הוועדה הארצית לתכנון ולבנייה של תשתיות לאומיות (הות"ל) החליטה (יום ב', 20.2.17) להעביר לאישור הממשלה את תוכנית
משרד התחבורה להקמת רכבת קלה בין מטרופולין חיפה לנצרת.
הרכבת הקלה, שהוכרזה כמיזם לאומי, תשרת את תושבי הצפון ותחבר את הערים נצרת, נצרת עילית והישובים שעל תוואי המסילה למטרופולין חיפה. אורך המסילה מחיפה לנצרת יהיה כ-43 קילומטרים. לאורך התוואי מתוכננות 17 תחנות. תשע מתוכן יוקמו בתוואי בין-עירוני, שאורכו כ-34 קילומטרים. התחנות יוקמו במרכזית המפרץ, בצומת וולקן, בדרום קריית אתא, במרכז התחבורה קריית אתא, בגבעת טל, בשפרעם, ביפתחאל, בפאתי צפון נצרת ובריינה-משהד.
לצד כל תחנה, יוקם חניון חנה וסע. בסוף הקטע הבין-עירוני תמשיך הרכבת בתוואי העירוני, הקצר יותר, שאורכו כשבעה קילומטרים ושיעבור תחילה בנצרת עילית ולאחר מכן בנצרת. בנצרת עילית תעצור הרכבת הקלה בשש תחנות. לאחר מכן, היא תמשיך לנצרת ותעצור בשתי תחנות: ליד השוק העירוני ובתחנה הסופית בתופיק זיאד.
הרכבות שיסעו בין חיפה לנצרת הן רכבות מתקדמות, המופעלות בטכנולוגיה מסוג TRAM-TRIN. רכבות אלה נוסעות במהירות של עד 100 קמ"ש, לעומת רכבות קלה רגילות, הנוסעות במהירות של עד 60 קמ"ש. הרכבת הקלה שתנוע על חשמל, כוללת קרון אחד בארוך של 52 מטר. הקרון יכול להסיע כ-300 נוסעים, 170 מתוכם בעמידה. במסגרת המיזם יופעלו בין חיפה לנצרת 32 רכבות.