11/16 13:14
3
מפוכח
26/11/16 13:29
4
ישע
26/11/16 15:51
5
אורי רעננה
26/11/16 20:05
6
ישע
28/11/16 10:19
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  אסונות/פגעי טבע
למרות ההערכות כי גל הדליקות יימשך, לא צפוי קול ישראל להפעיל גל שקט במהלך השבת. גל שקט הוא הדממה של השידורים בחלק מן התדרים לטובת מסירת הודעות חרום לתושבים, ללא תוספת של דיווחים חדשותיים או שירים.
25/11/2016  |  עידן יוסף  |   חדשות
בצירוף מקרים מצמרר-משהו, גילו השבוע חוקרי יד בן-צבי תמונות של בתים ובתי כנסת עולים באש - ככל הנראה בעירק. המיוחד בתמונות אלו: הן צולמו ב-3.12.1947 - ארבעה ימים לאחר שהאו"ם אישר את תוכנית החלוקה ואת הקמתה של מדינה יהודית בארץ ישראל.
25/11/2016  |  איתמר לוין  |   כתבות
ההסתה וההצתה. בנימין נתניהו צודק באומרו שהסתה להצתה היא הצתה לטרור לכל דבר, אבל הוא טועה בצמצום הגזרה. לא צריך לחפש את מי שאמר "לכו תבעירו את היערות", אלא את מי שדוחף לרצח יהודים באשר הם יהודים, לטרור נגד ישראלים באשר הם ישראלים. זה ממש לא משנה אם המסית מדבר על סכינים, פצצות או גפרורים. חובה להחמיר את החקיקה, האכיפה והענישה נגד ההסתה בכללותה, וצריך להפסיק לפחד מהדיבורים על "פגיעה בחופש הביטוי". החופש הזה איננו כולל קריאות לפגיעה בגוף וברכוש, נקודה. בלי צעדים אמיתיים, מיידיים וחריפים נגד המסיתים - כל המסיתים - הטרור ימשיך להשתולל.
25/11/2016  |  איתמר לוין  |   מאמרים
כוחות כיבוי האש פעלו במהלך הלילה (יום ו', 25.11.16) בזירות רבות - בחיפה, בבית מאיר ובמקומות נוספים - ונאבקו בשריפות הרבות. בבית מאיר נשרפו בתי מגורים, אך כוחות כיבוי האש הצליחו לתחם על הדליקה ולמנוע את המשך התפשטותה לבתי המושב וליער ירושלים המקיף אותו. עם זאת, עדיין אין שליטה מוחלטת על הלהבות וקיים חשש שהרוחות המזרחיות העזות ילבו את האש/
25/11/2016  |  איציק וולף  |   חדשות
שרת המשפטים, איילת שקד, הצהירה כי תעמוד על כך שגורמי התביעה ישתמשו בחוק למאבק בטרור כדי לדרוש עונשי מאסר של עשרות שנים למציתים על-רקע לאומני.
24/11/2016  |  איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
הרמטכ"ל וראש השב"כ 'שקיבלו בארבע עיניים את ההחלטה האסונית לצמצם בהצבת הכוחות ב-7 באוקטובר, וכן ראש אמ"ן ומפקד דרום קיבלו אחריות וצריכים להתפטר, אבל ריבונו של עולם לא דקה אחת לפני ש...
רון בריימן
רון בריימן
יש לעודד השתתפות של ארצות הברית ושל "העולם הנאור" בחיסול בפועל של הפצצה האירנית המאיימת על העולם כולו, לרבות על הצ'מברליינים האירופיים, ולא רק על ישראל
בעז שפירא
בעז שפירא
איזה מוח חולני יכול להעלות בדעתו לדאוג לתנאי הכליאה של המפלצות? איזה לב אטום ו/או ערל יכול להתעניין בגורלם של הראויים למות בייסורים כעונש על מעשיהם?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il