|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה

טראמפ: בעלות בריתנו במזה"ת יצטרכו להשתתף במימון הגנתן

מגנה בנאומו בקונגרס את האנטישמיות יבקש להשקיע טריליון דולר בתשתיות ולהגדיל את תקציב הביטחון הורה להכין תוכנית לחיסול דאעש קורא לאחדות ושיתוף פעולה עם הדמוקרטים
01/03/2017  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   ממשל טראמפ   |   תגובות
טראמפ. "עלינו להתאחד" [צילום: אלכס ברנדון, AP]

הדמוקרטים לא הריעו
באופן שהוא כנראה חסר תקדים, נמנעו חברי הקונגרס הדמוקרטים - בצורה מאורגנת ומתוכננת - מלהריע לטראמפ ברוב המכריע של נאומו. הם הצטרפו לתשואות רק כאשר הללו כוונו לאורחים ביציע: קארין אוונס, אלמנתו של החייל ויליאם אוונס (שזכתה לתשואות הממושכות ביותר לכל אורך הנאום), נערה חולה ומשפחותיהם של קורבנות פשיעה.

בניגוד להרגלו, טראמפ דבק בנוסח המוכן של הנאום, ונשא אותו בטון שקט וממלכתי. הוא גם נמנע מלתקוף את התקשורת, למעט הערת-אגב אחת על התעלמותה לטענתו מפשעיהם של מהגרים בלתי חוקיים. עוד חידוש ביחס לנאומים קודמים: הקריאה החוזרת ונשנית לשיתוף פעולה עם הדמוקרטים, אם כי ברור שהיא לא תיענה.

ביציע נכחו מלאניה טראמפ, איוונקה טראמפ וג'ארד קושניר. דונלד טראמפ ג'וניור ואריק טראמפ, בניו של הנשיא, לא היו: הם נמצאים בוונקובר שבקנדה, לחנוכת מלון שבבעלות קבוצת טראמפ. השניים ממשיכים לנהל את עסקי אביהם, תוך הפרה של כללי האתיקה המקובלים בנוגע לעסקיהם הפרטיים של נבחרי ציבור.

מעניק לעצמו "מצוין"
בראיון לרשת פוקס ניוז, ששודר פחות מיממה לפני נאומו בקונגרס, העניק טראמפ לעצמו ציון "מצוין" על פעולותיו - ו"טוב" על הדברור שלהן. עם זאת הדגיש טראמפ, כי יש לו אמון מלא בדוברו, שון ספייסר. הוא גם האשים את הנשיא לשעבר, ברק אובמה, בארגון האופוזיציה נגדו, וטען שאנשי הממשל הקודם הם האחראים להדלפות בנוגע לקשרי אנשיו עם ממשלת רוסיה בזמן הקמפיין ולאחר הבחירות.
טראמפ הודה שלא קיבל את רוב הקולות בבחירות, אך טען שהוא נהנה מתמיכה עממית רחבה ונלהבת.

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, אומר (יום ד', 1.3.17), כי בעלות בריתה של ארה"ב ברחבי העולם – בנאט"ו, במזרח התיכון ובאוקיינוס השקט – יצטרכו להשתתף במימון הגנתן. טראמפ דיבר בנאום בפני מושב משותף של שני בתי הקונגרס.

התייחסותו הספציפית היחידה של טראמפ לישראל הייתה כאשר אמר, כי אשרר את הברית הבלתי-ניתנת לערעור עימה, לאחר שציין שהטיל סנקציות על תוכנית הטילים האירנית. טראמפ פתח את נאומו בגינוי חריף לפעולות של אנטישמיות וגזענות, לאחר שספג בשבוע האחרון ביקורת על כך שלא גינה בעצמו את הפגיעה בשני בתי קברות יהודיים.

