פרויקט שביל האופנים "מתחנה לתחנה" של עיריית ירושלים,
משרד התחבורה והרשות לפיתוח ירושלים יחבר את תחנת רכבת מלחה לתחנה המרכזית שברחוב יפו. תוואי הפרויקט "מתחנה לתחנה" יעבור מתחנת הרכבת מלחה דרך מחלף גולומב לכיוון עמק הצבאים, עמק המצלבה, שדרות חיים הזז, יחצה את דרך רופין (יתחבר לשביל אופניים המתוכנן ברופין), גן סאקר, שדרות שז"ר, נורדאו ויתחבר לרחוב יפו עד לתחנה המרכזית.
ההשקעה בפרויקט תמומן על-ידי משרד התחבורה, עיריית ירושלים, הרל"י - קרן גוטסמן, ועומדת על-סך 45 מיליון שקלים. אורכו הכולל של השביל הינו 5.5 ק"מ.
שביל האופנים "מתחנה לתחנה" יהווה חוליה נוספת בטבעת הפנימית של שביל האופניים העירוני, העובר במרכז העיר, משכנות שאננים ופארק המסילה. בשל מורכבותו הרבה יבוצע הפרויקט בשלבים ויחולק למקטעים שונים, עם חיבור לשבילי אופנים קיימים שבוצעו בעבר, כדוגמת שביל האופנים מתחנת מלחה ועד לדרך גולומב שבוצע במסגרת פרויקט הארכת כביש בגין דרום.
ביצוע שלב א' של הפרויקט יחל כבר בחודש הקרוב, כאשר העבודות בשלב הראשון יבוצעו בקטע שבין צומת גבעת מרדכי ועד לעמק המצלבה ויכללו שביל הולכי רגל חדש ושדרוג משמעותי לשביל האופניים הקיים. אורכו של המקטע הראשון בפרויקט הינו 1.8 ק"מ ועבודות הביצוע בשלב זה צפויים להימשך כשנה. חלק מהקטע הנ"ל, מצומת גולומב ועד צומת גבעת מרדכי (אזור "סולם יעקב") יבוצע במסגרת פרויקט הרכבת הקלה.
במקביל להתחלת ביצוע שלב א', החל שלב התכנון של שלב ב' בפרויקט, הכולל את הקטע שבין עמק המצלבה דרך גן סאקר, סמוך לבית החייל והעבודות בשני המקטעים הללו מתוכננות להיות באופן רציף. תכנון שלב ג' של הפרויקט שיכלול את החיבור לשדרות שז"ר, רחוב נורדאו ועד לרחוב יפו צפוי להתחיל בחודשים הקרובים.
התכנון האדריכלי בוצע על-ידי מנעד אדריכלות נוף, על התכנון והביצוע אמונה חברת מוריה, המנהלת לפיתוח אורבאני וניהול הפרויקט הוא של חברת עדי הדר.