בין שלל הפרשנים שהסבירו הבוקר (14.3.17) לקוראי
ידיעות אחרונות את מכירת מובילאיי לאינטל, בלט לעין שמו של
שי אגסי. אפשר רק לקוות, למען עובדי מובילאיי, שאגסי לא הובא כמומחה לכשלונות - משום שזה מה שהוא.
אגסי היה היזם שמאחורי חברת הרכב החשמלי בטר פלייס וניהל אותה עד סוף 2011. בחברה הושקעו 850 מיליון דולר, במיוחד בידי
החברה לישראל, והיא קרסה בקול רעש גדול. כלומר: אגסי הוא מהאחראים המרכזיים לאחר משריפות הערך הגדולות ביותר בתולדות המדינה.
מפרקי בטר פלייס, עוה"ד
שאול קוטלר וסיגל רוזן-רכב, מעלים - בתביעת ענק שהגישו - טענות קשות נגד מנהליה. לדבריהם, החברה נוהלה בצורה רשלנית, תוך מתן חוות דעת מקצועיות רשלניות והעדר מתן מענה שהיה נותן כל נושא משרה סביר. החלטות ניהוליות הכבידו על בטר פלייס ויצרו מבנה מורכב, שהביא לשריפת מזומנים בקצב של מיליון דולר ביום בטרם החל המיזם לייצר הכנסות. דווקא משום שמדובר באישים בולטים בתחומי הניהול וההשקעות, הם טוענים, לא הייתה כל סיבה שהמיזם יקרוס כאשר הוא מותיר אחריו 1,000 נושים שאינם יכולים לגבות את חובותיהם.
קוטלר ורוזן-רכב גם סיפרו, כי הם קיבלו קבוצה ששרפה מזומנים בהיקף של 8 מיליון דולר לחודש, היו לה רק כמה מאות לקוחות שהשתמשו ב-940 מכוניות, היא הפעילה 38 נקודות הטענה שהכבידו עליה והיוו סיכון בטיחותי, היו לה שלוש קומות משרדים מפוארים, בקופתה היו רק 19 מיליון דולר והתחייבויותיה עמדו על מאות מיליוני דולרים. עד מאי שעבר, דיווחו, הוגשו תביעות חוב ב-600 מיליון שקל.
את האיש שהנהיג את הקטסטרופה הזאת לוקחים כעת ב"עיתון של המדינה" להסביר את ההצלחה העסקית הגדולה ביותר שהייתה כאן. מילא שלאגסי עצמו יש מספיק חוצפה כדי לפרשן; אבל איש בידיעות אחרונות לא עצר להרים גבה.