רוב נאומו של טראמפ הוקדש לעיקרי מדיניותו, לאחר שסקר את ההצלחות שרשם ב-40 הימים הראשונים לכהונתו. הוא הודיע, כי יגיש לקונגרס הצעת חוק להשקעה של טריליון דולר בתשתיות – במימון ציבורי ופרטי – ואשר לדבריו תיצור מיליוני משרות חדשות. טראמפ העיר, כי ארה"ב הוציאה 6 טריליון דולר במזרח התיכון – סכום שהיה מספיק לבנות מחדש פעמיים את התשתיות שלה. עוד אמר, כי יציע רפורמה בחינוך, אשר תאפשר לכל הורה לבחור את החינוך המתאים לילדיו, כולל חינוך דתי וחינוך ביתי.

עקרונות לרפורמות בביטוח הבריאות

בנושא ביטוח הבריאות שב טראמפ ואמר, כי יש לבטל את אובמה-קר ברפורמה שתוריד את מחיריהם של שירותי הבריאות. הוא לא נכנס לפרטים והסתפק בפירוט עקרונותיה של התוכנית שמגבש ממשלו: מעבר חלק מהביטוחים הקיימים ושמירת הזכויות המוענקות במסגרתם, אפשרות בחירה בין תוכניות שונות, הרחבת סמכויותיהם של מושלי המדינות בתחום הביטוח הממלכתי "מדיקר", הורדת מחירי התרופות ומתן אפשרות לרכוש ביטוח גם מחוץ לגבולות המדינה בה מתגורר המבוטח. בהמשך נאומו קרא לקצר את הליכי אישור התרופות בידי ה-FDA, כמו גם הליכים ממשלתיים בכלל.

כמו בנאומים קודמים, תקף טראמפ את הירושה שקיבל מממשלו של ברק אובמה, והגדיר את בחירתו כ"מחאה של משפחות שרצו סיכוי הוגן". בין היתר טען, כי חמישית מהאמריקנים בגיל העבודה הם מובטלים, וכי אובמה יצר חוב גדול כמעט כמו כל הנשיאים שקדמו לו יחדיו. עוד אמר, כי ארה"ב איבדה מיליוני משרות בשל הסכם הסחר החופשי עם קנדה ומקסיקו, וכי 60,000 מפעלים אמריקנים נסגרו מאז הצטרפה סין לארגון הסחר העולמי. "ירשנו שורה של אסונות במדיניות החוץ", הוסיף.

טראמפ שב על הבטחתו לבנות "חומה גדולה מאוד" בגבול עם מקסיקו ועל נחישותו לגרש את מי שכינה "גנגסטרים וסוחרי סמים" שהגיעו לארה"ב משכנתה הדרומית. בנוגע למדיניות ההגירה אמר טראמפ, כי מתן אפשרות לאנשים מסוכנים להיכנס לארה"ב אינה חמלה אלא רשלנות והודיע, כי ינקוט בקרוב צעדים חדשים שיותירו מחוץ לארה"ב את מי שעלול לפגוע בה. הוא גם קרא לציבור האמריקני לפעול עם אנשי אכיפת החוק ולא נגדם, ולבנות גשרים של אמון עם השוטרים והשריפים.

לאתחל מחדש את הכלכלה

עוד אמר, כי יש להבטיח שמי שמהגר לארה"ב יוכל לקיים את עצמו, בדומה למדיניות הנהוגה בקנדה ובאוסטרליה. לדעת טראמפ, יש ליצור את התנאים שיאפשרו לפליטים לחזור לבתיהם ולפתוח בתהליך הארוך של שיקום. טראמפ הודיע, כי הורה למשרד לביטחון פנים להקים משרד שאליו יוכלו לפנות קורבנות של מעשי פשע שבוצעו בידי מהגרים בלתי חוקיים, אשר לדבריו "הושתקו בידי התקשורת".

לדעת טראמפ, הבסיס לכל השינויים הנחוצים הוא "אתחול של הכלכלה האמריקנית: להקל על חברות אמריקניות לפעול ולהקשות עליהן לעזוב". הוא הבטיח להגיש תוכנית מרחיקת לכת לרפורמה בתחום המס, תוך קיצוץ ניכר במס על החברות, שלדבריו הוא מן הגבוהים בעולם, ומתן הקלות למעמד הביניים. "אני מאמין בסחר חופשי, אך גם בסחר הוגן", הבהיר. בין היתר ציין, כי מדינות זרות מטילות מכס של 100% על מכוניות אמריקניות, והצהיר: "לא אתן שימשיכו לנצל אותנו". יצוין, כי ישראל היא אחת ממדינות אלו.

בהתייחסו למדיניות החוץ הביע טראמפ תמיכה רבה בנאט"ו, ואמר שמדיניותו תהיה מבוססת על "מנהיגות אמריקנית על בסיס ערכים משותפים". הוא הבטיח לתמוך בזכויותיהן של כל המדינות – ודרש שגם הן יתמכו בזכויותיה של ארה"ב. "כל מדינה צריכה לבחור את דרכה. תפקידי אינו לייצג את העולם אלא את ארה"ב", הוסיף. "אנחנו מוכנים למצוא ידידים חדשים במקום בו האינטרסים המשותפים מאפשרים זאת".

טראמפ מסר, כי הורה למשרד ההגנה להכין תוכנית לחיסולו של דאעש, תוך שיתוף פעולה עם בעלות בריתה של ארה"ב בעולם המוסלמי. לדבריו, הוא מגן על ארה"ב מפני טרור מוסלמי קיצוני, דוגמת זה שהתרחש באירופה וגם בארה"ב עצמה. טראמפ הבטיח להגיש לקונגרס תקציב שיעניק לצבא את אחת ההגדלות הנרחבות ביותר בהיסטוריה, כך שהוא יקבל את הכלים הדרושים אם ייאלץ לנהל מלחמה.

מייבש את ביצת השחיתות

בעומדו על שהתרחש מאז הבחירות ומאז נכנס לתפקידו אמר טראמפ, כי חברות ענק כבר הודיעו שישקיעו מיליארדים בארה"ב וייצרו רבבות משרות, וכי לשוק המניות נוסף ערך של 3 טריליון דולר. הוא מסר, כי מחירו של מטוס ה-F35 הנהדר (כלשונו) כבר ירד במיליארדי דולרים, ועוד מיליארדים ייחסכו בהוצאות הממשלה. טראמפ גם הורה לממשל לבטל שתי תקנות רגולטוריות כנגד כל אחת חדשה ומסר על צעדים להגבלת פעילות השתדלנות, כחלק מ"ייבוש ביצת השחיתות הממשלתית".

טראמפ קרא מספר פעמים בנאומו לאחדות ולשיתוף פעולה בין הרפובליקנים לדמוקרטים. "למה לא לשתף פעולה ולעבוד כמו שצריך? עלינו להתאחד לטובת ארצנו ועמנו. אני רוצה לעבוד עם שתי המפלגות", הצהיר. "חייבים למצוא קרקע משותפת ואת המכנה המשותף לטובתו של כל ילד, כדי להבטיח לו עתיד טוב יותר".

גם סיום נאומו היה באותה רוח: "אנחנו עם אחד, בעל ייעוד אחד. כולנו מצדיעים לאותו דגל, כולנו נבראנו בידי אותו אל. הערב מתחיל פרק חדש בגדולתה של ארה"ב. הסתיים הזמן של חשיבה קטנה ומאבקים טריוויאליים. אני מבקש מכל האזרחים להצטרף לחידושה של הרוח האמריקנית, ומבקש מכל חברי הקונגרס להצטרף אלי ולהאמין ברוחה של אמריקה".

הרפובליקנים מריעים, הדמוקרטים נשארים לשבת [צילום: פבלו מונסביאס, AP]
תשואות לקארין אוונס, אלמנתו של החייל ויליאם אוונס [צילום: פבלו מונסביאס, AP]
דונלד טראמפ, פול ריאן ומייק פנס [צילום: פבלו מונסביאס, AP]
תאריך:  01/03/2017   |   עודכן:  01/03/2017
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
טראמפ: בעלות בריתנו במזה"ת יצטרכו להשתתף במימון הגנתן
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
דן ה
1/03/17 09:55
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ממשל טראמפ
בשלושה וחצי החודשים שחלפו מאז ניצח דונלד טראמפ בבחירות לנשיאות, עלה מדד סטנדרט אנד פור של בורסת ניו-יורק ב-10.5%. בשמונה שנות נשיאותו של ברק אובמה עלה המדד ב-221% - קצב של 8% לשלושה חודשים. אז מה, טראמפ טוב לשווקים הרבה יותר מאשר אובמה? לא, משיב פול ברנדוס במאמר המתפרסם (27.2.17) בעיתון USA Today.
27/02/2017  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
אם רקס טילרסון באמת רוצה להיות שר החוץ של ארה"ב, כדאי שיתנהג כך - מייעץ לו (25.2.17) ניו-יורק טיימס.
26/02/2017  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
האם ראש ה-FBI וסגנו עברו על שורה של כללים? השבועון טיים מעלה אפשרות זו (25.2.17), בהתייחסו לשיחותיהם של ג'יימס קומיי ואנדרו מקייב בשבועות האחרונים עם ראש הסגל בבית הלבן, ריינס פריבוס, בנוגע לחקירת השפעתה של רוסיה על הבחירות לנשיאות. מדובר בכללים של משרד המשפטים - הממונה על הבולשת הפדרלית - העוסקים במגע בין אנשיה לבין הבית הלבן, כללים שנועדו להבטיח את עצמאות ה-FBI מול הדרג הפוליטי.
26/02/2017  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
דונלד טראמפ הרבה לדבר בקמפיין על נסיונו הניהולי, אבל אין לו שום ניסיון אמיתי כזה - טוען (21.2.17) ברט סקפטור במאמר בוושינגטון פוסט. למה? משום שהוא ניהל חברה משפחתית, וזה לא דומה לניהול של כל עסק אחר. ספקטור הוא פרופסור בבית הספר למינהל עסקים באוניברסיטת נורת'ווסטרן.
24/02/2017  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
דונלד טראמפ עובד קשה בתפקיד שאפילו הוא לא האמין שיגיע אליו. מגיע לו צ'אנס - כותב (22.2.17) הולמן ג'נקינס במאמר המתפרסם בוול סטריט ז'ורנל. לכנותו "כישלון" אחרי חמישה שבועות בתפקיד - זה פשוט מגוחך, הוא קובע.
23/02/2017  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
רשימות נוספות   /   ממשל טראמפ  /  מי ומי  
שקד: ביטן לא יכפה עלינו דעתו  /  עידן יוסף
"הנשיא מעדיף להשתיק שאלות על אנטישמיות"  /  איציק וולף
קטע בגסות שאלה על אנטישמיות  /  איציק וולף
תורם של הנתונים?  /  איתמר לוין
הסוכנים הבוגדים  /  איתמר לוין
פוטין שלנו  /  איתמר לוין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
מנחם רהט
מנחם רהט
נס הצלת עם ישראל משואה זוטא, תחת נחילי הכטב"מים והטילים שנשאו מטעני מוות נוראים, אינו פחות מנסי הקמת המדינה וששת הימים, ויש אומרים שמדובר בנס בסדר גודל תנכ"י
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הלא חרדים מסרבים להיות "חוטבי עצים ושואבי מים" לרבנים, אברכים ופוליטיקאים חרדים    או שהחרדים ימלאו את חובתם האזרחית או שיסתלקו מכאן
מירב ארד
מירב ארד
מגוון הצעות מומלצות מעובדי קרן קימת לישראל לטיולים מהנים ברחבי הארץ - במרחב צפון, מרכז ודרום. מוזמנים להגיע וליהנות בתקופה הקרובה ובמהלך חופשת "בין הזמנים" ממקומות טיול יפים במיוחד...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il